Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

photoshop color picker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• photoshop color picker

hey,
    ik heb een probleempje met het veranderen van kleur in photoshop.
    als ik de color picker in photoshop cs 2 gebruik om de voorgrondkleur te bepalen, en dan een geselecteerd stuk opvul met deze kleur, komt deze kleur niet 100% overeen met de gekozen kleur. zit toch een zeer duidelijk verschil op.
    kan dit te maken hebben met de kleurmodus ? heb al geprobeerd om van rgb te veranderen naar cmyk, maar dat verandert dus niets.
    iemand met enige raad ?

groeten, mooosjef

EDIT: om ff concreet mijn probleem te verduidelijken: het gaat om deze foto

probleem is dus natuurlijk de zwarte vlek links op de foto en de spindraad die bijna diagonaal over de foto loopt.
    hoe kan ik die met photoshop wegkrijgen zonder dat er veel aan de authentieke kleur van de foto wordt geraakt?
    Last edited by mooosjef; 9 april 2007, 21:58.

Re: photoshop color picker

Probleem is dat we hier niet hebben over één kleur maar dat dit kleurverlopen zijn. Kijk ook eens of de colorpicker niet op één pixel staat maar vb op 3x3pixels.

Corrigeren gaat niet makkelijk zijn. Je kan met een softe airbrush proberen om het blauw erin te painten. Dit vraagt wel oefening.

Maar op zichzelf heb ik eigenlijk geen echt groot probleem met deze 'artefacten'. Ze maken de foto eigenlijk interessanter, vind ik.

Comment

ja, idd hier valt het wel mee, was gewoon aan 't denken van het misschien te doen.
      dit was meer een voorbeeld eigenlijk. ik vraag me nog steeds af wat de beste manier is om bvb een onderwerp uit een foto te halen (verwijderen) en de achtergrond ervan dus eigenlijk aan te passen.
      als we bvb met een blauwe lucht als achtergrond werken, is die lucht toch nooit één enkele tint blauw.
      en hoe werkt dat klonen eigenlijk helemaal? heb er ooit al wat mee gespeeld, maar kan me niet meer duidelijk herinneren hoe het helemaal in mekaar zat.
      enige hulp is welkom

groeten, mooosjef

Comment

Voor veel van deze vragen vind je het antwoord in de courante boeken enzo.
        Kijk het eens na.

Tip : kijk eens naar de healing tools (patch tool)

Comment

Met de 'healing brush' en 'clone stamp' moet dit vrij eenvoudig op te lossen zijn. Voor de clone stamp kies je (Alt drukken) eerst een referentieplaats van waar je gaat klonen. Een cm ernaast is hier ok. Bij de healing brush moet je dit niet doen.

Die donkere vlek aan de linkerkant zal je moeilijker wegkrijgen, maar ik vind niet dat ze stoort. Een beetje meer scherptediepte had wel gemogen, zodat er naast de stamper ook een paar meeldraden scherp waren geweest.

Comment

Dit wordt dan zoiets (kan beter als je er meer tijd in steekt natuurlijk)

Comment

bedankt voor de hulp, 'k ga nu zelf n's wat proberen

Comment

Working...
              X