Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DIY snoot - El Cheapo!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: DIY snoot - El Cheapo!

mijn vraag is hoe je dat een beetje stevig maakt,
    de verbinding tussen de flits en het statief wordt toch altijd gevormd door de reciever, en deze lijkt me toch de zwakste schakel altijd...

k'zie wel dat je met die slakommen bijkomende beugels hebt gebruikt maar

zelfs met de flits alleen is het maar zozo, dacht ik, heb daar wel enige twijfel bij

grts
    D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
    Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
    en ewa flitsspeelgoed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JP Bekijk bericht
      mijn vraag is hoe je dat een beetje stevig maakt,
      de verbinding tussen de flits en het statief wordt toch altijd gevormd door de reciever, en deze lijkt me toch de zwakste schakel altijd...
      dat is inderdaad de uitdaging... stevig en makkelijk te bevestigen...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Beauty dish part 2

alluminium latje geplooid en bevestigd... zo licht mogelijk...

Flash bevestigd via slave flitsschoentje zodat ik de flash er makkelijk op en af kan zetten...

en dit is het resultaat...

nu nog een spigot erop zetten zodat ik hem op m'n statief kan vastmaken...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

afgewerkt model:

en voorbeeldje... met ronde catchlights...

Last edited by d_oracle; 29 november 2007, 23:28.

Comment

Ik wil er eentje bestellen graag

Comment

Zelfbouw honingraad voor speedlight

Ik heb eens wat geëxperimenteerd en zelf een honingraad gemaakt voor een opzetflitser (die ik meestal los van de camera gebruik). Er bestaan verschillende mogelijkheden om het licht van zo'n flitser difuus te maken, maar hier een oplosing als je het eens hard wil.

Het opzetstuk dat dienst doet als honingraad is gemaakt van een restje zwart karton en enkele zwarte rietjes. Van het karton maakte ik een open box die rond de kop van de flitser past. Die box heb ik opgevuld met de stukjes van de rietjes (ongeveer 1,5 cm lang). De rietjes zijn onderling en aan de box bevestigd met dubbel klevende folie.

Hier een foto:

Hier nog een eerste test om de vorm van het licht te bekijken, de flitser stond hier ongeveer 2,5m van de muur.

In dit topic nog een voorbeeldfoto die als test werd gemaakt.
              Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Working...
              X