Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batch Photoshop probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batch Photoshop probleem

Ik heb dit weekend foto's gemaakt op 't werk voor een bedrijf dat een evenement bij ons had geboekt. Het is nu de bedoeling om de foto's van de klanten op mijn website te zetten met het logo van ons eigen bedrijf erop.

Ik maak bij Photoshop een nieuwe actie aan, ik klik op BESTAND - PLAATSEN en voeg het logo in enz maar dan gaat het mis: ik wil opslaan en vervolgens sluiten en dat gaat, maar als ik dan de automatische batch uitvoer slaat hij elke foto op zoals de eerste foto die ik bewerkt heb

Weet iemand hier raad mee?
    Website: Bob Mermans | Nikon D90 | Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR | Nikkor AF-D 50mm f/1.8 | Nikon SB-900 Speedlight Flitser

Re: Batch Photoshop probleem

voor jouw probleem ken ik de oplossing nie t.

Echter BDsizer doet dit ook perfect
    www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BobMermans Bekijk bericht
      Ik heb dit weekend foto's gemaakt op 't werk voor een bedrijf dat een evenement bij ons had geboekt. Het is nu de bedoeling om de foto's van de klanten op mijn website te zetten met het logo van ons eigen bedrijf erop.

Ik maak bij Photoshop een nieuwe actie aan, ik klik op BESTAND - PLAATSEN en voeg het logo in enz maar dan gaat het mis: ik wil opslaan en vervolgens sluiten en dat gaat, maar als ik dan de automatische batch uitvoer slaat hij elke foto op zoals de eerste foto die ik bewerkt heb

Weet iemand hier raad mee?
      Probleem met de bestandsnaam, je moet de 'save' optie in de batch aanpassen ... je kan ook met 'export' 'save for web' werken ... dan houdt hij de originele naam aan, zet wel je WEB-resolutie file in een aparte directory ! Anders overschrijft deze functie je originele file ... NIET leuk dus

Ik werk ook op die manier, usm en verkleinen in enkele stappen naar 900x600 (nooit direct van 20mpx naar 900x600px gaan !), dan logo (steekt in een pattern) erop in een layer en dan export for web in een output directory, dan wis ik de layer terug en verklein naar 150px en doe een nieuwe export maar dan in een andere directory ... daarna een php script die de files allemaal in sql steekt en ik kan ze perfect weergeven op de site ... en best van al : alles automatisch
      (heb mijn PC deze nacht nog bijna 1000 foto's op die manier laten verwerken van Italia a Zandvoort die ik overdag gemaakt had) op die manier kan je binnen de 24h na een event alles online hebben staan

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Als je intresse hebt in een volledige workflow ... dit is de mijne :

1 Alle beelden van de CF's naar de hard disk van mijn pc overzetten
        2 In Bridge de minder goede beelden weghalen (die zal ik uiteindelijk toch nooit gebruiken)
        3 Nog altijd in Bridge een 'Batch rename' uitvoeren met een volgnummer
        4 Dan zet ik alle RAW beelden om naar JPG met DxO 6 (in de automatische stand)
        5 Daarna een batch in PhotoShop die in vier stappen van full res naar 900x600px verkleint met telkens een 'milde' USM erover, kwestie van de scherpte te houden onderweg
        6 in diezelfde batch wordt een nieuwe layer gemaakt die ik 'vul' met een pattern dat een logo omvat in de rechter benedenhoek
        7 export for web in een 'output' directory
        8 verwijder de layer met het logo
        9 verklein in twee stappen naar 150px
        10 export for web in een 'thumbs' directory
        !! herhaal stap 5 t/m 10 voor de andere foto's in die directory (batch uitvoeren dus)
        11 beelden uploaden naar de server
        12 script laten lopen op de server die de naam van de beelden in een SQL database duwt

En hopla, na 12 stappen is de pagina klaar, bvb : Italia a Zandvoort omvat 504 beelden die allemaal op deze manier verwerkt zijn ... DxO heeft het langst nodig, ongeveer 4 beelden per minuut, het script in PhotoShop draait 12 beelden per minuut ongeveer.

Ik laat DxO zijn werk doen terwijl ik met mijn 2e PC verderwerk, even tv kijk of ik ga iets eten, eens DxO klaar start ik de Batch vanuit Bridge en laat Photo Shop zijn werk doen ... enkele uurtjes nadat ik thuis was zondag stonden deze 504 beelden al online

Mark

Comment

wow Lambo, jij hebt hier precies wel kaas van gegeten he!
          heb je tekstje opgeslagen op mijn pc...
          http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
            wow Lambo, jij hebt hier precies wel kaas van gegeten he!
            heb je tekstje opgeslagen op mijn pc...
            Thanks ... eigenlijk was dit bittere noodzaak om geen uren achter de PC te moeten zitten na elke shoot om dan te horen dat ze toch liever een andere foto zouden hebben uit de reeks

Als je geen dergelijke workflow opzet kan je geen concurrentiële prijzen bieden vrees ik

Mark

Comment

Working...
            X