Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 55-250 IS of Tamron 70-300 met macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 55-250 IS of Tamron 70-300 met macro

Welke telelens heeft jullie voorkeur?

- Canon EF-S 55 mm - 250 mm met IS

- Tamron AF70-300 mm - f/4-5.6 Di LD Macro - telezoom met macro functie

Als ik louter naar de mogelijkheden kijk, heeft de Tamron mijn voorkeur. Vooral dan omwille van de macro-functie die er ook op zit, niet zozeer voor de extra mm.

Het pluspunt van de canon is voor mij de IS, aangezien mijn body dit zelf niet heeft. Maar heeft IS nut als je vooral bewegende dingen fotografeert? De canon is ook duurder.

Bedankt voor het advies
    https://www.facebook.com/devrieset/

Re: Canon 55-250 IS of Tamron 70-300 met macro

Prijs-kwaliteit is de Canon toch beter. De IS is interessant om de lens beetje stabieler te maken bij grotere zoom. De minste beweging veroorzaakt een volledig mislukte foto.
    Natuurlijk heeft dat geen invloed bij een bewegend onderwerp, maar de kans op een goede foto vergroot toch aanzienlijk.

Als je echt macro zult willen gaan zal je een echt macro-objectief moeten aankopen. De macro op een zoom is niet echt spectaculair. Ik had een sigma 17-70 macro en nu een canon 24-70 f/4 IS met een stukje macro. Is soms leuk om een beetje te spelen, maar een echte macrolens is nog een ander iets hoor. Ik zou er mij niet op blind staren.

Denk dat je meer aan IS zult hebben dan aan de macro stand op een lange zoomlens. Maar je moet vooral je eigen idee doen...
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

De Canon is gewoon de (veel) betere lens.
      Macro op een telezoom is niet meer dan close-up, dat kan met de Canon ook.
      Voor goedkope macro zijn goede alternatieven , die geef ik je als je dat wil.

Comment

OK iedereen, dat is duidelijk :-)

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
        De Canon is gewoon de (veel) betere lens.
        Macro op een telezoom is niet meer dan close-up, dat kan met de Canon ook.
        Voor goedkope macro zijn goede alternatieven , die geef ik je als je dat wil.
        Aan welke denk je dan?
        https://www.facebook.com/devrieset/

Comment

Ik ben niet bepaald een echte macro liefhebber, maar soms doe ik ook wel eens iets in die richting met een oude Pentacon 50mm F1.8(p-draad/M42) een M42-EOS adapter en een setje M42 tussenringen.
          Hele goede macro voor een paar tientjes.
          Moet handmatig gefocust worden, maar dat gaat prima met macro.

Comment

Working...
          X