Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1e keer op reis met DSLR ... en veel vragen!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1e keer op reis met DSLR ... en veel vragen!

Ik ben vorig jaar met joker naar marocco geweest.
    Heb er heel de reis met mijn Eos 350 rongelopen in zoeen gewone lowepro TLZ1 halstas.
    Ging voor mij perfect. Probleem was dat als je op 2daagse ging of je moest een aantal dingen mee nemen omdat je een paar dagen niet aan je bagage ging kunnen je dagrugzak wel erg vol zat voor mij onmogelijk om er nog een dslr in te steken.
    Bij ons werden de rugzakken vaak gedragen door ezels zo had ik enkel mijn camera bij mij.

Ik heb heel de reis gedaan met 1 lens (24-70mm). Miste af en toe wel wat meer groothoek maar denk als je voor een 18-200 gaat dat dit geen probleem kan zijn.

Ga dit jaar naar cuba met joker en denk dat ik het op dezelfde manier zal doen.
    geniet van je reis!

Comment

Re: 1e keer op reis met DSLR ... en veel vragen!

Lenswissels in zanderige omstandigheden zijn één ding, maar nog twee argumenten pro 18-200 zijn:
      - het gewicht (één lens, al is ze zwaarder dan de andere, weegt toch minder dan twee)
      - het all-round gebruik. Tijdens een uitstap heel de tijd van lens wisselen (groothoekfoto, telefoto, groothoekfoto, telefoto, ...) is niet alleen een extra stofrisico maar vooral gewoon ook lastig, zeker als je met niet-fotografen op stap bent die niet heel de tijd op je willen moeten staan wachten...
      Je maakt natuurlijk zelf uit in hoeverre deze argumenten voor jou van belang zijn.

Kwalitatief zijn deze lenzen misschien wel wat minder maar voor 'gewoon' gebruik toch wel OK hoor. En wat lichtsterkte betreft, daar in Egypte zal je het grootste deel van de tijd wel licht genoeg (of teveel) hebben.

Als je nog onzeker bent over de compatibiliteit van kaartjes: ik gebruik in mijn 450D kaartjes van 8Gb zonder problemen. Mijn oude imagetankje wil ze echter niet lezen
      Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
      vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

Working...
      X