Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's van laptop naar PC?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's van laptop naar PC?

    Hallo,

    weet iemand hoe ik het makkelijkst mijn foto's die ik onderweg opsla op mijn laptop, overzet naar mijn pc?
    Kan dat door ze met een usb-kabel met elkaar teverbinden en zo de bestanden overpompen?

    Alvast bedankt....
    Een dag niet geschoten is altijd mis...zeker op een scooter!!!!

  • #2
    Er bestaat een USB-kabeltje waarmee je dat kan doen, maar dit bevat enige elektronica in is niet goedkoop (en tegenwoordig moeilijk te vinden). De een voudigste en goedkoopste manier is werken met een ethernet verbinding. Je laptop heeft zeker wel een 10/100 Mb/s ethernet (netwerk) aansluiting. Je hebt deze ook op je PC nodig uiteraard. Indien deze daar niet op voorhanden is, steek je een PCI-ethernet kaart op je moederbord. Die dingen kosten ca. 6 EURO. De twee verminden doe je met een crossed-netwerkkabel klasse CAT5 of hoger, te vinden in elke PC-zaak. Let wel dat hij zeker crossed is, want straight zal niet werken. Indien de hardware is aangesloten moet je nog wat dingen instellen bij LAN-netwerkverbindingen bij config scherm op je beide computers. In win XP is dit een eenvoudige wizard die je kan doorlopen.
    Das Glück fliegt, wie es fängt, der hat es. Nikon coolpix990

    Comment


    • #3
      Inderdaad, zoals MOSfet al vermeldde, een crossed netwerkkabel tussen laptop en extra netwerkkaartje in de pc.
      Bij winXP is het zeer eenvoudig : kabel insteken en wizard thuisnetwerk laten lopen.

      Wel even oppassen : Zet eventuele firewalls uit voor je eraan begint !! Ik heb hiermee een hele dag verloren !!

      Koen
      Nikon D7000 + Nikon D70s + Tamron 17-50 f/2.8 + Tamron 70-200 f/2.8 + Nikon 18-70 + Nikon 50mm 1.8 + Nikon 18-105VR + Sigma 18-200 OS + Sigma 70-300 + Nikon SB600 + Nikon SB900

      Comment


      • #4
        Indien beide (laptop en pc) van jou zijn (laptop bv niet van het werk en dus bijgevolg waarschijnlijk lid van domain) kan je ze inderdaad het makkelijkst verbinden met een ethernetkaart (zit in meeste pc's al in) en een UTP (cross) kabel.

        Wat ook nog een makkelijke oplossing is , is een USB stick !

        zelf gebruik ik dat ook om gegevens snel tussen verschillende pc's uit te wisselen. Ongeacht in wat domain of werkgroep ze staan.

        Groet
        </duclover>
        weldra canon 300D

        Comment


        • #5
          USB-stick is ook mooie oplossing, maar wel trager en duurder. Voordeel is dan wel dat je je bestanden naar eender waar kunt brengen.
          Das Glück fliegt, wie es fängt, der hat es. Nikon coolpix990

          Comment


          • #6
            Met een externe USB-cardreader/writer van nog geen 20€ kan je je Compact Flashkaartjes gebruiken als tijdelijk overzetmedium. Is stukken goedkoper dan een aparte USB-memorystick en onder XP is geen installatie/configuratie vereist (en is ook zeer compact). Zelf opteer ik omwille van de snelheid meestal voor een crosscable (maar vergeet dan je firewalls niet, zoals Koen al opmerkte!! ).

            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

            Comment


            • #7
              OK bedankt allemaal, ik denk dat een cross-cable idd het eenvoedigste is, zeker gezien ik een dual lan kaart in mijn pc heb en dus niks anders aan hardware hoef bij te zetten....
              Een dag niet geschoten is altijd mis...zeker op een scooter!!!!

              Comment


              • #8
                Re: Foto's van laptop naar PC?

                Vroeger gebruikte ik een cross-USB cable. Eenvoudig en toepasbaar op elke PC met USB-poort.
                Op dit ogenblik zijn mijn PC's verbonden via een router en gebeurt alles via dit netwerk.
                Ook interessant is een externe harde schijf. Hiermee kun je je foto's overal mee naar toe nemen.

                Je merkt het oplossingen genoeg.

                hesy.be
                BD0319BE

                Comment

                Working...
                X