Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groot formaat afdrukken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: groot formaat afdrukken

Ik zend gewoon mijn JPG van uit de 40D door naar Fotoposter.be, en dan krijg ik op de gewenste maat mooi thuisgeleverd.
    Keuze uit meerdere dragers.
    Net werk en betaalbaar, heb er al van 100x200 cm, en die zijn zelfs binnen bv 1meter afstand perfect.
    Nog nooit iemand gehad die het niet prachig vond.
    Klein kodakske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
      het maakt wel degelijk uit welk procede er gebruikt wordt.
      tevens heeft het belang bvb bij offset welke rasterlineatuur je wil gebruiken.
      Sorry (zonder denigrerend te willen zijn)maar ik denk dat je nog geen drukpers van kortbij gezien hebt.
      oké je hebt gelijk... maar ik heb ook gelijk bij offset toch je hebt 3 soorten rasters het AM-raster, het FM-raster en het XM-raster. Bij AM-rasters moet je nog rekening houden met rasterliniatuur. Bij FM-rasters is er geen rasterlineatuur meer omdat de punten random geplaatst worden. Bij XM-rasters worden de 2 vorige rasters gecombineerd om fouten op het drukwerk helemaal uit te sluiten zoals moiré.
      Keep your face to the sunshine and you cannot see the shadow.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dewalthry Bekijk bericht
        Ik denk dat alle drukkers een resolutie van 300ppi vragen, omdat de kwaliteit van het drukwerk goed is. Als men een bestand aanleverd van 72ppi zal de kwaliteit zeer laag zijn je zal de pixels zien in het drukwerk, bij 300ppi zal je de pixels niet zien.
        een bestand van 2000x3000 pixels 72dpi afgedrukt op 6,66 x 10 inch. Hoeveel dpi is de afdruk..........hé 300dpi en wat heeft die 72 er nog mee te maken.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
        X