Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 10-22

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 10-22

Ook hier een tevreden gebruiker van de Canon 10 - 22mm.
    Voor landschapsfoto's nog geen echte nadelen ondervonden (heel lichte tonvorming merkbaar bij uiterste groothoek en vooral merkbaar bij rechte lijnen gebouwen, maar meer dan aanvaardbaar vind ik zelf - dit kan soms ook in je voordeel gebruikt worden).
    KingCanon - Canon EOS 7D & 50D - Canon EF-S 10-22mm 3.5-4.5 USM, EF-S 17-55mm 2.8 IS USM, EF 100mm 2.8 Macro L USM IS, EF 70-300 4-5.6 L IS USM, EF 100-400mm II F/4.5-5.6 L iS USM, Speedlite 580EXII, Manfrotto 3-pod - Gitzo mono.

Comment

Re: Canon 10-22

Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
      Sorry voor mijn ongeduld. Bedankt voor de reacties tot dus ver.
      Echt breed (Sigma 8-16) hoeft voor mij niet. Ik heb enkel lang getwijfeld tussen Canon 10-22/3.5-4.5 en Tokina 11-16/2.8.
      Maar aangezien ik meer landschappen fotografeer als binnen, lijkt de Canon mij de beste keuze : lichter, een ietsje (10 %) meer groothoek, minder flare (je hebt niet altijd de zon in de rug), minder CA, en aangezien ze beide even scherp zijn ...... Tokina is beter, solider gebouwd, maar ik ben een pietjeprecies met mijn materiaal, zodat ik daar niet erg voor vrees.
      Tokina gebruikers mogen me echter altijd nog proberen te overtuigen .

Ik ben een zeer tevreden Tokina gebruiker. Uiteraard heb ik dan weer geen ervaring met de Canon 10-22. Afhankelijk of je die 1e mm meer groothoek van de Canon belangrijk vindt is de Tokina op bijna (wat flair-gevoeliger) alle vlakken de superieure lens. Ik gebruik ze zeer veel en ben steeds opnieuw overtuigd van de degelijkheid en de kwaliteit.
      Not all who wander are lost ...
      EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

Comment

Working...
      X