Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik krijg hem nu wel aan de praat als ik de ingebouwde flitser openklap. Dan gaan de SB-800 en de ingebouwde flitser tegelijkertijd af ... doch ik wil de ingebouwde flitser niet laten afgaan.
Je gebruikt je interne flitser als commander.
Hierbij zal altijd een flits gegeven worden om de losse flitser aan te kunnen sturen !
Je kan wel instellen dat de interne flits geen tweede keer flitst om het onderwerp mee te belichten en zodoende alleen je losse flitser(s) voor de belichting laten zorgen.
Dit staat uitgelegd in de D300 handleiding vanaf p294
De ingebouwde flitser wordt niet geactiveerd, maar de AF-hulpverlichting brandt. De ingebouwde flitser moet worden opgeklapt, zodat deze monitor-voorflitsen kan afgeven.
Je kan de ingebouwde flitser op DDL of M of -- gebruiken, ik dacht dat je de laatste nodig hebt
Ik heb dit toegepast gezien op de Nikonbeurs te Utrecht
Je gebruikt je interne flitser als commander.
Hierbij zal altijd een flits gegeven worden om de losse flitser aan te kunnen sturen !
Je kan wel instellen dat de interne flits geen tweede keer flitst om het onderwerp mee te belichten en zodoende alleen je losse flitser(s) voor de belichting laten zorgen.
Dit staat uitgelegd in de D300 handleiding vanaf p294
De ingebouwde flitser wordt niet geactiveerd, maar de AF-hulpverlichting brandt. De ingebouwde flitser moet worden opgeklapt, zodat deze monitor-voorflitsen kan afgeven.
Je kan de ingebouwde flitser op DDL of M of -- gebruiken, ik dacht dat je de laatste nodig hebt
Ik heb dit toegepast gezien op de Nikonbeurs te Utrecht
Dit is inderdaad juist. Ik heb de ingebouwde flitser op -- gezet, doch hij flitst toch nog serieus ... ik neem aan dat dat de monitor voorflitsen zijn. Of deze nu bijdragen aan de belichting of niet? ... ik hoop van niet.
Alleszins...ik weet niet of ik hier in de goede richting bezig ben?
Dit is inderdaad juist. Ik heb de ingebouwde flitser op -- gezet, doch hij flitst toch nog serieus ... ik neem aan dat dat de monitor voorflitsen zijn. Of deze nu bijdragen aan de belichting of niet? ... ik hoop van niet.
Alleszins...ik weet niet of ik hier in de goede richting bezig ben?
JanMetDePet
Denk het wel hoor
Kan je simpel testen door je losse flits helemaal de andere richting op te laten flitsen en je ingebouwde flits recht op je onderwerp
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards
Denk het wel hoor
Kan je simpel testen door je losse flits helemaal de andere richting op te laten flitsen en je ingebouwde flits recht op je onderwerp
Als u wilt voorkomen dat timerflitsen van de ingebouwde flitser zichtbaar zijn in foto's die op korte afstand worden gemaakt, kiest u een lage ISOgevoeligheid of een klein diafragma (groot f/-getal) of gebruikt u een optioneel SG-3IR infrarood filter voor de ingebouwde flitser. Een SG-3IR is vereist voor het beste resultaat met synchronisatie met het tweede gordijn, waarbij de timerflitsen helderder zijn.
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards
Comment