Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief voor niet professioneel sportfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Objectief voor niet professioneel sportfotografie

Omdat ik in mijn vorige discussie geen antwoord meer krijg probeer ik via een nieuwe ...

Ik ben reeds enkele maanden in het bezit van een Nikon D3200 en wil mijn objectieven uitbreiden om nog betere actiefoto's te nemen tijdens voetbalwedstrijden. Omdat ik inmiddels op verschillende reviews heb kunnen lezen dat de Nikon 80-400mm VR f 4.5-5.6 ED te traag zou zijn voor sportfotografie heb ik nu mijn gedachten gezet op deze objectief AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-5.6G ED VR. Toch zou ik graag jullie mening eens willen horen of deze beter geschikt is voor het nemen van actiefoto's tijdens voetbalwedstrijden of wat jullie eerder zouden aanraden. Wil er ook bij vermelden waarom ik de 18-300 zou nemen en dat is omdat ik niet constant van objectief moet veranderen wanneer ik actiefoto's neem of gewoon stilstaande objecten zoals ploegfoto's. Advies is altijd welkom ...

Re: Objectief voor niet professioneel sportfotografie

Tussen ploegfoto's en actie zit toch tijd genoeg om van objectief te wisselen?
    Het nieuwe afs 80-400 objectief lijkt me snel genoeg voor sport, maar is vrij kostbaar. Met het oude type heb je helemaal geen af.
    Een superzoom mist aan het lange eind de gewenste scherpte. Met een 70-200 of Sigma 100-300 ben je beter af.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Tussen ploegfoto's en actie zit toch tijd genoeg om van objectief te wisselen?
      Het nieuwe afs 80-400 objectief lijkt me snel genoeg voor sport, maar is vrij kostbaar. Met het oude type heb je helemaal geen af.
      Een superzoom mist aan het lange eind de gewenste scherpte. Met een 70-200 of Sigma 100-300 ben je beter af.
      de AF-S 80-400 zou inderdaad snel genoeg moeten zijn maar is helaas niet haalbaar voor mijne spaarpot.
      De 70-200 is de bereikbaarheid te weinig, daarom 300 ...

Comment

Ik gebruik de 18-300 op d3200 en ben best tevreden over de scherpte, ook op 300 mm...
        Spijtig genoeg nog geen sport gefotografeerd ermee, als je wil kan ik je een link sturen met allemaal foto's door mij genomen met deze combi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
          Ik gebruik de 18-300 op d3200 en ben best tevreden over de scherpte, ook op 300 mm...
          Spijtig genoeg nog geen sport gefotografeerd ermee, als je wil kan ik je een link sturen met allemaal foto's door mij genomen met deze combi.
          wil die wel eens bekijken dus stuur uw link maar door.

Comment

Weinig respons ... spijtig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pomelo Bekijk bericht
              Weinig respons ... spijtig
              het zijn feestdagen en vakantie eh, altijd iets minder volk online. hebt u trouwens al de zoekfunctie gebruikt van het forum?

U vorige post heb ik niet gezien denk ik, wat is u budget?
              veel mm, snelle af en goede kwaliteit kost nu eenmaal wel wat geld. ik ben zelf geen nikon gebruiker, ken wel een beetje van hun lenzen maar niet elke lens en de mogelijkheden ervan.

deze heb ik onlangs zelf eens gebruikt en resultaat was niet slecht, af is redelijk vlot en niet duur. http://www.camerashop.be/product/108...usd-nikon.html

iets duurder, minder mm, maar sneller in focus, vast diafragma en beter allround, ook duurder. http://www.camerashop.be/product/232...-4g-ed-vr.html

hou er ook rekening mee dat u 3200 body nu niet meteen een toestel is dat gericht is naar sportfotografie.
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

voor sportfotografie mag je die 18-300 al vergeten
                die is nog trager met het focusen als de oude 80-400
                ik zou indien je met een echt beperkt budget zit gaan voor een nikon 70-300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                  het zijn feestdagen en vakantie eh, altijd iets minder volk online. hebt u trouwens al de zoekfunctie gebruikt van het forum?

U vorige post heb ik niet gezien denk ik, wat is u budget?
                  veel mm, snelle af en goede kwaliteit kost nu eenmaal wel wat geld. ik ben zelf geen nikon gebruiker, ken wel een beetje van hun lenzen maar niet elke lens en de mogelijkheden ervan.

deze heb ik onlangs zelf eens gebruikt en resultaat was niet slecht, af is redelijk vlot en niet duur. http://www.camerashop.be/product/108...usd-nikon.html

iets duurder, minder mm, maar sneller in focus, vast diafragma en beter allround, ook duurder. http://www.camerashop.be/product/232...-4g-ed-vr.html

hou er ook rekening mee dat u 3200 body nu niet meteen een toestel is dat gericht is naar sportfotografie.
                  1000 € is mijn budget

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                    voor sportfotografie mag je die 18-300 al vergeten
                    die is nog trager met het focusen als de oude 80-400
                    ik zou indien je met een echt beperkt budget zit gaan voor een nikon 70-300
                    http://www.fotokonijnenberg.be/nikko...6-g-if-ed-vr-1
                    Ik kan gerust gaan tot 1000 € maar krijg steeds uiteenlopende reactie. De ene zegt niet goed, de andere zegt wel goed ... reviews die ik gezien heb zijn ook uiteenlopend. Ik weet het om den duur niet meer.
                    Ik gebruik nu een AF-S NIKKOR 55-200mm 1:4-5.6G ED en is qua bereik te weinig ... vandaar dat ik naar 300 wil gaan.

Comment

ik zou vooral kijken op lange termijn, lenzen gaan langer mee dan een body. Ik ben geen voorstander van superzooms. ze zijn vrij budget vriendelijk maar de kwaliteit bij de goedkopere is in mijn ogen minder. 1000€ is een mooi budget.
                      over de nikon eigen zooms als bv een 18-300 kan ik niet veel zeggen omdat ik ze nooit gebruikt heb. een 70-300 is dan wel nog beter. Op youtube kan je veel reviews vinden, als je engels een klein beetje goed is een super bron van info.
                      bij voetbal veronderstel ik dat je ook regelmatig s'avonds fotografeerd? zelfs met een goede veld verlichting zal je snel je iso omhoog moeten pompen om je sluitertijd hoog genoeg te houden( 1/500) het voordeel van een f2.8 lens is dat je iso 2 tot 3 stops lager kan wat ruis verminderd.
                      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

http://www.flickr.com/photos/9536856...7639070746085/
                        Dit zijn foto's die ik genomen heb met mijn AF-S NIKKOR 55-200mm 1:4-5.6G ED, wat ik vraag is dat ik op zoek ben naar een objectief met hoger bereik en minimaal het zelfde resultaat " liefst scherpere foto's "
                        Ik ben ook niet op zoek naar een objectief om professionele foto's te kunnen nemen want ik weet ook maar al te goed dat mijn body dit niet aan kan. De foto's die ik neem is gewoon om op de website te zetten van de club waar ik bestuurslid / webmaster ben. http://www.ksce-mariakerke.be/.

Wat zou ik dan het beste nemen volgens jullie ( budget max 1000 € )
                        - Nikon AF-S 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR DX
                        - Nikon 70-300mm VR f 4.5-5.6G AF-S
                        - AF-S DX NIKKOR 18-300mm f/3.5-5.6G ED VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                          ik zou vooral kijken op lange termijn, lenzen gaan langer mee dan een body. Ik ben geen voorstander van superzooms. ze zijn vrij budget vriendelijk maar de kwaliteit bij de goedkopere is in mijn ogen minder. 1000€ is een mooi budget.
                          over de nikon eigen zooms als bv een 18-300 kan ik niet veel zeggen omdat ik ze nooit gebruikt heb. een 70-300 is dan wel nog beter. Op youtube kan je veel reviews vinden, als je engels een klein beetje goed is een super bron van info.
                          bij voetbal veronderstel ik dat je ook regelmatig s'avonds fotografeerd? zelfs met een goede veld verlichting zal je snel je iso omhoog moeten pompen om je sluitertijd hoog genoeg te houden( 1/500) het voordeel van een f2.8 lens is dat je iso 2 tot 3 stops lager kan wat ruis verminderd.
                          Neen, enkel foto's overdag ... vooral van de jeugdploegen

Comment

Net even op youtube gekeken de afs 70-300 lijkt toch redelijk te focussen. En als het hoofdzakelijk overdag is lijkt me het geen slechte keus. Best toch eens naar de winkel voor wat test shot te nemen. Succes ermee

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
                            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Tip : ga laag zitten om de foto's te nemen.

Comment

Working...
                              X