Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen paniek. Moeke ligt onder het treintje.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geen paniek. Moeke ligt onder het treintje.

KBC maakt tegenwoordig publiciteit voor de verdwaalpalen aan de Belgische Kust met als slogan "Geen paniek. Mama ligt onder het treintje."
    Omdat wij aan de zee ook steeds in de buurt van "het treintje" gaan liggen, kwam ik op de idee om het meisje dat op de oorspronkelijke foto staat te vervangen door mijn 3 kinderen.

Ik ben hier een ABSOLUTE BEGINNELING in, maar heb een poging ondernomen in Photoshop Elements. Deze morgen eerst mijn 3 kinderen in "badkostuum" gestoken en vervolgens een aantal uurtjes zitten spelen in PS Elements.

Persoonlijk ben ik tevreden met resultaat, maar dat is natuurlijk subjectief. Als er mensen zijn die mij nuttige tips kunnen geven om het resultaat (of mijn toekomstige bewerkingen) nog te verbeteren, laat maar komen.

groeten,

Koen

Originele foto (zonder de tekst):

Mijn bewerking:

Re: Geen paniek. Moeke ligt onder het treintje.

Ik denk dat de tekst beter wat verder van de rand staat.

Een uitroepteken achter 'Geen paniek' maakt het geheel misschien een beetje 'paniekeriger'. Nooit overdrijven met teveel uitroeptekens!!!!!!!

Bij 'moeke' denk ik eerder aan een grootmoeder dan aan een 'mama' maar dat is misschien een streekgebonden vooroordeel.

De keuze van het lettertype vind ik niet echt geweldig. Voor dit soort titels mag het best een wat minder kleurloos lettertje zijn.

Zelf ben ik nogal gek op schaduweffecten in tekst en in PhotoShop is dat vrij gemakkelijk te realiseren. Misschien eens mee experimenteren?

De foto zelf is erg mooi. Het verschil in belichting tussen de kinderen en de achtergrond geeft er een soort 'fake' effect aan dat goed bij het onderwerp aansluit. De montage is goed gedaan al denk ik dat je in de haren een wat zachtere overgang naar de achtergrond moet maken. Mooie lucht die niet de aandacht wegneemt. Knap
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Wel nog even het zand aanpassen tussen het meisje rechts en het jongetje. Verder een mooie bewerking.

Groeten, Jan.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Bedankt voor de reacties.

@Jan : die strook zand moet ik inderdaad nog wat bijwerken
        @Laurens : Wat die tekst betreft, ik wou zoveel mogelijk de publiciteit van KBC benaderen (de tekst staat daar ook helemaal bovenaan en zonder uitroepteken). Je suggereert om een zachtere overgang tussen de haren en de achtergrond te maken. Hoe begin ik daaraan? Welke tool in PS Elements?

groeten,

Koen

Comment

Voorzichtig even met de 'blur'-tool (het waterdruppelke) over de rand gaan zodat de harden wat vloeiender overlopen in de achtergrond.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

'k Heb nog een aantal aanpassingen gedaan:
            - slipje dat onder het badpak van het meisje links uitkwam en luier van de jongen weggewerkt
            - strook zand tussen jongen en meisje verbeterd
            - de overgang tussen haren en lucht zachter gemaakt volgens methode van Laurens (blur), alhoewel ik persoonlijk niet veel verschil zie (moet ik nog meer bluren ?)

Comment

Mooi! Enkel een tikkeltje jammer van het "schaduweffect" tussen de hoofden van de kinderen. Het lijkt een beetje alsof ze voor een etalage staan. Foutje bij het clonen van de lucht?
              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                Mooi! Enkel een tikkeltje jammer van het "schaduweffect" tussen de hoofden van de kinderen. Het lijkt een beetje alsof ze voor een etalage staan. Foutje bij het clonen van de lucht?
                Je hebt gelijk wat betreft dat "schaduweffect". Zoals ik al eerder vermeldde ben ik hier een beginneling in, en dat was net het gedeelte waarmee ik gestart was. Ik heb ondertussen de foto nog wat bijgewerkt, en dit zou het nu zo toch ongeveer moeten zijn...
                Iedereen alvast bedankt voor de constructieve tips !

Comment

Working...
                X