Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma APO 70-200mm F2.8 EX HSM met of zonder DG ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma APO 70-200mm F2.8 EX HSM met of zonder DG ??

Als telelens is mijn oog gevallen op de Sigma APO 70-200mm F2.8 EX HSM. Dit lijkt mij een goed en betaalbaar alternatief voor de Canon EF 70-200mm f/2.8L USM. Bovendien verkies ik deze sigma boven de Canon70-200 f/4L omdat met een eventuele latere x 1.4 TC je al snel een 2.8 nodig hebt om nog genoeg lichtsterkte over te houden. Dit klopt toch hé ?

Van deze lens is nu een nieuwe versie, met DG ? Kan iemand mij aub uitleggen waarvoor DG staat en is het nuttig om 100 € extra uit te geven voor deze versie of toch maar de oude versie bestellen ??

Re: Sigma APO 70-200mm F2.8 EX HSM met of zonder DG ??

Die DG is een coating speciaal voor digitale camera's. Volgens velen is dit echter maar een marketingtruc om meer geld te kunnen vragen. Ik heb ook die lens besteld en gekozen voor de niet-DG versie. Ik denk dat het amper verschil maakt, behalve in je portemonnee.

En idd, voor een TC is een lichtsterke lens zeker nodig. Je verliest immers licht door er een TC tussen te schroeven. En vanaf een bepaald diafragma werkt de AF niet meer (ik denk dat dit meestal f8 is, maar dit kan verschillen naargelang het toestel).
    Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
    Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

Comment

Volgens mij wordt alleen de nikon vatting met DG geleverd.

Volgens de prijslijst van Kamera-expres.

Comment

iemand ervaring met "directshopper.de" ? Daar staat de niet dg versie voor een zeer interessante prijs van 649 euro ?

Comment

Is een zeer leuke prijs , ik kan hem alleen niet op die site vinden.

Comment

Working...
          X