Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadloos flitsen (sb800) bij D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: draadloos flitsen (sb800) bij D300

Oorspronkelijk geplaatst door GeFke Bekijk bericht
    Heb je misschien nog een flitscorrectie (in +) ingesteld staan voor je ingebouwde flitser ?
    Als je de ingebouwd flitser op "--" zet kan je geen flitscorrectie meer instellen.

JanMetDePet
    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeFke Bekijk bericht
      Uit de handleiding p 297

Als u wilt voorkomen dat timerflitsen van de ingebouwde flitser zichtbaar zijn in foto's die op korte afstand worden gemaakt, kiest u een lage ISOgevoeligheid of een klein diafragma (groot f/-getal) of gebruikt u een optioneel SG-3IR infrarood filter voor de ingebouwde flitser. Een SG-3IR is vereist voor het beste resultaat met synchronisatie met het tweede gordijn, waarbij de timerflitsen helderder zijn.
      Inderdaad ... heb het ook juist gelezen. Pff...ben de handleiding aan het doorworstelen, doch dat heeft toch nog wat tijd nodig
      Alvast bedankt,

JanMetDePet
      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
        Als je de ingebouwd flitser op "--" zet kan je geen flitscorrectie meer instellen.

JanMetDePet
        Zou goed kunnen ik heb nog gene D300 of een andere DSLR om het zelf eens te testen ... lol
        Ik heb gewoon een grote interesse in het CLS (Creative Lightning Systeem) van Nikon.

Binnenkort kan ik mee proberen met de D300

Ik weet niet in welke omstandigheid je trekt, of hoe je opstelling is maar je mag het flitslicht van je interne flits gerust door middel van een karton naar je plafond laten bouncen, meestal geeft de flits nog voldoende signaal (licht) om de losse flits aan te sturen.
        In fel buitenlicht dient je losse flitsers in visueel direct contact te staan met je interne flits, maar binnen kan je wat foefelen
        Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

Comment

Ik heb recent ook hetzelfde probleem gehad, en heb dat maar uit armoede de interne flits op manueel (M) gezet en op 1/128ste flitskracht.

Mits dan een redelijk lage ISO en ietwat kleiner diafragma (dus groot F-getal) te kiezen ga je zo goed als nooit impact hebben van het licht dat de interne flits werpt.

Comment

Je kan voor ook een SG-3IR voor je ingebouwde flitser zetten (kost 9,81 € bij konijn.)

Oeps ... info was al gegeven door GeFke
            Last edited by hbervoets; 28 januari 2008, 23:38.
            Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

Comment

Ik kleef een kleefbandje voor de ingebouwde flits. Zo kleefband om wat af te plakken voor het schilderen. Gaat prima. Als ik niet meer flits, jkleef ik het onderzijde van de body. Of je kan van die doorschijnende gebruiken die je 10-tallen keren kan herkleven. Kost niets... en toch ben ik Belg
              [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Working...
              X