Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervoer fotomateriaal ten velde

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vervoer fotomateriaal ten velde

Ik zit al 14 dagen bij mijn kinesist om een geblokkeerde nekwervel te laten verzorgen dankzij het wekelijks gesleur met mij fotomateriaal. Een rugzak met een respectabel gewicht op mijn rug, een body met 500mm in de ene hand en een statief op mijn schouder. De meesten weten wel wat dat is
    Nu ben ik hard aan het zoeken naar een manier om al dat materiaal op een comfortabelere wijze te vervoeren in het veld (meestal ruw terrein).
    Ik ben zelf aan het denken in de richting van het onderstel van zo een "4x4" kinderbuggy met daarop een grote rugzak ????
    Iemand ervaring hiermee of ideetjes?

Re: Vervoer fotomateriaal ten velde

ik heb geen ervaring met buggies beladen met fotomateriaal, wel met buggies geladen met peuters. qua gewicht moet dat zowat overeenkomen met jouw materiaal + statief.

wij hebben zo'n driewieler: quinny speedi, veel vlotter wendbaar dan een vierwieler. en licht.
    MAAR op ruw terrein is dat toch een getrek en gesleur hoor! Met ruw terrein bedoel ik: een oneffen bospad, door een weide, etc.
    zolang je op redelijke weggetjes blijft of in parken etc is dat prima en kan je zeker wel zo'n buggy transformeren tot foto-caddy, maar als je meer "off-road" gaat, vrees ik dat het niets is: te groot en niet vlot genoeg. Ook omdat je het voor je duwt - iets achter je voorttrekken gaat makkelijker op oneffen terrein.

bestaan er geen caddy's (zo'n bomma-boodschappenkarretjes, maar heb geen schrik, dat wordt weer hip) die geschikt zijn voor veldwerk?
    ---------
    op zoek naar schoonheid en wijsheid ;-)
    Nikon D7000 GESTOLEN, Tamron 17-50 2.8 GESTOLEN, Tamron 28-75 2.8, 50 mm 1,8; Nikor 70-300 VR

Comment

Zo'n karretje waar ze de frisco's en berlijnse bollen mee verzeulen op het strand. Dat lijkt me we wel cool.

Comment

Wat misschien ook een mogelijkheid is, is een golf trolley om te vormen om je fotomateriaal mee te sleuren. Dat is, denk ik, nog redelijk te doen: gewoon ergens halverwege een soort platform maken, zodat je materiaal niet te laag hangt.
        Die Trolleys zijn gemaakt om te trekken (en kinderwagens om te duwen), dus dat maakt het wat makkelijker om mee over een ruw terrein de verplaatsen.
        Ik denk dat je in Decathlon voor een kleine 50€ al zo'n trolley kan kopen. Ik ken je budget niet, maar je kan uiteraard ook een trolley kopen die elektrisch aangedreven is, maar ik denk dat je dan eerder aan prijzen vanaf 200€ zit.
        Golfshops waar je meer keuze hebt dan in Decathlon vind je wel overal...

Mocht je niet weten hoe zo'n trolley eruit ziet: google afbeeldingen

Comment

Ik (en nog een heel pak anderen) gebruiken dit :
          http://www.cameratools.nl/HBNTRANSPO...iveBeige.html?
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

ziet er goed uit
            er bestaat ook iets op 1 wiel dat je aanhangt als een rugzak. Hoe het juist werkt en waar je het kan kopen weet ik niet, maar je hebt je beiden handen vrij (eventueel met toestel erin) en je materiaal rust nog voor 1/6 op je schouders dacht ik.
            zowel door mul zand als over rotsachtig terrein te gebruiken. Door de ophanging kan het niet kantelen. voor zo een 'rugzak' zou ik eens bij een buitensportzaak binnenlopen
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Het is misschien de aanleiding en de gelegenheid om je "manier van werken" eens onder de loupe te nemen. Heb je écht "zoveel" nodig ? En wat als je eens van onderwerp (fotografisch dan) zou veranderen ? Ik zie bijvoorbeeld niet in hoe je, als je "overladen" bent, nog veel creativiteit in je foto's kunt steken.
              ---------------
              Travel light and if you can't : travel small....

Comment

Ik gebruik ook die Eckla rolly als ik nogal geladen op stap ga.
                Daar kan een ferme rugzak in, ik heb ook de statiefhouder en Cargonet erbij.
                De wielen zijn heel degelijk, enkel een beetje log het geheel maar toch zeker overwegen waard.
                Groetjes, Beauke
                Mijn foto's

Comment

Ben nog wat gaan zoeken op internet en vond dit bij konijnenberg
                  http://www.fotokonijnenberg.be/produ...ugtas_kar.html
                  Wel een duurdere oplossing, maar lijkt mij wel stevig en handig. Ga het toch eens bekijken als ik in de buurt kom van Turnhout.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dottenburghs Bekijk bericht
                    Ben nog wat gaan zoeken op internet en vond dit bij konijnenberg
                    http://www.fotokonijnenberg.be/produ...ugtas_kar.html
                    Wel een duurdere oplossing, maar lijkt mij wel stevig en handig. Ga het toch eens bekijken als ik in de buurt kom van Turnhout.
                    Deze lijkt me nog interessanter dan de Eckla die ik heb
                    Groetjes, Beauke
                    Mijn foto's

Comment

Ik ben ondertussen het karretje bij Konijnenberg gaan bekijken en heb het mij dadelijk aangeschaft. Nog niet in het veld kunnen proberen, maar ik denk dat dit een mooie oplossing is om je materiaal te vervoeren. Wel wat duur, maar het is dan ook volledig af (geen ombouwen van buggy's of golfkarretjes) en een stuk steviger dan dat andere karretje (denk ik). Zodra ik ermee in een moddeplas ben blijven steken of mij ergens vastrij in de duinen aan het Zwin breng ik verslag uit

De reactie van 35a vond ik wel heel diepzinnig
                      Zijn (of haar) oplossing was dus nadenken over mijn manier van fotograferen
                      Awel, ik heb eens geprobeerd om alleen mijn body mee te nemen, maar die resultaten waren toch iets minder. Een ganse dag rondhossen met een statief en daarbij een body + 500mm was dus mijn oorzaak van een aantal uren kine. Deze steken nu in de rugzak die op mijn karretje staat. En in die rugzak (die anders thuis bleef of in de wagen bleef liggen) kan ik nog heel wat bijkomend materiaal kwijt. Dus kom ik iets tegen dat een macor- of een breedhoeklens nodig heeft, dan heb ik die nu wel bij. Mijn creativiteit zal eindeloos toenemen
                      Sorry, maar die tegenreactie moest ik even kwijt op die toch wel rare commentaar van 35a.

Comment

Zoals beloofd een korte evaluatie van mijn eerste gebruik van mijn nieuwe "karretje". Vandaag voor het eerst echt mee rondgereden en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik het gekocht heb.
                        Alles in één keer ingeladen is het eerste voordeel. Dan in het veld uit de koffer nemen en weg zijn we. Ook op ruwer terrein loopt het vlot achter je aan. De extra voet om het schuin neer te zetten zodat alles zonder dat het eruit tuimelt voor het grijpen ligt is een groot pluspunt.
                        Enige probleempje was dat ik mijn body+extender+500mm enkel in de rugzak krijg mits ik de zonnekap omgekeerd op de lens zet. Dat was dus elke keer wat sukkelen voor ik foto-klaar ben. Maar even later was dit opgelost want ik kan alles foto-klaar in de rugzak leggen en de sluitingen een beetje toetrekken. Body steekt er wel uit, maar dat stoort mij alvast niet. Valt er zeker niet uit tijdens het rondrijden en op een wip heb ik mijn toestel in mijn handen. En na mijn foto-tocht met toch een stukje stevig rondstappen geen enkele last van vermoeide armen of pijnlijke schouders of nek.
                        Wat mij betreft een prima manier om het materiaal te vervoeren in het veld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dottenburghs Bekijk bericht
                          Wat mij betreft een prima manier om het materiaal te vervoeren in het veld.
                          Dat lijkt mij wel wat, en volgens mij niet enkel in het veld, drie weken met een rugzak van 12 Kg in Zuid-Afrika rondzeulen bij een temperatuur van 30°C is ook niet te onderschatten, kan evengoed in de stad, of op het platteland.

Enig idee of je daarmee op het vliegtuig mag of kan (als handbagage) een buggy is in de meeste gevallen geen probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Enig idee of je daarmee op het vliegtuig mag of kan (als handbagage) een buggy is in de meeste gevallen geen probleem.
                            da's dan ook omdat je kinderen meehebt die in die buggy vervoerd worden - totaal wat anders dan een karretje voor materiaal. ik ben quasi zeker dat je daarvoor toch zult moeten betalen, net als je moet betalen als je een fiets wil meenemen.

informeer op voorhand bij je vliegtuigmaatschappij!
                            ---------
                            op zoek naar schoonheid en wijsheid ;-)
                            Nikon D7000 GESTOLEN, Tamron 17-50 2.8 GESTOLEN, Tamron 28-75 2.8, 50 mm 1,8; Nikor 70-300 VR

Comment

Dit is een gegeven dat al wel eens aan bod gekomen is in dit topic.
                              Toen heb ik volgend product aangeprezen en dat doe ik nu nogmaals, een trolley die ook in wat ruiger terrein nog bruikbaar is.
                              Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Working...
                              X