Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewerking foto's Dave Hill, ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bewerking foto's Dave Hill, ...

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
    't Is toch gewoon leerrijk om te zien en te weten hoe, om zo elementen te kunnen gebruiken in je 'eigen' stijl.
    Daar kan ik zeker en vast inkomen en ik snap je denkpiste. Toch merk ik dat het nabootsen van een stijl bij velen teveel gaat opvallen en het voor de "nabootser" absoluut géén meerwaarde is maar eerder een afkooksel van een reeds, door andere, succesvolle stijl.

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
    tuurlijk ontwikkkeld ieder zijn eigen stijl maar dit gebeurd volgens mij alleen maar door eerst meerdere stijlen na proberen te doen ,en zo kennis krijgt om van alle elementen uit meerdere stijlen je eigen stijl voorkomt.
    Amaai, das een moeilijke zin om te slikken Ook hier vind ik de denkpiste juist maar het zijn net die typische elementen die een bepaalde stijl gaan typeren. Als bepaalde elementen de bovenhand nemen dan is de originaliteit ook weer zoek. Neem nu de Lucis-Art pluggin, deze kom je de laatste tijd opnieuw veel tegen (Flickr). Ik kreeg laatst ook de vraag of ik bij deze foto de Lucis plug gebruikt heb ... en ik moet toegeven dat deze nu echt dicht bij die Lucis-feel komt. Bij deze is er géén plug of action gebruikt maar louter dodge & burn technieken.

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
    Wel, persoonlijk vind ik Fotofolio's stijl heel wat interessanter en subtieler dan Hill. Hill vind ik maar een gimmick. ; )

In deze post op mijn blog verduidelijk ik een beetje hoe ik meestal tewerk ga. Een echte tutorial is het niet ... deze komt nog.
    www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
      Wel, persoonlijk vind ik Fotofolio's stijl heel wat interessanter en subtieler dan Hill. Hill vind ik maar een gimmick. ; )
      Maar Hill verdiend wel veel meer met zijn foto's (in geld wel te verstaan). En daar draait het in deze tak van de fotografie om. Je onderscheiden van de anderen (waarom niet door een gimmick) waardoor de opdrachtgevers flink in hun buidel tasten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
        Maar Hill verdiend wel veel meer met zijn foto's (in geld wel te verstaan). En daar draait het in deze tak van de fotografie om. Je onderscheiden van de anderen (waarom niet door een gimmick) waardoor de opdrachtgevers flink in hun buidel tasten.
        Mr.Hill moet veel meer geld verdienen om zijn entourage te betalen.

En zoals duidelijk te zien is in de laatste 2 min. van de 5/26/07 Ghostface Killah for MTV video (behind the scenes) laat hij de bewerking over aan anderen.
        www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
          Ik ken mensen die veel geld verdienen door met deurmatten te leuren en mensen zo aan de oren te zagen dat ze uiteindelijk kopen om ervan af te zijn. Ik ken mensen die veel geld verkopen met koekskes verkopen en alleen over dit én de voetbal kunnen spreken.

Om veel geld te verdienen, moet je geen fotograaf zijn.
          Maar ik volg dat een eigen stijl belangrijk is. Het is voor mij ook een indicatie dat je een zekere creatieve maturiteit hebt bereikt. Maar je kan wel wat leren van nabootsen, zolang dit geen doel op zichzelf wordt.

Trouwens, fotofolio heeft net zijn zaak opgestart. Geef hem nog wat tijd om het grote geld binnen te rijven .

Comment

ik moet zeggen dat Tom's werk voor mij persoonlijk 1 van de betere/opvallendere portfolios zijn die ik ben tegengekomen in het BD fotolandschap afgelopen jaar.

I like his style a lot.
            Last edited by Guest57; 20 december 2007, 22:37.

Comment

@Fotofolio:
              Ik heb het filmpje eens bekeken.. Je ziet ook heel duidelijk dat er verschillende foto's in elkaar worden gezet, als ze de layers verbergen zie je nog stukjes statief staan van de lampen :-)
              Grtzz, Jan
              ---
              Ceci n'est pas un site web

Comment

Met iets nadoen leer je het toch en je moet toch eerst het begin leren voor je aan je eigen stijl kan beginnen.

Zal het proberen uit te leggen met een dom voorbeeld.
                De eerste letter die je leerde schrijven, die schreef de juffrouw/meester toch ook eerst op het bord en die schrijf je over. Nadien leerde je zinnen schrijven en kon je uw eigen "stijl" van schrijven aannemen.

Dus ik denk dat voor mensen zoals mezelf die nog niet enorm lang bezig zijn met fotografie het wel handig kan zijn om sommige dingen proberen na te maken, technieken van iemand anders toepassen op eigen foto's om zo te leren waar je een fout gemaakt hebt bij het maken van de foto en om de kracht van uw fotobewerkingsprogramma te leren kennen.
                Eens je doorhebt wat je allemaal met het programma kan en de plaat kan schieten die nodig is om te maken wat je wil. Dan kan je beginnen werken aan een eigen stijl, maar de leercurve voordien is zeker nodig.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht

Zal het proberen uit te leggen met een dom voorbeeld.
                  De eerste letter die je leerde schrijven, die schreef de juffrouw/meester toch ook eerst op het bord en die schrijf je over. Nadien leerde je zinnen schrijven en kon je uw eigen "stijl" van schrijven aannemen.
                  Als je vergelijkt, dan moet je goed vergelijken

Hoe de juf die letter op bord schreef is hoe hij basis geschreven wordt, kortom, vergelijkbaar in de fotografie vergelijkbaar met het aanleren van de basis.
                  Een ander z'n fotostijl naäpen is eerder vergelijkbaar met iemand anders z'n schrijfstijl naäpen om daaruit jouw eigen schrijfstijl te kunnen vormen.

Mvg,
                  Frederic

Comment

Daar geef ik je gelijk in, het lijkt me beter eerst zonder fouten te leren schrijven en later verder te gaan met degelijke poëzie.
                    Ik wil zeggen, een slechte foto qua belichting of compositie ga je zelfs niet met de allerbeste photoshoptechnieken beter maken. First things first.
                    Fuji Q1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                      Als je vergelijkt, dan moet je goed vergelijken

Hoe de juf die letter op bord schreef is hoe hij basis geschreven wordt, kortom, vergelijkbaar in de fotografie vergelijkbaar met het aanleren van de basis.
                      Een ander z'n fotostijl naäpen is eerder vergelijkbaar met iemand anders z'n schrijfstijl naäpen om daaruit jouw eigen schrijfstijl te kunnen vormen.

Mvg,
                      Frederic
                      Niet helemaal, want in het begin leer je "schoon"schrift en leer je hetzelfde schrijven als de juf
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                        Niet helemaal, want in het begin leer je "schoon"schrift en leer je hetzelfde schrijven als de juf
                        Dus denk je dat iedere juf anders haar schoonschrift schrijft...?
                        Nee hoor, ze schrijft gewoon volgens het boekje.

Haar eigen geschrift dat ze thuis schrijft zal wellicht niet zo'n schoonschrift zijn

Mvg,
                        Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                          Dus denk je dat iedere juf anders haar schoonschrift schrijft...?
                          Nee hoor, ze schrijft gewoon volgens het boekje.

Haar eigen geschrift dat ze thuis schrijft zal wellicht niet zo'n schoonschrift zijn

Mvg,
                          Frederic

En wat doen wij als we http://www.billsimonephotography.com/ volgen? Inderdaad, het boekje volgen. Het enige verschil is dat er voor fotoshop veel boekjes zijn door verschillende mensen gemaakt en voor schoonschrift maar 1. Ik volg vooral het boekje van Chris Orwig om photoshop te leren, maar daarin staat niet alles dus kijk ik ook in andere boekjes.

Comment

Voor degenen die Joey Lawrence kennen. Ik heb van hem een photoshop workshopfilmpje gezien. Eén van die filmpjes is de workshop RAW conversion. Als je in raw opneemt kan je van één zelfde opname verschillende exports doen. Je speelt daarin met de exposure. Dan ga je die in verschillende lagen in photoshop zetten. Dan kan je verschillende delen met een bepaalde opacity en hardness 'wissen' met de eraser tool. Dan kan je dingen lichter of donkerder maken, en bepaalde dingen er echt uit laten springen. Wat je dus maakt is een manuele HDR opname.
                            Bij sommige beelden van Bill Simone is dit ook zo gedaan denk ik. Alles perfect uitlichten en dan mooi in elkaar laten passen.
                            Grtzz, Jan
                            ---
                            Ceci n'est pas un site web

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jtp Bekijk bericht
                              Dan kan je verschillende delen met een bepaalde opacity en hardness 'wissen' met de eraser tool.
                              of als je met een laagmasker en brush werkt kan je ook nog beeldmateriaal terughalen als je teveel 'gewist' hebt
                              www.ducatipassion.be

Comment

Een oude thread haal ik weer op.
                                Is er iemand die vergelijkbare foto's heeft kunnen produceren als dave hill in de tussenliggende jaren?
                                Het blijkt toch lastiger te zijn als de dave hill haters op het net beweren . en de jongen is nog 32 jaar of zoiets.

Comment

Working...
                                X