Hallo allemaal,
De jeugdbeweging waarbij ik zat heeft mij gevraagd om een groepsfoto te maken, wat ik natuurlijk met veel plezier wil doen. Maar er is een klein probleempje: dit zou om 13u moeten gebeuren, met dus kans op de volle middagzon.
Hebben jullie tips hiervoor?
- de groep is nogal groot. Ik schat 200 +/- 50 man.
- moet dus in de vroege namiddag (13u) gebeuren.
- er is onvoldoende schaduw voor de hele groep.
- de mooie achtergronden zijn allemaal met frontaal of zijlicht.
- Ik heb enkel een canon 430ex als vulflits wat mij vrij ontoereikend lijkt.
- er is geen grote witte muur dat ik als reuzereflector kan gebruiken.
Mijn idee is om:
- met tegenlicht te werken, om de ergste slagschaduwen en dichtgeknepen ogen te vermijden, maar dan heb ik enkel wat halfdichtgegroeide struiken als achtergrond, of open weide, en nogal felcontrasterend "haarlicht".
- mezelf op een verhoog te plaatsen.
Wat zijn jullie meningen hierover? Lukt dit zonder vulflits? Of ga ik toch beter op zoek naar studiolicht? En hoeveel dan?
stilletjes hopend op een bewolkte dag,
Bram
De jeugdbeweging waarbij ik zat heeft mij gevraagd om een groepsfoto te maken, wat ik natuurlijk met veel plezier wil doen. Maar er is een klein probleempje: dit zou om 13u moeten gebeuren, met dus kans op de volle middagzon.
Hebben jullie tips hiervoor?
- de groep is nogal groot. Ik schat 200 +/- 50 man.
- moet dus in de vroege namiddag (13u) gebeuren.
- er is onvoldoende schaduw voor de hele groep.
- de mooie achtergronden zijn allemaal met frontaal of zijlicht.
- Ik heb enkel een canon 430ex als vulflits wat mij vrij ontoereikend lijkt.
- er is geen grote witte muur dat ik als reuzereflector kan gebruiken.
Mijn idee is om:
- met tegenlicht te werken, om de ergste slagschaduwen en dichtgeknepen ogen te vermijden, maar dan heb ik enkel wat halfdichtgegroeide struiken als achtergrond, of open weide, en nogal felcontrasterend "haarlicht".
- mezelf op een verhoog te plaatsen.
Wat zijn jullie meningen hierover? Lukt dit zonder vulflits? Of ga ik toch beter op zoek naar studiolicht? En hoeveel dan?
stilletjes hopend op een bewolkte dag,
Bram
Comment