Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe foto's trekken met disco verlichting ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe foto's trekken met disco verlichting ?

    Vrijdag a.s. zit ik met een trouwfeest van een familielid.
    Graag had ik wat foto's getrokken terwijl de danspasjes bovenkomen.


    Hoe stel ik mijn toestel het best in om de de persoon en de verlichting ( discoverlichtingen spots) mooi te krijgen.
    (geen bewegende beelden)
    (mooi lichteffect)
    (scherp)
    Er zitter er hier veel die het goed kunnen uitleggen, dus ik hoop dat jullie dit dan ook doen.


    Dank u bij voorbaat.
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

  • #2
    Re: Hoe foto's trekken met disco verlichting ?

    blijkbaar ben ik niet de enige die hiervan niets weet.
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

    Comment


    • #3
      Re: Hoe foto's trekken met disco verlichting ?

      Hallo Leyton,

      Ja ik zou zeggen door zo snelle sluitertijden en hoge iso te gebruiken.

      Snelle sluitertijd (om de bewegingen van de mensen stil te zetten hoe sneller de sluitertijd hoe meer je het moment bevriest)

      Iso te verhogen (zorgt dat je in donkere verlichting want neem aan dat de de plek dan niet super belicht zal zijn toch nog redelijke fotoos kan maken) Zorg nooit dat je fotoos overbelicht zijn want overbelichte fotoos kan je niet meer herstellen. Onderbelichte fotoos kan je altijd lichter maken wat ruis met zich mee brengt maar op hogere isowaarden krijg je ook meestal meer ruis.

      Deze ruis op fotoos is te bewerken met gratis programma Noiseware zou zeggen google er maar op.

      Hoop dat je dit een beetje helpt mocht het niet te laat zijn alvast veel succes

      Comment


      • #4
        Re: Hoe foto's trekken met disco verlichting ?

        Euh hoe ga je in godsnaam overbelichten op een donkere dansvloer?

        Een kleine invulflits zal de mensen doen stilstaan. Maar daar staat dan weer een iets koeler beeld tegenover.
        Als je een te lange sluitertijd neemt krijg je toch beweging maar dit maakt somige foto's wel sfeervoller...

        Wat ik zou doen: proberen, zolang het digitaal is kost het niks en dan heb je na 5 foto's al door welke instelling het beste werkt voor het effect wat jij wil!

        Veel succes in ieder geval...

        Comment

        Working...
        X