Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meer millimeters om te spotten...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Meer millimeters om te spotten...

Daar de (spot) microbe heeft toegeslagen (nu 70-200 VRII Nikkor) ben ik op zoek naar meer millimeters.
    Komt een 80-400 Nikkor of 100-400 Sigma in de buurt of zijn er betere alternatieven?
    Wat is de Sigma waard op deze toepassingen (spotting)?

Heb je met de Nikkor (80-400) een meerwaarde?

Graag jullie meningen.
    Running is a way of living..

Re: Meer millimeters om te spotten...

Helpt een tc niet? Een 1.7 geeft al een groot extra bereik!

Comment

denk ook dan eet tc hiet wel iets kan beteken.
      met 1.4 of 1.7 gaat je uiteindenlijk nog steeds sneller zijn dan de genoemde lenzen denk ik.
      met een tc 2 III gaat het ook wel lukken maar misschien iets trager.

de vertraging hangt natuurlijk ook af van je toestel! en D3100/D5000 - D90/D7000 - D300(s)/D700/D3(s) of eerder D800/D4
      eerste gaat veel trager gaan laatste gaat het bijna niet te merken zijn denk ik.

mvg
      david
      nikon stuff

Comment

Een paar ideëen :

Nikon heeft een goeie 800/5.6 dacht ik

http://www.dpreview.com/news/2012/08...st-impressions

Of een Sigma 500/4.5 is ook prima.

Of je kan een a57 met Sony 70-400G (en evt. 1.4 TC) kopen, da's zowat de beste 400mm zoom en goedkoper dan bovenstaande oplossingen .

Of je plaatst een TC op je 70-200 , da's veruit het goedkoopst en nog vrij goed ook.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ja, maar ik dacht dat Frank me eens verteld had dat de 70-200/2.8 VR II geoptimaliseerd is voor op korte afstanden. Ik veronderstel dat hij niet zo razend scherp is bij langere afstanden als bij kortere afstanden (er zit sowieso ook al meer lucht tussen)...en dan nog een 2x teleconverter ?
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Moeilijk om hier een sluitend antwoord op te geven Joris. Hoeveel beter is ze dichtbij? Hoe goed is ze nog veraf? Ik heb nog geen D800E om de vergelijking met de Nikon top primes eens uit te voeren

Comment

Oei...
              Dan is een tweede body met een 70-400G misschien nog wel de beste optie .
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

hangt er vanaf hoeveel milimeters je tekort komt, in welke lichtomstandigheden je werkt en of je een statief/monopod kan gebruiken

een zeer goede (en betaalbare) combo is de nikon 300 f/4 + 1,4 TC. enige nadeel is dat je geen VR hebt op die lens (en geen zoom)

extra voordeel is dat die 1,4 TC ook nog bruikbaar is op de 70-200

dit was jaren lang mijn setup voor wildlife

Mvg,
                TravelToy
                www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Working...
                X