Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met het scherpstellen van mijn sigma 150mm 2.8 os

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Problemen met het scherpstellen van mijn sigma 150mm 2.8 os

Hallo Bd.

Ik heb een probleem met het scherpstellen van mijn nieuwe macrolens sigma 150mm 2.8 os voor nikon.
    Soms werk de af niet meer zoals het moet en apert hij zo, is dat normaal met deze lens, geef daar nog iemand problemen mee of mee gehad

Grts S.

Re: Problemen met het scherpstellen van mijn sigma 150mm 2.8 os

Natuurlijk is dit niet normaal.
    Zet eens op manueel en terug op AF
    Verwissel ook eens met de scherpstelpunten.

Comment

Ik heb met de canon versie nog geen problemen gehad of het schakelaartje voor de scherpstelafstand stond verkeerd , heb dit vorige week nog gehad want lens lag weeral een tijdje in de kast en dan vergeet ik al eens iets.

Comment

vermits de focus afstand van een macro lens vrij groot is en dit AF kan vertragen is er op macro lenzen een zogenaamde focus begrenzer voorzien, dwz dat je je focus kunt limiteren van oneindig tot afstand x of van kortste focusafstand tot x.
        mogelijk heb je de focusbegrenzer ingesteld, schakelaar heeft 3 standen dacht ik op deze lens.

Comment

klopt, die van mij staat altijd op FULL
          Grts S.

Comment

Als de mijne, een Nikkor, wijgert scherp te stellen, is dat meestal dat als hij helemaal op de verkeerde afstand staat en er zoveel DOF is, dat de camera er niks meer van kan maken, en dan helpt het altijd als ik een beetje beter in de buurt zet.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Als de mijne, een Nikkor, wijgert scherp te stellen, is dat meestal dat als hij helemaal op de verkeerde afstand staat en er zoveel DOF is, dat de camera er niks meer van kan maken, en dan helpt het altijd als ik een beetje beter in de buurt zet.
              Daar heeft mijn Sigma 150mm ook af en toe last van (Canon versie).
              Als er niet veel licht is, en als er een 1,4x teleconverter tussen zit, dan wordt dat probleem nog erger.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Working...
              X