Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portrait mode foto's (draaien )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portrait mode foto's (draaien )

Hoe kan je in een reeks van pakweg 200 fotos, op een snelle en effectieve manier de in "Portrait mode" foto's gemakkelijk draaien ?

Ik schat dat er van de 200 zo'n 70-tal moeten "gedraaid" worden...

Gewoon in PS ? Lijkt me nogal omslachtig ?

Re: Portrait mode foto's (draaien )

Is dit iets Image resizer ?

Of anders deze bimp
    Last edited by ajh; 5 december 2004, 13:01.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Irfan,
      mens, dat is nu freeware van de bovenste plank en nog steeds gebruikt een minderheid dit.
      In de Batch-optie in menu kan je dat snel, handig.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

Als ik de foto's op de computer zet langs Zoombrowser EX (Canon) dan worden ze allemaal automatisch juist gedraaid. Dat is de snelste manier .

Anders had ik gisteren heel veel werk gehad om de foto's van de cyclo-cross allemaal juist te draaien.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CAN10NE
          Hoe kan je in een reeks van pakweg 200 fotos, op een snelle en effectieve manier de in "Portrait mode" foto's gemakkelijk draaien ?

Ik schat dat er van de 200 zo'n 70-tal moeten "gedraaid" worden...

Gewoon in PS ? Lijkt me nogal omslachtig ?
          Als het jpeg's zijn is rota een handige gratis tool, doet bovendien lossless rotation. Sommige fototoestellen hebben ook een sensor die aangeeft hoe de camera gehouden werd en dan kunnen ze automatisch draaien.

Comment

open uw foto's gewoon in windows verkenner - plaats ze in een mapke - selecteer diegene die moeten gedraaid worden - rechts klikken en kiezen voor linksomdraairen
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
              Als ik de foto's op de computer zet langs Zoombrowser EX (Canon) dan worden ze allemaal automatisch juist gedraaid. Dat is de snelste manier .

Anders had ik gisteren heel veel werk gehad om de foto's van de cyclo-cross allemaal juist te draaien.
              Hallo Bart,

Herkent Zoombrowser dan welke foto's in Portrait werden genomen ?

Moet je ze dan nog een saven in zoombrowser, want ik veronderstel dat, wanner je ze in irfanview of acdsee bekijkt, ze niet correct worden weergegeven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CAN10NE
                Hallo Bart,

Herkent Zoombrowser dan welke foto's in Portrait werden genomen ?

Moet je ze dan nog een saven in zoombrowser, want ik veronderstel dat, wanner je ze in irfanview of acdsee bekijkt, ze niet correct worden weergegeven...
                Via de zoombrowser zet je die gewoon in een map naar keuze, en als je dan de foto's bekijkt (maakt niet uit met welk programma), dan zijn ze altijd juist gedraaid. De foto's worden automatisch gedraaid tijdens het uploaden.

Je moet wel in het cameramenu instellen dat de foto's geroteerd moeten worden (bij een 300D staat dat standaard zo ingesteld).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Opgelet: Als je ze in windows verkenner draait, zijt ge wel een deel van de EXIF-data kwijt. (OK, het is een deel van de specifieke merk-data, maar ik vind het niet normaal)

Ik gebruik Exifer voor dit, en een hoop andere dingen, maar Irfan en nog een deel broertjes hiervan kunnen dit evengoed aan.
                  Groetjes,
                  FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                  * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Working...
                  X