Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

meerdere foto's op a4 in ronde vorm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• meerdere foto's op a4 in ronde vorm

Ik wil op een a4 verschillende foto's plaatsen. Het moet eruit zien alsof de foto's in een passepartout zitten.
    In het midden een wat grotere foto van de ouders in een ovale vorm. Daar rondom 16 kleinere fotootjes van de kinderen (en partners) in ronde vorm. Wie kan mij helpen om dat voor elkaar te krijgen?

Re: meerdere foto's op a4 in ronde vorm

Zou ik eerder in QuarkXPress of Indesign maken. Ovaalvormige illustratiekaders waarin je tifs/eps importeert.
    Ofwel in Illustrator met ovaalvormige maskers. Eventueel dunne lijnen van de passe-partouts blijven scherp en gemakkelijk aan te passen.
    In Photoshop kan het ook hoor, maar zulke zaken zijn eerder iets voor een "opmaak-programma" of een tekenprogramma.
    Grtz

Comment

iets als dit ???
      wel in de vlugte gemaakt, dus zeker niet perfect van uitlijning, maar het is maar om je een idee te geven ...
      selecteer het gedeelte uit je foto dat je wil gebruiken, voor ronde vorm, ovaal selectiegereedschap gebruiken en "shift" toets ingedrukt houden
      wil je alle rondjes evengroot, zoals in het voorbeeld ,kan je de maten instellen bovenaan in de eigenschappenbalk
      sleep deze selecties één voor één naar een nieuw A4 bestand en voorzie iedere laag van een laageffect "schuine kant en reliëf", hier kan je zelf mee spelen voor het gewenste effect
      ik hoop dat je hiermee een beetje op weg geholpen bent
      groetjes, Nina

trotse eigenaar van een fuji S602Z
      Member of the Han Fan Clan
      http://ninasgallery.fotopic.net
      http://ninas--tutorials.fotopic.net

Comment

Bedankt voor de reacties. Wat jij gamaakt hebt Nina ziet er goed uit. Met welk programma heb je dat gedaan?
        Inmiddels ben ik zelf ook wat aan het fröbelen geslagen en heb het voor elkaar gekregen. Uit de diverse foto's heb ik de gezichten gesneden in ronde vorm. Vervolgens heb ik in MS Publisher het geheel samengevoegd en opgeslegen als een jpg bestand. Tot slot heb ik het op mijn printer randloos uitgeprint. Ik vond het wel wat omslachtig, maar blijkbaar bestaat er geen eenvoudiger methode.

Comment

Working...
        X