Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10d maar welke vaste 50 mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 10d maar welke vaste 50 mm

hallo, canon heeft drie vaste 50 mm in het gamma zitten.
    ik heb een 10d gekocht en wil er een vaste 50 op, maar welke? wie heeft er een vaste 50 op zijn 10d, welk type en hoe bevalt hij u?

groetjes

Re: 10d maar welke vaste 50 mm

Ik heb de 50mm/1.4 waar ik veel gebruik van maak op een 10D. Een heerlijk ding. Gekozen boven de 1.8 om twee redenen: lichtsterker (en dus makkelijker te focussen in low-light; voor de kortere scherptediepte hoef je 't eigenlijk niet te doen) en de mooiere bokeh. Hij's alleen wel een flink pak duurder dan de 1.8 en of je het dat waard vindt... dat kun je alleen zelf bepalen natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joost
      Ik heb de 50mm/1.4 waar ik veel gebruik van maak op een 10D. Een heerlijk ding. Gekozen boven de 1.8 om twee redenen: lichtsterker (en dus makkelijker te focussen in low-light; voor de kortere scherptediepte hoef je 't eigenlijk niet te doen) en de mooiere bokeh. Hij's alleen wel een flink pak duurder dan de 1.8 en of je het dat waard vindt... dat kun je alleen zelf bepalen natuurlijk.
      Ik heb die ook, prachtlens.

Comment

De 50 mm macro 2.8 is ongetwijfeld de beste, en de onbekendste. Maar ook niet de goedkoopste. Je vangt wel 2 vliegen in een klap. Zeer scherp en een zeer goede macrolens.

Comment

Working...
        X