Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoeklens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Groothoeklens

Ze zullen je wel verkeerd begrepen hebben. Die mensen weten normaal gezien echt wel waar ze over praten, maar ik denk ook dat ze behoorlijk wat telefoontjes krijgen en de ene misschien al wat sneller proberen afhandelen dan de andere. 't Zijn ook maar mensen :-)

De 17-40 is een fantastische lens, die je trouwens, als je wat tijd en geduld hebt, hier vast en zeker nog tweedehands zal tegen komen. Veel plezier ermee!!

Comment

Als je echt van zinnens bent om naar FF te switchen zou ik voor een 24/70 of 24/105 gaan.
      24mm is op een FF al een mooie aanvangswaarde waar je veel mogelijkheden mee hebt.
      Ik heb zelf een Sigma 15/30, wat ook leuk is, maar mijn 24/120 staat er toch meer op. (heb wel Nikon FF maar voor brandpunten is dat hetzelfde hé)
      D800 en een goed glasservies

Comment

En nu wil het toeval dat ik een paar dagen geleden mijn Sigma 17-70 macro (vorige versie zonder beeldstabilisatie) via dit forum te koop heb gesteld. Indien interesse... :-)
        Canon 5D: Canon EF 50mm f/1.8 II +24-105L + 17-40L + Speedlite 430EX

Comment

En hoeveel vraag je er van??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvanhiel Bekijk bericht
            Dit is inderdaad een zeer terechte opmerking. Heb nu een EOS 40D maar zou graag tegen einde van dit jaar een FF kopen om een tweede body te hebben. Zoek daarom naar een lens die hier ook op past. Had gebeld naar Konijnenberg en daar hadden ze gezegd dat dat de Sigma lenzen waarover ik sprak, geschikt waren. Niet dus. Heb hen daarnet terug gebeld en nu zeggen ze net het omgekeerde. Zijn ze nog te vertrouwen? Hoe dan ook, jullie geven fantastische tips.
            Ben niet zo een landschapsfotograaf maar ja, als amateur wil je toch alles ens uitproberen.
            Laat ik dan nu de laatste vraag stellen:

Heb op dit ogenblik enkel een 70-200mm f 2,8 van Canon, een macro 180mm van Canon en een KAPOTTE kitlens 17-85mm van Canon die dus aan vervanging toe is. Wat raden jullie me nu als "point final" aan zodat ik toch ook eens een mooie landschapsfoto kan maken. Wel geschikt voor full frame!! Heel erg bedankt want ik weet het niet meer, heb te weinig ervaring!!
            Oorspronkelijk geplaatst door mvanhiel Bekijk bericht
            Dit is inderdaad een terechte opmerking van jou. Nog een geluk!!. Had naar Konijnenberg gebeld om te vragen of de Sigma lenzen waar ik aan dacht geschikt waren voor FF en het antwoord was "ja". Bel daarnet terug en nu is het antwoord "neen". Hoever zijn ze te vertrouwen? Heb nu een EOS 40D maar wil een tweede body tegen eind van het jaar. Wil dus alle mogelijkheden open latenvoor een FF.
            Als "point fonal" welke lens zouden jullie in jullie assortiment bijnemen als je al een 70-200 f2,8 van Canon hebt, samen met eenMacro 180 f2,8 van Canon en een 100-400mm van Canon. de lens die de KAPOTTE kitlens van 17-85mm Canon moet vervangen. Ben niet echt een landschapsfotograaf maar als amateur wil je toch ook af en toe eens een mooi landschap fotograferen nietwaar!!
            Ben je nu zelf zo vergeetachtig dat je vanalles meerdere keren schrijft of denk je dat wij niks kunnen onthouden?

Comment

Sorry, naar reactie kwam maar niet op scherm en daarom heb ik het een tweede keer geprobeert. Zal er dus op letten dat het niet meer gebeurt als dit storend werkt!!

Comment

Is uiteindelijk de Canon 17-55 f 2,8 geworden.Kan deze lens blijven gebruiken op mijn oude camera nl de Eos 40D. De Full Frame die ik van plan ben om aan te kopen dient dan voor de andere lenzen en zo hoef ik niet telkens van lens te verwisselen. Bedankt iedereen voor de nuttige tips!!

Comment

De topic ging over een groothoeklens, wat een 17-55 op crop dus al niet echt is. Dan wil TS ook nog verstappen op full frame... Uiteindelijk een standaardzoom voor dx. Prima keuze???
                  Prima natuurlijk als standaardzoom op de 40D maar het heeft niks te maken met de vraagstelling en het toekomstperspectief....
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    De topic ging over een groothoeklens, wat een 17-55 op crop dus al niet echt is.....
                    waarom niet..?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mijn 17-55 is een mooie groothoek, hoor, op 17mm tenminste. Als dat niet breed genoeg is schakel ik naar mijn UWA, een 10-22. Beide objectieven zijn EF-s en dus niet geschikt voor fullframe; maar die stap ben ik niet van plan te zetten.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Indien je geïnteresseerd bent kunnen we beter verder via PM. Als ik het goed hebt is het nl. niet de gewoonte hier dat onderhandelingen langs deze weg gevoerd worden :-)
                        Canon 5D: Canon EF 50mm f/1.8 II +24-105L + 17-40L + Speedlite 430EX

Comment

Ik heb de Sigma 17-70 2.8-4 OS een tijdje gehad en na korte tijd vervangen door de Canon EF-S 17-55 2.8 (beide zijn trouwens croplenzen).

Nochtans had ik de Sigma goedkoop gekocht (225 EUR) - en nog een beetje goedkoper verderverkocht.
                          Het is geen slechte lens maar ze verliest een stop bij inzoomen en is dan nog niet echt scherp (in feite heb je dus maar een 55 - die 70mm is voor de marketing - f:5.6 zoals de kitlens).
                          Ook de AF was niet snel genoeg voor actiefotos (kinderen bv).

Comment

Working...
                          X