Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotomateriaal en Malediven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotomateriaal en Malediven

Binnenkort vertrek ik naar de Maledieven via Dubai.
    En vernam dat elke kg extra meer dan 25€ kost …
    Ik denk eraan om mijn 5D MKII met lenzen rond mijn hals te doen, zodat dit geen bagage zou zijn, en mijn MacBookPro >3kg in de handbagage.
    Goed idee of foute boel bij het inchecken??

Tips voor terplaatse in Maledieven zijn ook welkom

Grtz

Frederik
    Last edited by Frederik10en; 8 september 2010, 12:40. Reden: Book

Re: Fotomateriaal en Malediven

Gaat dit er niet raar uitzien??? Sta je bij de incheck balie met een camera+lens en een aantal losse lenzen aan je nek hangend!!
    Ik heb wel eens meer gelezen dat een camera met daaraan gemonteerd aan je nek hangend geen probleem is bij het inchecken, maar ik heb zo mijn ernstige twijfels als je daarnaast nog meer lenzen er bij gaat hangen.
    Doet me meer denken aan een levende kapstok

Blijft overigens altijd een probleem als je weinig gewicht als handbagage wil meenemen, maar daarbij wel een hoop DSLR gear wil meenemen....concessie maken. De eilanden in de Malediven zijn niet groot, dus een telelens zou je in principe al thuis kunnen laten.
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Luchthavens zijn zowat mijn 2de habitat en zie weinig tot geen personen zich inchecken met hun camera rond hun nek en ngo wat lenzen in hun zakken.
      Is het verboden? Helemaal niet. Zijn er alternatieven? Jazeker.

Een goede rugzak waar je alles in kwijt kan is een optie. Vlieg je Emirates trouwens vanuit Brussel? Die zijn nog de kwaadste niet bij het inchecken hoor.
      Over je toegestane ingecheckte gewicht gaan kost inderdaad een ferme duit. Verschillende maatschappijen hebben verschillende regels. De meeste gewoon per extra kg (voor economy meestal 20kg) en anderen gaan een forfaitair bedrag vragen voor een extra stuk ingecheck stuk bagage.

Maw, een groot genoege tas of rugzak is de boodschap.

Comment

Als je een laptop tas hebt voor je Macbook mag je (bij de meeste maatschappijen) gewoon als extra handbagage meenemen. Kan je best eventjes nakijken op de site van je vliegmaatschappij.

Comment

Ik was er reeds 5 keer als duiker en onderwaterfotograaf, ik garandeer u dat ik steeds overloaded was, zorg dat u valiezen een kilootje of 2 meer wegen, geen probleem, mijn handbagage daarentegen woog steeds rond de 8 kilo, nooit problemen gehad, nooit gewogen, wanneer je ginds een verplaatsing hebt per watervliegtuig weegt men wel alles en daar zijn ze wel iets strenger:-)

Tips, genieten , het is er het paradijs, onder en boven water, buiten duiken en paradijselijke omgeving is er niets of weinig te doen, wil je drukte , verkeerde bestemming.

Comment

Er staat een schitterende rugzak in de aanbieding hier op het forum. Ikheb net dezelfde rugzak en geen problemen met de verschillende vliegtuigmaatschappijnen (en er past ook nog eens een 17" laptop in).

Doen zou ik zeggen.

Comment

Een paar keer gevolgen met Emirates en nog geen enkele keer mijn handbagage moeten laten wegen. Bij geen enkele maatschappij trouwens ...

Comment

Gebruik je als handbagage een normale tas of een (foto)rugzak dan is er geen probleem, maar als je met een trolley aankomt dan wordt je er snel uitgepikt om het zaakje even te laten wegen. Ik heb dit bij verschillende airliners gezien...er wordt blijkbaar vanuit gegaan dat zo'n trolley een volgeladen zwaar ding is, terwijl dat niet zo snel bij een rugzak (bij mij weegt die toch al snel zo'n 8 kg) gedacht wordt.
                Overigens letten lowcost carriers en charter maatschappijen meer op het gewicht van de bagage dan de standaard lijndienst maatschappijen, hier heb je meestal ook meer bagage vrijdom...
                Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

1 - ik ga als duiker (duikcruise) en heb al een extra bagage toeslag voorzien voor het duikmateriaal ;-)
                  2- lensen = 24-70 f2.8 en prime 50 f1.2 en 2 flits580ex, wat gels en klemmen

Heb de grootste fotorugzak van Lowepro dewelke net binnen de afmetingen valt als handbage, maar body mark5f mkII, batterijpack, lenzen, flitsers en macbookpro lopen snel tegen de 11 kg aan. Vandaar mijn verontruste vraag ...

Comment

Ik ben onlangs naar Singapore geweest en mijn rugzak woog met camera, lenzen en mbp 10-11kg. Rugzak is nooit gewogen. Denk dat de limiet bij meeste maatschappijen 7-8kg is. Laptop mag je ook apart nemen dus voor mijn geen problemen.
                    Canon 50D, Canon F4 24-105mm, Canon 10-22mm, Canon F1.8 50mm
                    Flickr page

Comment

Vlieg geregeld en heb nog nooit mijn handbagage moeten laten wegen, en reken maar van yes dat ze altijd te zwaar was...
                      Tommy
                      My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Tipje: neem naast de rugzak altijd een laptop tas mee. Soms willen ze maar 1 stuks handbagage zien maar een laptop wordt als twee stuk algemeen wel geaccepteerd. En ja als je echt niet zeker ben dan ga je voor 3 stuks.
                        Gewoon zwaarste lens op het toestel en om je nek, je foto(rug)tas vol en in de laptop tas alle andere foto spullen.
                        Denk wel aan aankoop bonnetjes als spullen nieuw uitzien.
                        Jacques Bakker
                        www.fotohandig.be

Comment

Mijn handbagage is nog nooit gewogen. Tegenwoordig is het een rugzak vroeger een alu- fotokoffer. Gewicht over de jaren 8-13 Kg (ik neem soms nog een zender mee bovenop fotomateriaal en laptop). Nooit problemen gehad. Meestal US maatschappijen (Pan Am, AA, Delta) maar ook Garuda, BMI, SAS, LH, Qantas, Air Malta, Air Canada.

Collega op het werk heeft al verschillende keren moeten laten wegen maar gaat steeds in groep (Jetair). Hij heeft ook al een paar keer commentaar gekregen op zijn reservebatterijen (AA-tjes).
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
                            Heb de grootste fotorugzak van Lowepro dewelke net binnen de afmetingen valt als handbage, maar body mark5f mkII, batterijpack, lenzen, flitsers en macbookpro lopen snel tegen de 11 kg aan. Vandaar mijn verontruste vraag ...
                            Heb je 't op de Vertex 300, Pro Runner 450 AW, CompuTrekker Plus AW, Pro Trekker 400 AW,...? Want daar zit nogal wat verschil qua gewicht en afmetingen op, zie je .
                            Last edited by JorisVdB; 7 oktober 2010, 16:46.
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                            X