Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's op pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's op pc

Hey,

als k mijn foto's op de computer zet en ik wil die uitvergroten dan zijn die zeer korrelig hoewel ik wel een 14 mp toestel heb
    Sony alpha 390 aan wat kan dit liggen

een 2 de probleem is als ik de foto's open zijn de kleuren zeer duidelijk en helder en als ik bv die foto als bureaublad achtergrond gebruik zijn de kleuren minder helder?

k vind dit raar kan iemand me aub helpen.

groetjes
    Glenn

[Mod-LesC]Verplaatst van Beginners naar Fotobewerking en dan de dubbelpost samengevoegd.[/Mod]
    Last edited by LesC; 24 november 2010, 16:08.

Re: Foto's op pc

Ondanks dat het in een verkeerde forum staat (dit is de fotohoek) toch even een reactie.

In welk formaat schiet je? (JPG, RAW)
    Gebruik je AdobeRGB, sRGB of iets anders?
    Via welk programma open je de foto's?
    Op welke manier sla je de foto's op, voordat je deze op het bureaublad gebruikt?

Uit je tekst is nu namelijk niets te zeggen over wat mogelijk de oorzaak is.
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door glenn-dc Bekijk bericht
      ... kan iemand me aub helpen.
      ja..maar niet in dit forumonderdeel, hier verwacht men foto,s.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

hey,

sorry ja ik ben een leek hierin

ik steek de sd kaart in de pc en dan kopier ik die als jpeg file op de pc
        k open met windows fotogalerij en dan rechtermuisknop als bureaublad instellen

groetjes
        Glenn

Comment

Re: foto's op pc

Wil je eens vertellen wat de gemiddelde grootte (in KB of MB) van zo'n jpg is?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

hey,

de files zijn ong 3.5 mb

Comment

hey,

de files zijn ong 3.5 mb
              Dan zijn ze zeker groot genoeg. Vaak immers (door een foute instelling b.v.) wordt er een zeer klein JPG bestandje aangemaakt.

...
              een 2 de probleem is als ik de foto's open zijn de kleuren zeer duidelijk en helder en als ik bv die foto als bureaublad achtergrond gebruik zijn de kleuren minder helder?...
              In welk programma 'open' je je foto's? Ik heb hier namelijk al wel meer gelezen over het kleurverschil tussen b.v. Photoshop en de Windows Verkenner.
              Last edited by LesC; 24 november 2010, 16:32.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

hey,

ik open deze bestanden in windows fotogalerij

Comment

Heb je misschien een hoge ISO waarde ingesteld, 6400 of zo ?
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Kun je eens een voorbeeldje posten hier?
                    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                    500px

Comment

Working...
                    X