Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sigma lenzen

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    Maar dat is dan op een FF camera vermoed ik?

D90 i s crop. Waarom zou 24/70 niet goed zijn? in de "prehistorie" had ik een Mamiya met 35, 50 en 135mm de 35 mm gebruikte ik toen al minst, dus 24 x 1.5 = 36.. Om mijn huidig "assortiment" te vervolledigen zal ik wel een 10/20 of 12/24 bijkopen, niet de duurste, omdat ik ze wederom minst zal gebruiken.wel sigma!
    Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sqaulid Bekijk bericht
      Heeft er soms iemand ervaring met volgende sigma lenzen?

Sigma 18-125mm F3.8-5.6 DC OS HSM en Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro HSM OS.
      Met de eerste geen ervaring maar wel met Sigma 17-70, heb ze verleden jaar gekocht ter vervanging van mijn 18-55 kit lens die bij momenten niet lichtsterk genoeg was.
      Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn beslissing, het is een fijne lens om mee te werken en qua gewicht valt het reuze mee (Sigma staat erom bekend nogal zware lenzen te produceren)
      maar ik ben ondertussen alweer aan het uitkijken naar een 24-70 F/2.8 lens waarmee ik de 17-70 wil vervangen.
      De beste prestaties die ik ermee heb gemaakt tot hiertoe was ergens tussen F5.6 en F11.
      Dat zijn mijn beste top foto's die ik ermee heb gemaakt.
      Wat ik mij herinner is dat vanaf F16 iets van (diffractie) op treed, naarmate je inzoomt neemt de scherpte ietjes af.

Ik heb ook nog een Sigma 70-200 f/2.8 in mijn collectie waarover ik, op het gewicht na, héél content ben.

foto's door mij genomen met de 17-70 kan je hier bekijken
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Sigma 17-70 is een hele fijne lichtsterke lens. Ik ben er wel tevreden over. Veel gebruikt op vakantie, feestjes e.d. Avondfotografie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Met de eerste geen ervaring maar wel met Sigma 17-70, heb ze verleden jaar gekocht ter vervanging van mijn 18-55 kit lens die bij momenten niet lichtsterk genoeg was.
          Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn beslissing, het is een fijne lens om mee te werken en qua gewicht valt het reuze mee (Sigma staat erom bekend nogal zware lenzen te produceren)
          maar ik ben ondertussen alweer aan het uitkijken naar een 24-70 F/2.8 lens waarmee ik de 17-70 wil vervangen.
          De beste prestaties die ik ermee heb gemaakt tot hiertoe was ergens tussen F5.6 en F11.
          Dat zijn mijn beste top foto's die ik ermee heb gemaakt.
          Wat ik mij herinner is dat vanaf F16 iets van (diffractie) op treed, naarmate je inzoomt neemt de scherpte ietjes af.

Ik heb ook nog een Sigma 70-200 f/2.8 in mijn collectie waarover ik, op het gewicht na, héél content ben.

foto's door mij genomen met de 17-70 kan je hier bekijken
          Oorspronkelijk geplaatst door RIEK Bekijk bericht
          Sigma 17-70 is een hele fijne lichtsterke lens. Ik ben er wel tevreden over. Veel gebruikt op vakantie, feestjes e.d. Avondfotografie.
          Hebben jullie het dan over de sigma 17-70 2.8-4.5 DC marco, of de sigma 17-70 2.8-4.0 DC HMS OS.
          Canon 6D mark ii / Canon 24-105 L f4 is usm / Canon EF 50mm f1.8 II / Manfrotto 190XproB ( statief )

Comment

Zie onderschrift.
            Groeten,
            Johan
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Opeen cropcamera gebruik je best een 17-50 bvb in combinatie met een andere lens die begint tussen de 50 en de 70mm, een lens op een croptoestel die pas begint vanaf 24mm is bijzonder lastig werken, tenzij je nog een extra breedhoek liggen hebt vanaf 10mm of zo.
              Op een FF werk je best met een combinatie die begint vanaf 24 mm ong.

Een 17mm op een crop geeft ong dezelfde kijkhoek als een 24mm op een FF ( tenminste bij Nikon toestellen )
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

2.8-4.5 is de vorige versie, nu is het de 2.8-4 met OS (stabilisatie)
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

[QUOTE=sqaulid;3619112]
                  Last edited by Guest56; 12 oktober 2012, 19:49.

Comment

Working...
                  X