Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron macro

Is deze lens tamron 90mm f/2.8 sp di vc usd macro nikon waar voor zijn geld. Heb een nikon d7000

Re: Tamron macro

Volgens deze test zou die heel goed moeten zijn http://www.photozone.de/canon_eos_ff...on90f28vceosff .
    Het is nog een vrij nieuwe lens, daarom zullen er hier nog niet zoveel zijn die ze zelf in gebruik hebben (het "macroseizoen" is ook nog niet terug begonnen).

Of die lens voor jou de beste keuze is, dat hangt af van welk onderwerp je er mee wil gaan fotograferen.
    Voor beestjes die stil blijven zitten is die prima bruikbaar (s' morgens vroeg bijvoorbeeld), voor actieve insecten (overdag) heb je een langere lens nodig, anders zijn de meeste beestjes weg voor de camera heeft scherpgesteld.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ben ook nieuwsgierig of er meerdere mensen zijn die hem gaan uitproberen en wat hun bevindingen zijn.

Voor de rest ben ik het eens met Black B@ndit

Comment

Ik heb lang getwijfeld tussen deze Tamron en de Nikon 105mm macro, maar koos uiteindelijk voor Tamrom.
        Ik heb dit objectief sinds enkele weken en wil het voornamelijk gebruiken voor productfotografie, maar uiteraard ook voor macro- en portretopnamen.
        Deze Tamron is zeer scherp. Ik gebruikte voorheen de Nikon 60mm macro, maar de Tamron presteert beter: zeer scherp, mooie kleuren, fraai bokeh en beter bestand tegen tegenlicht/overstraling.
        De bouwkwaliteit lijkt mij zeer goed, de prijs zeer behoorlijk.
        Nota: het is wel even wennen bij het manueel scherpstellen, omdat de draairichting anders is dan bij een Nikonlens.
        www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Je kan ook uitkijken naar een 2de-hands Nikon 105 D Macro.
          D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Working...
          X