Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

huwelijksfeest

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• huwelijksfeest

Volgend week gaat een goeie vriend van mij trouwen en nu blijkt dat zijn fotograaf niet wil/kan blijven op het avondfeest.
    Nu heeft hij mij gevraagd om n paar sfeerbeeldjes te nemen.
    Heb t forum al eens doorzocht, en wat info gevonden over huwelijken mr niet specifiek over n avondfeest.
    Iemand die mij tips kan geven? Waar op letten bv bij t dansen, openingsdans,aansnijden van de taart, etc...
    Welk materiaal raden jullie mij aan, eventueel zou ik een 17-55 2.8 huren ofzo, is dit n goed idee of kan ik met m'n eigen materiaal al redelijk weg?
    Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
    Fuji : Fuji X10

Re: huwelijksfeest

Die EF 85 ga je zeker kunnen gebruiken.
    Voor de rest ga je een flits moeten gebruiken, of zo een objectief huren denk ik. Als je de 300D op ISO 1600 gebruikt geeft hij toch wel veel ruis.
    No Surprise.

Comment

De fotograaf die niet wil fotograferen weet wel waarom hij niet wil fotograferen op het avondfeest.
      Het is er veeeeeeeeeelll te donker.
      Tijdens de openingsdans doen ze ook nog eens alle lichten uit en doen ze zo'n rode spot branden die op het koppel gericht is...
      Moet je nog iets meer hebben om slechte foto's te maken ???

Op het feest kan je geen goeie foto's maken, daarom dat de fotograaf ook niet blijft..
      In ieder geval veel succes, je zal het nodig hebben !
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Als ik één ding haat, is het ook dat avondfeest.
        Als ze echt willen dat ik er foto's kom maken, doe ik het wel maar die foto's in het album plakken doe ik niet. Dan mogen ze ergens anders gaan

Ik vind dat die foto's geen meerwaarde geven aan een trouwalbum, gelukkig vinden de meeste mensen dat ook.
        Ik stel altijd voor om een klein album te maken van het avondfeest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
          Tijdens de openingsdans doen ze ook nog eens alle lichten uit en doen ze zo'n rode spot branden die op het koppel gericht is...
          Moet je nog iets meer hebben om slechte foto's te maken ???
          Ja, ne groene spot en al het licht uit, dat hebben ze mij gelapt op het laatste feestje dat ik gedaan heb. Resultaat : iedereen in de buurt van die spot ziet er als de Hulk uit
          Met trage sluitertijden en flitsen op het tweede gordijn heb ik de boel nog wat kunnen redden.
          fotosite

Comment

De klant is altijd koning.
            Als ze graag foto's van het avondfeest willen in hun album dan krijgen ze dat.

Flitser gebruiken zou ik zeggen. Moet je wel wat mee oefenen van voor je het weet zijn de foto's overbelicht. Maar als je het goed doet, dan zijn die foto's best aangenaam.

Werken op het 2de gordijn en geen te snelle sluiter. Dan weet je nog wat sfeerlicht mee te pakken.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Helaas heb ik enkel de interne flits , dus flitsen op 2de gordijn zal niet lukken of heb ik t verkeerd?

helaas doen deze reactie mij nog meer stress krijgen
              Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII

Comment

Ik heb dit al gedaan met een prosumer, dus met jouw 350D moet dat zeker lukken. Dat feest duurt ook wel enkele uurtjes. Dus schiet al uw kaarten vol en experimenteer ook nog tijdens het feest. Uiteindelijk moet je uit die selectie hoop en al de 50 beste foto's nemen.

Zet de F-waarde op F4 fo F5.6 waarmee je goede scherpe foto's bekomt.
                Stel de flits in op 2de gordijn (ergens in het menu).
                Experimenteer wat met verschillende sluiters.

Als de taart binnenkomt toch eens proberen met die 85 op F1.4 en zonder flits.

Je kan nu ook thuis al wat oefenen natuurlijk.

Wat ik vaak doe in dergelijke slechte licht omstandigheden.
                Zonder flits werk ik in A-mode. Stel de aperture in op de gewenste waarde en laat de camera de sluiter vast leggen. Wel opletten dat die snel genoeg is want op 1/20s ga beweginsonscherpte krijgen.

Zet de flits op, en schakel naar M-mode. Stel nu diafragma en sluiter zelf in. Ik gebruik vaak 1/200s en F4 maar de flitser dan op de minimale waarde.

De 400D houdt de ingestelde waarden per mode bij. Dus als ik de flits inklap en terug naar A-mode schakel dan staat die weer op de laatste stand die ik daar had. Dus meest waarschijnlijk eerder een waarde zoals F1.8 of F2.8.
                Last edited by FotoDirk; 25 maart 2007, 15:48.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Welke ISO gebruik je dan bij die vermelde instellingen?

Alvast bedankt voor de info, ga deze week nog wat oefenen...

BTW: t is een 300D ipv 350D , dus geen instelling voor 2de curtain, tenzij iemand weet hoe je die met hacked firmware kan selecteren

Comment

De ISO zet ik naar gelang wat ik nodig heb voor de foto's zonder flits. Dus soms wel ISO1600 als er echt weinig licht is. Als je flitst is dat niet nodig, maar het steeds aanpassen is teveel werk.
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SMcLean Bekijk bericht
                      BTW: t is een 300D ipv 350D , dus geen instelling voor 2de curtain, tenzij iemand weet hoe je die met hacked firmware kan selecteren
                      Custom Function nr 15 als ik me niet vergis.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

wel flitsen op tweede gordijn en niet te snelle sluitertijd is een veel gebruikte methode om "sfeerlicht" te behouden

niet vergeten dat't sfeerlicht meestal niet zo fleurig op foto komt.
                        foto als spiegel of als venster?

Comment

Je kan altijd wat testjes doen in "low light".
                          Ik heb ook al foto's gemaakt met een sluitertijd van 1" op de openingsdans en dat effect gaf wel goed. Je moet natuurlijk wel een beetje het geluk hebben dat de foto op't juiste moment "bevroren" is.

Comment

Working...
                          X