Hallo
Ik heb een 7D met een canon 50mm 1.8, de canon 15-85mm en de canon 70-200.
Van de 50mm ben ik zeer tevreden, van de 70-200 kan ik nog niet veel zeggen,
al vind ik het wel vreselijk moeilijk om daar scherpe foto's mee te trekken uit de hand
De 15-85 ben ik iets minder tevreden over, zeker ivm de 50mm.
Ik heb de indruk dat hij in het algemeen minder scherp is en dat ik de foto's van de 50mm
altijd mooier vind dan die van de 15-85.
Op het moment ben ik in canada (vancouver) en ik heb een koper voor mijn 15-85 eventueel, wat me ongeveer 700 dollar zou opleveren.
Welke lens raden jullie me aan als alternatief?
Ik wil absoluut voor kwaliteit gaan en dit kan dan ten koste gaan van de zoom range.
Ik dacht eventueel aan de volgende lenzen:
- canon 17-40 f4L
- canon 17-55 2.8
- sigma 17-50 2.8
Of wat ik ook overweeg is eventueel een echte breedhoek lens te kopen, aangezien hier vooral landschappen en architectuur te trekken valt in vancouver
Hier zou dan eventueel de Tokina 11-16 voor in aanmerking komen.
ikzelf neig heel hard naar de tokina 11-16 maar ik besef wel dat ik veel meer ga moeten wisselen dan met de 15-85...
Alvast heel erg bedankt
Ik heb een 7D met een canon 50mm 1.8, de canon 15-85mm en de canon 70-200.
Van de 50mm ben ik zeer tevreden, van de 70-200 kan ik nog niet veel zeggen,
al vind ik het wel vreselijk moeilijk om daar scherpe foto's mee te trekken uit de hand
De 15-85 ben ik iets minder tevreden over, zeker ivm de 50mm.
Ik heb de indruk dat hij in het algemeen minder scherp is en dat ik de foto's van de 50mm
altijd mooier vind dan die van de 15-85.
Op het moment ben ik in canada (vancouver) en ik heb een koper voor mijn 15-85 eventueel, wat me ongeveer 700 dollar zou opleveren.
Welke lens raden jullie me aan als alternatief?
Ik wil absoluut voor kwaliteit gaan en dit kan dan ten koste gaan van de zoom range.
Ik dacht eventueel aan de volgende lenzen:
- canon 17-40 f4L
- canon 17-55 2.8
- sigma 17-50 2.8
Of wat ik ook overweeg is eventueel een echte breedhoek lens te kopen, aangezien hier vooral landschappen en architectuur te trekken valt in vancouver
Hier zou dan eventueel de Tokina 11-16 voor in aanmerking komen.
ikzelf neig heel hard naar de tokina 11-16 maar ik besef wel dat ik veel meer ga moeten wisselen dan met de 15-85...
Alvast heel erg bedankt
Comment