Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto perfect uitknippen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto perfect uitknippen

Ik heb een foto uitgeknipt en deze op een nieuwe laag geplakt.
    Maar ben niet echt tevreden van het resultaat.

Zijn er trucjes voor het uitknippen van een foto of is dit een gegeven gave.
    Heb hier al veeeeeeeeeel toffe foto's gezien die PERFECT zijn uitgeknipt.
    Kan iemand mij zeggen hoe ik dit beter kan doen...

Professionals zijn hier wel zeker aanwezig.
    Nu hoop ik ook dat zij hun geheim verklappen.

Hier de foto

Originele foto
    Hier
    Last edited by Aiki; 21 mei 2005, 10:38.
    Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB
    Nikon D7100 + Nikkor 18-105mm VR + 70-300mm VR

Re: foto perfect uitknippen

Zo veel mogelijk inzomen dan kan je zelfs langs de pixels knippen
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

selecteren is een kunst. Photoshop laat je toe op diverse manieren te selecteren. je kan bv. de lasso en de magnetische lasso gebruiken, je kan een quickmask gebruiken, je kan een layermasker gebruiken, je kan extracten, maar dat laatste werkt slechts met bepaalde foto's doeltreffend, meestal is het een zootje ..

wat ook leuk is is dat je selecties kan optellen en aftrekken. zo kan je bv. eerst grof met de ovaal en rechthoek selecteren en deselecteren, en er dan stukjes met de lasso aan toevoegen of aftrekken, daarna naar quickmask overgaan en je selectie finetunen door er met de verfborstel of de gom stukjes aan toe te voegen of af te trekken

je kan ook een selectie "smoothen", "expanden" en "contracten" en vergeet zeker niet dat een selectie kan "gefeatherd" (doezelen) worden

als je 4x groter werkt dan wat je nodig hebt voor je finaal resultaat, dna verklein je eventuele fouten tot een minimum bij het herschalen/verscherpen nadat je gedaan hebt

selectiewerk kant en klaar zonder werk is een fabeltje .. jij zal PS moeten zeggen hoe het moet, maar PS geeft je de tools om die "uitleg" doenbaar te houden

Comment

Zoals reeds aangehaald zijn er vele manieren om tot een selectie te komen.

Ik werk bijvoorkeur met de pentool en maak mijn selectie op 300 tot 500 % vergroting, na de selectie een feather toepassen (doezelen) voor de Nederlandse versie van1 a 2 pixels. Dit geef de beste resultaten.

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Misschien een link plaatsen naar de originele foto, je zult zien dat er BD-ers zijn die zich dan gaan "uitleven" op je plaat.

groeten, Jan.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio
            Selecteren is een kunst. Photoshop laat je toe op diverse manieren te selecteren. je kan bv. de lasso en de magnetische lasso gebruiken, je kan een quickmask gebruiken, je kan ook een layermasker gebruiken.
            Selectiewerk kant en klaar zonder werk is een fabeltje .. jij zal PS moeten zeggen hoe het moet, maar PS geeft je de tools om die "uitleg" doenbaar te houden
            En dan heel veel geduld.

"Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
            Member of Han Fan Clan
            Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HV
              En dan heel veel geduld.

heel veel geduld euh.. dat mis ik wel
              Dus als ik het goed begrijp
              Foto vergroten tot ± 400%
              Ponygonal lossa tool.
              en vervolgens feather.

Zal vanavond eens wat tijd uittrekken.
              Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB

Comment

Als hem hebt uitgeknipt dan nog met het gom de randen bijwerken en dat is het meeste werk.
                "Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
                Member of Han Fan Clan
                Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

Comment

Corel Knock-out kan heel snel en heel gemakkelijk een bijna perfecte selectie automatisch maken. Ik heb dit tooltje vroeger nog gebruikt. Er zaten wel enkele beperkingen op, maar wat die weer waren ben ik vergeten. Zoek het op en probeer eens of het werkt zou ik zeggen.
                  Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Mijn all time favorite manier om uit te knippen is door met de pen tool een path te tekenen rond je onderwerp. Het grote voordeel hier is dat je je selectie altijd nog kan aanpassen. En dat je met mooi afgeronde bogen enz kunt werken..
                    Voor de rest: werken met masks. Maak kopie van je originele layer. Onder die kopie steek je bvb een witte layer. Op de bovenste layer zet je een masker, zo verberg je met een zwart gekleurde brush de pixels die je niet wilt zien.
                    Grote voordelen: je hebt volledige controle over de scherpte/zachtheid van je randen. Je maakt je foto niet stuk; je kan op elk moment ongedaan maken, zelfs na duizenden bewerkingen.
                    Stijn Swinnen
                    Dank u om mijn website te bezoeken - Lenske Boortmeerbeek
                    I am not a gear whore showing off my glass collection

Comment

Wat je zeker goed moet kiezen is de achtergrond.
                      Je heb een verloop van blauw naar wit gebruikt.
                      Probeer maar eens een iets donkere achtergrond op je foto, dat maakt al een groot verschil.
                      Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
                      http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anendel
                        Mijn all time favorite manier om uit te knippen is door met de pen tool een path te tekenen rond je onderwerp. Het grote voordeel hier is dat je je selectie altijd nog kan aanpassen. En dat je met mooi afgeronde bogen enz kunt werken..
                        Voor de rest: werken met masks. Maak kopie van je originele layer. Onder die kopie steek je bvb een witte layer. Op de bovenste layer zet je een masker, zo verberg je met een zwart gekleurde brush de pixels die je niet wilt zien.
                        Grote voordelen: je hebt volledige controle over de scherpte/zachtheid van je randen. Je maakt je foto niet stuk; je kan op elk moment ongedaan maken, zelfs na duizenden bewerkingen.
                        Dank u voor de uitleg, maar er zit voor 50% Chinees bij je uitleg.
                        Ik ben echt een leek in Photoshop hoor.
                        Met layers kan ik plus min ± over weg, maar een MASKER maken zou ik begod niet weten hoe ik hiermee moet beginnen.

Comment

Ook niet te vergeten is na het knippen en plakken naar een nieuwe laag: eventueel defringe of remove matte, ben je vaak meteen verlost van kleurreflecties op de randen (van de oorspronkelijke foto).
                          Zie menu layers - matting (= laatste keuze)
                          Analoog in gedachten, digitaal in uitvoering!
                          Lieven

Comment

Working...
                          X