Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hert

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hert

Hallo,

Ik zou eens graag een hert in het wild bewonderen en op foto vast leggen, maar zou niet weten waar naartoe en zeker niet op welke plek ik de meeste kans heb ze te zien.

Iemand die zijn favoriete locaties wil delen of mij eventueel op sleeptouw wil nemen?

Thx

Dres

Re: Hert

tik eens in google "herten in 't wild" en je zal er wat vinden

Comment

Hier in de buurt trefkans bijna 100%. Moet je wel aangeven waar in de buurt je woont en hoever je wilt reizen......
      ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Google heeft me niet veel geleerd, buiten dat mijn vraag de 2de hit is lol

Een tijdje geleden heb ik op dit forum wel eens wat gelezen over herten, de rand van het bos, schermer...vandaar mijn vraag hier op het forum.

Iemand een favoriet plekje?

Cheers

Comment

Ik denk dat je doelt op reeën, herten zitten er (nog) niet veel, maar met diverse uitzetprojecten wordt de hertenpopulatie in nederland beetje bij beetje groter.
          Een aantal tips voor reeën en evt. hertenfotografie:

- Let op de wind: Als de wind vanuit je rug waait naar de bosranden, kun je het vergeten. Deze beesten hebben geweldige reukorganen en ruiken je op 350m afstand.
          - Let op het weer: Als het veel geregend heeft en de zon schijnt flink, heb je meer kans dat ze bij schemering naar buiten komen om hun pels te drogen.
          - Let op beweging: Het beste is een aanzitje/hoogzitje/boomhut waar je in kunt zitten. Camouflage is niet echt nodig, want reeën zien geen rood, oranje en dat soort kleuren. Ze kunnen op 20 meter afstand van je komen, mits je stilzit, USM focus hebt of op manual focus werkt en dat de wind meewerkt.

Tip: Als ze je gezien hebben en ze rennen terug naar de dekking, kun je proberen een keer een hoog fluitgeluid te maken. Ze zullen dan in de meeste gevallen direct stil gaan staan en blijven kijken.
          Daarbij moet je ook opletten waar dat je precies op zoek gaat naar deze dieren. Je mag namelijk officieel gezien niet zomaar de akker/bos van een boer oplopen.
          Ik fotografeer bij voorkeur 's morgens vroeg, vanwege het licht. Ik werk met een Tamron 200-400 F5.6, dus als ik 's avonds een sprong reeën tegenkom, heb ik zeker ISO 800 nodig om met de sluitertijd uit te komen.
          Maar 's morgens vroeg wordt het juist snel licht en kun je met lagere ISO's volstaan.
          Sony A-200 + BG-V30AM, Minolta 28-85, Tokina 28-80 F2.8, Tamron 200-400, Minolta 70-210 Beercan, Minolta 35-70 f3.5-4.5, Sony 18-70, Cosina 100mm F3.5 Macro

Comment

Kom eens naar Schouwen-Duiveland, en dan in de buurt van Renesse.
            Er lopen ongeveer 900 stuks damherten, en 330 reeen, in diverse populaties, in het wild. Bekijk de link maar eens, deze zijn allemaal in dit gebied gemaakt

M.vr.gr.

Karel
            Last edited by kisja; 9 maart 2009, 06:47. Reden: schrijfvout

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kisja Bekijk bericht
              Kom eens naar Schouwen-Duiveland, en dan in de buurt van deze zijn allemaal in dit gebied gemaalt

Karel
              Gemaalt?

Comment

Working...
              X