Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dxo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dxo

Een vriend van me was nogal positief over DXO om lensafwijkingen, ruis en CA te corrigeren.
    Nu ben ik even op de website gaan kijken, en mijn camera wordt wel ondersteund, maar de lenzen niet (Beercan en binnenkort de Tamron 17-50).
    Heb ik dan nog iets aan dat programma, of kijk ik beter naar iets anders uit?
    Kan ik die lenzen op een aanvaardbare manier zelf invoeren of bestaan er ergens 'kant' en klare plugins?

Ik hoor ook graag andere ervaringen met DxO.

Re: Dxo

Je kan het programma dan nog steeds gebruiken als RAW-converter. Om lensvervormingen te corrigeren gebruik ik PTLens (werkt echter niet met RAW-bestanden).

Als ik het me goed herinner gebruikt Bibble PTLens als plugin, waardoor je dan wel met RAW-bestanden zou kunnen werken. Versie 4 is echter al redelijk oud en versie 5 is al verschillende malen uitgesteld.
    about.me/stijnv

Comment

Voor ruisverwijdering is DxO 5, en nu met 6 nog iets beter, ongekend. Je kan volgens mij niet zelf lenzen invoeren, maar zonder lensmodule doet het programma zijn werk ook goed, maarwel gelijk koffie erbij bestellen, want dat heb je nodig......
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik gebruik al jaren DxO om mijn raw's in bulk om te zetten naar 900x600px jpg als ik een event gedaan heb, deze gaan dan op een schijfje naar de organisatie die hun selectie maakt dewelke ik dan manueel verwerk

DxO is héél goed, maar niet zaligmakend hé, voor gewone omzetting is het ideaal, lenscorrectie, noise removal ... alles lekker automatisch. Het duurt wel even, maar een beetje PC kan sinds versie 5 redelijke aantallen foto's per uur verwerken (10mpx in mijn geval) en blijkbaar zou de nieuwe versie 6 nog sneller zijn.

Ik wacht tot de Eos 7d door DxO 6 ondersteund wordt om de update te kopen, tot dan kan ik perfect mijn plan trekken met de v5 die ik nu gebruik.

Je kan ook per foto alles manueel doen, dat doe ik meestal met de selectie die gekozen werd, op die manier kan je echt alles instellen voordat de omzetting naar jpg uitgevoerd wordt.

Ik ben in elk geval héél tevreden over DxO

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Hoe werkt DxO als de lens die ik wil gebruiken niet in het lijstje staat?
          Moet ik dan alles manueel doen, of kan ik dit één keer instellen per lens?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Hoe werkt DxO als de lens die ik wil gebruiken niet in het lijstje staat?
            Moet ik dan alles manueel doen, of kan ik dit één keer instellen per lens?
            Heb ik die vraag niet al beantwoord?
            about.me/stijnv

Comment

Ik heb ondertussen voor 39 Euro de update gekocht naar v6.1 ... die ook de Eos 7d ondersteund

De eerste testen met mijn 40D beelden zijn in elk geval héél goed ... het programma is nog maar eens verbeterd, alleen hun 'one shot' HDR is niet echt goed te noemen, daar gebruik ik liever Dynamic Photo HDR voor die ik nog altijd stukken beter vind dan PhotoMatix Pro (heb ze beide gekocht, maar PhotoMatix gebruik ik niet meer)

Nu wachten tot mijn 7d binnenkomt

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
              X