Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ipad

Hoe zit dat met transfersnelheid als je foto's gaat downloaden op een ipad? Ik las iets van 3-4 mb/sec wat toch traag is als je een 4gb kaart leegmaakt. Wél geen mogelijkheid om er aperture of lightroom op te draaien. Ik denk dat als je budget geen probleem is de nieuwe macbook air een veel betere oplossing is (kan je meteen al je lievelingsprogramma's zoals LR en PS meenemen). Goedkoper is een netbook en ook hier kan je op zijn minst LR op draaien. Bij beide kan je indien gewenst naar een externe HDD backup-en via USB.
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThaDoc Bekijk bericht
      Koop jezelf een degelijke netbook, zoals deze bv:

http://www.laptopshop.be/product/111...be-azerty.html
      +1

Hoewel ik moet zeggen dat 10 inch wel klein is...

Maar hoe groter, hoe meer plaats hij inneemt natuurlijk...

Heb zelf een Asus 12 inch Netbook met toch wel redelijk wat rekenkracht en vind zelf dat dat qua grootte nog meevalt...
      Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

Over drie weken ga ik voor een rondreis naar Sri Lanka en dan gaat de MacBook Pro 13inch (+externe Hdd) mee voor opslag en de iPad om tussen door foto's te kunnen kijken en voor in het vleigtuig films en een boek op te kunnen lezen.

Hier word dan ook een combinatie van beide gebruikt ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door darth rikush Bekijk bericht
          +1

Hoewel ik moet zeggen dat 10 inch wel klein is...

Maar hoe groter, hoe meer plaats hij inneemt natuurlijk...

Heb zelf een Asus 12 inch Netbook met toch wel redelijk wat rekenkracht en vind zelf dat dat qua grootte nog meevalt...
          De Ipad heeft een scherm van 9,7"
          Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Comment

Als ik op reis ga zoals eind deze week, neem ik zeker al enkele jaren mijn mini laptop asus eee 1000H mee
            Idiaal vanwegen het formaat en gewicht, al zullen de moderne misschien nog lichter zijn.
            Er zit geen harde schijf in maar flash geheugen (= bijv. geen warmte probleem of herrie !)
            Klein voor de bagage....maar (voor mij) intern ruimte genoeg om foto's op te slaan, 120 gig.
            Groot genoeg scherm ook om je foto's toch een beetje fatsoenlijk te kunnen bekijken.
            Niet onbelangrijk..... 3 USB aansluitingen voor eventueel nog een externe harde schijf of de kaartlezer of gewoon de camera zonder problemen aan te sluiten.

Ik heb er ook nog wat software op staan zodat ik in de avond al eventueel kan sorteren en wat kan bewerken (voor uitsnede en zo )
            Geen zware dingen zoals tig lagen met fotoshop, gewoon eenvoudige zaken zijn hiermee makkelijk te doen zonder dat het al erg lang gaat duren.
            Enkele lagen in fotoshop gaat trouwens ook goed hoor, geen probleem voor MIJ althans.
            Ook het verkleinen (met BD van deze site) voor het eventuele uploaden kan je dan vrij eenvoudig vooraf doen.
            Met een usb stick met daarin het telefoon/internet kaartje zit je ook zo op internet en kan je verzenden/mailen enz. enz.

Wij hebben ook een ipad, nog origineel.
            Deze wordt eigenlijk alleen gebruikt om de foto's zelf te bekijken , maar dat is maar zelden.
            Foto's bewerken kan ik niet op dat ding.

Ik verzend niets vanaf het buitenland, maar heb de asus dus gewoon mee voor opslag en dat ik wat te klungelen heb in de avond.

Wat mij ook veel belangrijker lijkt in je keus welk toestel je gaat gebruiken :

Informeer en vergelijk vooral naar de kosten om vanaf het land waar je heen gaat op internet te kunnen met de mogelijkheden die het bewuste toestel je bied !

Zo weet ik dus bijvoorbeeld niet of het iphone / ipad/ ipod internet gebruik niet veel duurder is in het buitenland dan een gewoon telefoonkaartje...maar dat lijkt me niet onbelangrijk als je veel data wil verzenden.
            Voor telefoon/inet kaarten zijn die prijzen in het buitenland ook wel te achterhalen denk ik.
            Want misschien is het veel goedkoper om in het buitenland een inetnet kaartje te kopen voor in de usb modem stick !
            Succes en prettige vakantie
            Nikon D5000 en wat lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThaDoc Bekijk bericht
              De Ipad heeft een scherm van 9,7"
              ik zeg ook niet dat dat niet zo is,he

ik zeg gewoon dat ik voor mezelf 10 inch wat klein vond voor een netbook...

en dus een 12 inch heb genomen...
              Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick Altena Bekijk bericht
                Zo weet ik dus bijvoorbeeld niet of het iphone / ipad/ ipod internet gebruik niet veel duurder is in het buitenland dan een gewoon telefoonkaartje...maar dat lijkt me niet onbelangrijk als je veel data wil verzenden.
                Voor telefoon/inet kaarten zijn die prijzen in het buitenland ook wel te achterhalen denk ik.
                Want misschien is het veel goedkoper om in het buitenland een inetnet kaartje te kopen voor in de usb modem stick !
                Succes en prettige vakantie
                Ik neem altijd mijn MacBook mee op reis en de iPhone.
                Roaming met je iPhone is inderdaad duur in't buitenland.
                Ik koop gewoon een usb modem stickje dat ik kan opladen indien het allemaal op gebruikt is. Veel goedkoper. Wil je dan toch nog met je iPhone of iPad online maak ik gewoon even een netwerk via de MacBook en ze zijn dan beide online.
                En niet te vergeten de gratis of betalende wifi netwerken dat is nog goedkoper
                Groetjes,
                Sabrina
                NIkon D7000 * 18 AF-S 18-200 1:3,5-5,6 GII ED * Nikon AF-D 50mm f/1,8 * Nikon AF-S DX VR 85mm f/3.5G ED Micro * Lensbaby * Nikon D70 * AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm * AF Zoom-Nikkor 70-300mm * Compact Sony DSC-HX5V *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kiora Bekijk bericht
                  Ik vertrek naar Indonesië voor een rondreis.

Ik was nu aan het denken om een kleine notebook of Ipad aan te kopen, om mijn foto's telkens te downloaden en ook waar ik met Wifi-online kan gaan om zo familie/vrienden up-to-date te houden.

Een Ipad vind ik als toestel wel mooi en handig om mee te nemen. Maar natuurlijk wat heb je daar aan als je er niets mee kunt doen ?
                  Daarom mijn vraag ?
                  Hoe werkt een Ipad in combinatie met fotografie
                  Is een Ipad handig om mee op reis te nemen en daar je foto's op te plaatsen etc etc ?

Alvast bedankt
                  Ik heb een note book van PB. Ideaal om mee te nemen. Kan zo in mijn rugtas. Zet dan met de SD kaart (er zit een speciale ruimte voor in de note book) zo mijn foto's erop. Ideaal om te bekijken en eventueel een nieuwe of een extra foto te nemen. 6 uurs batterij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                    Zoals al gezegd kan je geen kaartlezer meer aansluiten zonder eigen voeding op een iPad als je iOS 4.2.X draait. Dit wat wel ging met iOS 3.2.2.

RAW bestanden zijn gewoon te bekijken op een iPad. Met een Jailbreak is het onder 3.2.2 ook mogelijk om ze direct van een CF kaart te bekijken (doormiddel van een kaart lezer)
                    Dit is inderdaad mooi Kl***
                    Daar zit ik dan met mijn connection kit
                    Ik krijg inderdaad de melding van teveel stroomgebruik.
                    woensdag vertrek in naar Venetie en had gepland de foto's over te tanken naar de ipad, ik heb dus weer een seriues probleem.
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Dat Apple de stroom van 100mA naar 20mA gebracht heeft en daardoor geen kaarten (kaartlezers) meer kan behappen ligt nog steeds op mijn maag.

Maar er is een (gemakkelijke) uitweg. Sluit tussen je kaartlezer en de CCK interface een GEVOEDE USB hub. Zorg erdus voor dat het een hub is die via aan externe adapter gevoed word.
                      Ik heb de mijne voor 12€ gekocht. Het transfereren van je (RAW) bestanden naar de iPad verloopt als een zonnetje. Zoals reeds eerder vermeld, kan je perfect de foto's bekijken op je iPad.
                      De opslagcapaciteit is niet gigantisch maar met 64 GB kan je toch al wat uit de voeten. De bestanden van je kaart(en) wissen en enkel deze op je iPad weerhouden zou ik uit veiligheidsoverweging nooit doen. Je weet wellicht ook dat de iPad 2 versie met grotere capaciteit er zit aan te komen...
                      Last edited by Thermograph; 26 februari 2011, 16:53.
                      "You don't take a photograph, you create it"
                      5DmkIII|5DmkII|CZ Distagon 2.8/21|CZ Planar 1.4/50|EF 24-70/2.8 L II|EF 85/1.8|EF 200/2.8 L II|EF 70-200/2.8 L IS II

Comment

Als je de camera direct aansluit op je connectionkit is er geen probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                          Als je de camera direct aansluit op je connectionkit is er geen probleem.
                          Dit hangt al of je camera met 20 mA genoeg heeft. Mijn 5DMKII allesins niet.
                          "You don't take a photograph, you create it"
                          5DmkIII|5DmkII|CZ Distagon 2.8/21|CZ Planar 1.4/50|EF 24-70/2.8 L II|EF 85/1.8|EF 200/2.8 L II|EF 70-200/2.8 L IS II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thermograph Bekijk bericht
                            Dit hangt al of je camera met 20 mA genoeg heeft. Mijn 5DMKII allesins niet.
                            Als je de camera direct aansluit zou dit niet mogen meespelen. Dit gebruikt geen stroom van de poort.

Comment

Working...
                            X