Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kader in photoshop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kader in photoshop

Oorspronkelijk geplaatst door Kevander Bekijk bericht
    Ik kies telkens een zwarte lijn rondom m'n foto van 3 Pixels (zowel boven, onder als links en rechts) toch heb ik constant het probleem dat links en boven geen lijn staat, en rechts en onder wel.

Wat zou het probleem kunnen zijn?
    Ik heb dat probleem ook. Maar het doet zich enkel voor als ik bvb een zwart randje van slechts 1 pixel breed rond de foto wil.
    Een witte rand van 25 pixels rondom toevoegen met Canvas size is geen probleem.
    Misschien een bug in PS ?
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
      Ik heb dat probleem ook. Maar het doet zich enkel voor als ik bvb een zwart randje van slechts 1 pixel breed rond de foto wil.
      Een witte rand van 25 pixels rondom toevoegen met Canvas size is geen probleem.
      Misschien een bug in PS ?
      Je krijgt dit probleem doordat je te weinig pixels neemt en het dus goed ziet, als ik 25 neem is die zwarte rand dik, maar toch is er verschil is maar 2 pixels ofzo, maar het probleem is er wel.

Dus iemand die weet hoe ik dit probleem kan verhelpen mag ons contacteren of gewoon hier even reageren.
      Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

Comment

Je moet wel het aantal pixels wat je links/rechts en boven/onder wilt toevoegen bij elkaar optellen wanneer je de canvas vergroot. Dus 1 pixel rondom betekend 2 pixels horizontaal en verticaal erbij.

Ik gebruik nu het volgende:

- duplicate background layer
        - select original background layer
        - expand canvas 14 pixel both directions
        - select duplicated layer
        - add 1 pixel stroke

Zie bijvoorbeeld:

Bodies: Nikon D700, D200
        Zoom: Nikkor AF-S 18-70, AF-S 24-120VR, AF-S 70-200/2.8, Tokina 12-24
        Primes: Nikkor AF-D 50/1.8, AF-D 85/1.8, AF-S 300/4, Sigma 150/2.8 EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Halfje-Bruin Bekijk bericht
          Je moet wel het aantal pixels wat je links/rechts en boven/onder wilt toevoegen bij elkaar optellen wanneer je de canvas vergroot. Dus 1 pixel rondom betekend 2 pixels horizontaal en verticaal erbij.
          Yep, dat is het dus, alles x2. Niet erg intuitief dus van Adobe, maar als je erover nadenkt, ook weer niet zo onlogisch.
          Thx Bruin
          David Leemans

Comment

Yep, dat is het dus, alles x2. Niet erg intuitief dus van Adobe, maar als je erover nadenkt, ook weer niet zo onlogisch.
            Thx Bruin
            Erg intuitief van Adobe want anders zou je weer heel erg hard moeten gaan denken als je maar aan één kant het canvas groter maakt.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Erg intuitief van Adobe want anders zou je weer heel erg hard moeten gaan denken als je maar aan één kant het canvas groter maakt.
              Tja, ik zie die Canvas functie eerder als een "kaderke-maken" functie , vandaar dus. Wanneer/waarom zou jet het canvas slechts langs 1 kant uitbreiden ?
              David Leemans

Comment

Wanneer/waarom zou jet het canvas slechts langs 1 kant uitbreiden
                er zijn ook niet-symetrische kaderkes hoor , denk maar eens aan een polaroid effect, of een rand als in voorbeeldfoto...of om ruimte bij te creëren in je foto zodat de compositie mooier wordt, dus zeker wel een bruikbare functie

trotse eigenaar van een fuji S602Z
                Member of the Han Fan Clan
                http://ninasgallery.fotopic.net
                http://ninas--tutorials.fotopic.net

Comment

Hmm, ik heb nog wat zitten prutsen om zo'n kaders zoals men bijvoorbeeld in De Morgen gebruikt te maken, maar 't is me niet echt goed gelukt... Een witte achtergrond met daarop een zwart kader dat precies geverfd is...
                  Canon 350D
                  Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

Comment

Tja, ik zie die Canvas functie eerder als een "kaderke-maken" functie , vandaar dus. Wanneer/waarom zou jet het canvas slechts langs 1 kant uitbreiden ?
                    Wanneer je bijvoorbeel twee afbeeldingen in elkaar laat overlopen met aan de ene kant een foto en de andere kant tekst met achtergrond. Voor uitnodigingen bijvoorbeeld.
                    ______
                    www.vue.photo

Comment

Working...
                    X