Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RF lens voor danswedstrijd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• RF lens voor danswedstrijd

Hallo iedereen,

Twee jaar geleden investeerde ik in een Canon R6 MarkII met een 35 en 50mm prime. Heel tevreden van! Nu doet onze dochter sinds een tijdje dans- en cheerwedstrijden. Met de 50mm van ver ook al toffe beelden mee kunnen schieten, maar in de tribunes van een sporthal, zit je toch wel vrij ver van de actie. Heeft er iemand ervaring en/of tips om hier toch wat meer uit te kunnen halen. Ik heb de 70-200 Z op mijn verlanglijstje staan, maar is die zelfs tele genoeg voor zulke setting. Anderzijds als je voor meer tele gaat, boet je sowieso in op licht. Het gaat ook om dure objectieven, dus even zeggen ik probeer dit of dat, vind ik toch wat lastig.

Alvast bedankt!
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Je hebt een 400d (crop) en een EFS 55-250.
    Zet die lens op 125 mm.Beeldhoek op je crop is dan gelijk aan een 200 mm op een FF
    Je kunt dan zien wat het resultaat is.Is het voldoende dan gaat die 200 mm RF op je R6 hetzelfde presteren.
    Als het zou zijn,dat je op je 400D moet inzoomen naar bv.200mm om voldoende grootte te hebben,dan heb je op een FF een 200x1.6 (cropfactor van je 400D)mm nodig dus een 320 mm.
    Zo kun je dat uittesten.
    Last edited by demuro; Vandaag, 09:03.

Comment

Dat is inderdaad wel een idee om de afstand te testen. Voel me nu zelfs wat dwaas dat ik daar nu niet zelf aan gedacht heb. Nu, die 400 heb ik al lang niet meer van onder het stof gehaald. :-)

Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Working...
      X