Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 10-22

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 10-22

Ik ben van plan een tweedehands objectief Canon 10-22 aan te kopen.
    Kunnen jullie mij soms vertellen waar ik vooral moet op letten bij het testen.
    Ik bedoel soms hebben bepaalde objectieven een frequent voorkomend gebrek/foutje of dergelijke.
    Heeft die Canon er geen, zo veel te beter zou ik zeggen .
    Andere zaken die ik zeer goed in gaten moet houden bij het testen mogen natuurlijk ook vermeld worden.
    Dank bij voorbaat voor de reactie(s).

Re: Canon 10-22

Tsja, en ik die dacht dat dit hier DE uitgelezen plaats was om info te krijgen of ten minste een reactie.
    Blijkbaar zijn er bijna geen gebruikers van dit objectief, ofwel hullen ze zich in stilzwijgen .
    Ofwel heeft dit objectief geen enkel gebrek of zwak punt, en kan ik kopen met de ogen toe.
    Ik zal het dan maar zelf moeten uitzoeken zeker ?
    Toch dank aan de 86 kijkers voor........ het kijken.

Comment

Ik kan je niet helpen want ik heb deze lens niet. Wat ik er over lees is meestal positief.
      Geen reacties hier........ ik denk dat de meesten hier nu wat te lui zijn door de warmte.
      Wie weet krijg je toch nog enige reactie wanneer het wat koeler wordt, maar tegen dan heb je misschien reeds dit objectief gekocht.
      Groetjes

Comment

Zoals met alle lenzen : lens testen bij de verkoper. Foto's maken en die foto's bekijken op een scherm !!!! Horen of er niks rammelt aan de lens, of er geen krasjes op t glas aan de voorzijde én achterzijde zitten.

Of de 10-22 n goeie lens is, weet ik niet, maar dat kan je wel googelen. Veel succes !
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Dus jij verwacht op minder dan 24u tijd een reactie? Met dit warme weer zijn er veel mensen die een weekendje naar de kust trekken of gewoon hun PC niet aanzetten. Volgens mij heb je te weinig geduld. Als ik jou was, zou ik de Tokina 11-16mm F/2.8 ook overwegen aangezien deze optisch nog iets beter is dan de Canon 10-22mm.
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Of als je echt breed wil gaan de sigma 8-16
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Sorry voor mijn ongeduld. Bedankt voor de reacties tot dus ver.
              Echt breed (Sigma 8-16) hoeft voor mij niet. Ik heb enkel lang getwijfeld tussen Canon 10-22/3.5-4.5 en Tokina 11-16/2.8.
              Maar aangezien ik meer landschappen fotografeer als binnen, lijkt de Canon mij de beste keuze : lichter, een ietsje (10 %) meer groothoek, minder flare (je hebt niet altijd de zon in de rug), minder CA, en aangezien ze beide even scherp zijn ...... Tokina is beter, solider gebouwd, maar ik ben een pietjeprecies met mijn materiaal, zodat ik daar niet erg voor vrees.
              Tokina gebruikers mogen me echter altijd nog proberen te overtuigen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kriba Bekijk bericht
                Sorry voor mijn ongeduld. Bedankt voor de reacties tot dus ver.
                Echt breed (Sigma 8-16) hoeft voor mij niet. Ik heb enkel lang getwijfeld tussen Canon 10-22/3.5-4.5 en Tokina 11-16/2.8.
                Maar aangezien ik meer landschappen fotografeer als binnen, lijkt de Canon mij de beste keuze : lichter, een ietsje (10 %) meer groothoek, minder flare (je hebt niet altijd de zon in de rug), minder CA, en aangezien ze beide even scherp zijn ...... Tokina is beter, solider gebouwd, maar ik ben een pietjeprecies met mijn materiaal, zodat ik daar niet erg voor vrees.
                Tokina gebruikers mogen me echter altijd nog proberen te overtuigen .
                Eigenlijk simpel. Denk je dat je de f2.8 van de tokina niet nodig hebt en kan je je de canon permitteren neem dan de 10-22.
                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                  Eigenlijk simpel. Denk je dat je de f2.8 van de tokina niet nodig hebt en kan je je de canon permitteren neem dan de 10-22.
                  Euh..... ik kan mij de Canon permitteren........ in tweedehandsverkoop
                  Met mijn uitleg bedoelde ik in feite dat ik her en der lees dat qua prestaties op allerlei vlak ze heel erg dicht zo niet quasi gelijk scoren, en dat het enkel de lichtsterkte en bouwkwaliteit is die verschilt.
                  Als we tenminste alle reviews mogen geloven, en waarom zouden we dat niet doen hé.

Comment

Tokina 11-16mm vs Canon 10-22mm. Qua scherpte bij een gelijk diafragma scoort de Tokina (meestal) nog iets beter. Ook het eindoordeel (score) is in 't voordeel van de Tokina. Zelf heb ik echter geen ervaring met beide lenzen.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                      Tokina 11-16mm vs Canon 10-22mm. Qua scherpte bij een gelijk diafragma scoort de Tokina (meestal) nog iets beter. Ook het eindoordeel (score) is in 't voordeel van de Tokina. Zelf heb ik echter geen ervaring met beide lenzen.
                      Ik heb nog maar eens beide reviews goed doorgenomen en sta voor de verschroeiende keuze :

Een tweedehands Canon voor 500 euro
                      Een nieuwe Tokina voor 599 euro

Comment

Ik ben zelf iemand die niet snel 3rd party lenzen zal kopen, maar als ik morgen een wide angle zoomlens zou moeten aanschaffen, dan zou de Tokina 11-16mm waarschijnlijk wel m'n eerste keuze zijn. Gewoon omdat hij optisch superieur is aan de Canon 10-22mm. Maar goed, jij zal uiteindelijk de knoop toch moeten doorhakken.

Comment

Ik heb een 10-22 gehad en was daar uiterst tevreden van.
                          Ivm testen van een lens
                          - buitenkant goed nagaan op krasjes ofzo die kan duiden op een val
                          - buitenste lens elementen heel goed nakijken op krasjes, neem een zaklampje mee, dan licht alles duidelijk op
                          - DOF-knopke op je body indrukken en diafgrama aanpassen en goed luisteren, ook eens goed kijken in de lens
                          - wat foto's nemen
                          - manueel focussen

succes
                          Canon R | Leica Q
                          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                          [/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                            Ik heb een 10-22 gehad en was daar uiterst tevreden van.
                            Ivm testen van een lens
                            - buitenkant goed nagaan op krasjes ofzo die kan duiden op een val
                            - buitenste lens elementen heel goed nakijken op krasjes, neem een zaklampje mee, dan licht alles duidelijk op
                            - DOF-knopke op je body indrukken en diafgrama aanpassen en goed luisteren, ook eens goed kijken in de lens
                            - wat foto's nemen
                            - manueel focussen

succes
                            Als je hierop let heb je een heel goede lens, zonder slechte technische reputatie

Comment

Ben ook een tevreden gebruiker van de 10-22. Heb geen ervaring met de Tokina, maar vind het bereik van de Canon veel interessanter. Je zit in een bereik waar een mm meer of minder een behoorlijk groot verschil geeft qua beeld. Ik denk ook dat de extra lichtsterkte van de Tokina niet zoveel uitmaakt, vermits je met zulke korte brandpunten toch altijd een vrij grote scherptediepte zal hebben...

Comment

Working...
                              X