Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foute kleuren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foute kleuren

Ik weet niet echt wat er fout liep bij deze foto's, maar in elk geval, de kleuren kloppen niet...
    Hoe kan ik deze het best wijzigen? Of zou iemand van jullie dit kunnen doen?
    Alvast bedankt,
    Jade

Re: Foute kleuren

Er scheelt niets met je kleuren hoor..Toch niet op mijn eerst ezicht..Misschien zijn hier andere meningen. Ik denk dat de papegaai normale kleuren heeft en die parkietekes zijn ook normaal van kleur..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Hey Jade,

misschien moet je in raw trekken en daarna in PS de witbalans bijregelen tot wanneer je vindt dat de kleur meer natuurgetrouw is.

groet
      Last edited by Amateurken; 30 december 2008, 14:22.
      Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

Comment

Jade,

Gezien jij de fotos genomen hebt kun je ook best oordelen wat er foutloopt met de kleuren gezien je het 'echte' gezien hebt. Op het eerste zicht lijken de kleuren niet zo abnormaal hoor.
        Wat is er volgens jou fout: kleurzween, doffe kleuren,...?

Wat aan de witbalans geprutst...
        Last edited by saphi; 30 december 2008, 14:01.
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Amateurken Bekijk bericht
          Hey Schoonspikke,

misschien moet je in raw trekken en daarna in PS de witbalans bijregelen tot wanneer je vindt dat de kleur meer natuurgetrouw is.

groet
          Het zijn de fotos toch van Jade of niet? Vergist er zich iemand hier?
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Hoi,

sorry : aangepast inmiddels

groet
            Nikon D7000 17-55/2.8 - 70-200/2.8 VR - 18-200 VR - 105 VR Micro - 12-24/4 - 18-70 ED - 50/1.8 - 85/1.4 SB - 28DX/800/900 - TC-14EII - DR6 - Feisol CT-3372LV - Cullmann MB8.5

Comment

Ook vlug iets geprobeerd, heb de vogel iets meer verzadigd,

Comment

Ik heb es met de eerste foto geprutst, en het enige wat ik vind op vlak van kleuren is een heel klein beetje tekort aan blauw, voor de rest zitten de kleuren daar goed.

Misschien gewoon wat sleutelen aan de helderheid/contrast en de foto kan er al heel anders uitzien.
                Als ik de tweede foto bekijk, dan zit je helderste waarde rond de 185 (max 255), wat wil zeggen dat je foto naar de donkere kant neigt. Helderheid zal hier dus inderdaad al veel aan doen.
                Nikon D80 (18-200mm, 50mm f1.8, Vivitar 105mm f2.5) + SB800

Comment

Working...
                X