Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

objectieven voor op de nikon d90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• objectieven voor op de nikon d90

Hallo iedereen,

Momenteel heb ik volgende nikon objectieven de nikkor 28-105 mm f 3,5/4,5 D (IF) ,de 50 mm F/1,8 D en de Nikon 24 mm 1:2,8 D.

Ben nieuw op het forum en vroeger had ik de nikon f70 als camera daarna een panazonic TZ 5 aangeschaft maar ik miste de mogelijkheid van de slr camera.

Dus een nikon d90 besteld bij cameraexpress,mijn vraag is nu kan ik met mijn huidige lenzen een tijdje verder?

Mijn hobby's zijn bergwandelingen,katten,dieren en natuur.

Een telezoom overweeg ik ,voor dieren maar welke?

mvg Sandra

ps: en een flitser de sb 400 of sb 600,ken rockwelle is zot van die sb 400 maar daar kan je toch niet mee bouncen of wel?

Re: objectieven voor op de nikon d90

Op je D90 gaan genoemde objectieven gewoon werken. Die kun je dus blijven gebruiken.

Telezoom:
    Hangt een beetje vanaf of je onder dieren vogeltjes of koeien bedoelt? Voor vogeltjes heb je toch wel een 500mm nodig, voor koeien kan dat wel wat minder.

Flitser:
    SB 600 prima keuze in alle opzichten, tevens vriendelijk geprijsd. Sb 400 ken ik alleen van het zien, weet verder niet wat de mogelijkheden daarvan zijn.
    http://www.mariorentmeester.nl &
    http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
    | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

Met de objectieven die je nu hebt kun je prima uit de voeten op de D90, maar in het groothoekbereik mis je wel een paar mm. Een aanvulling in de richting van 16 of 18 mm kan handig zijn, maar hangt er wel vanaf of je natuurlijk wel interesse hebt in het groothoekbereik.
      Een mooi formaatje tele objectief is de Nikon 70-300 mm/f4.5-5.6; goede prijs/kwaliteit verhouding.
      Wat betreft de flitser...kies voor een SB600 en vergeet de SB400, die voegt niks zinnigs toe en is eigenlijk alleen maar een veredelde popup flitser...
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

De 28-105 Nikkor was in het analoge tijdperk een sterk gewaardeerd objectief.

De beeldhoek is echter door de crop factor niet zo interessant meer. Daarnaast stelt de huidige beeldsensor veel hogere eisen aan het objectief dan dat het filmpje deed. Het zou wel eens kunnen zijn dat de resultaten, bij sterke uitvergrotingen, tegen zullen vallen.

Het leuke is wel dat je dat meteen op je PC of laptop scherm ziet.

Kortom, gewoon uitproberen.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Op je D90 gaan genoemde objectieven gewoon werken. Die kun je dus blijven gebruiken.
          Klopt, zullen ws nog heel wat jaren kunnen dienen EN ook op FX

Een mooi formaatje tele objectief is de Nikon 70-300 mm/f4.5-5.6; goede prijs/kwaliteit verhouding.
          Wat betreft de flitser...kies voor een SB600 en vergeet de SB400, die voegt niks zinnigs toe en is eigenlijk alleen maar een veredelde popup flitser...
          Kan beide stellingen alleen maar beamen, ook hier weer een objectief dat FX compatibel is.
          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Ik ga mee voor die 70-300VR en de SB600.
            Ken Rockwell neem ik ook met een korrel zout (soms mag je er een schep bijdoen ).
            Als je iets in het breedhoek zoekt, kun je de Tamron 17-50 f2.8 overwegen, goed lensje voor zijn prijs.
            Maar ik zou beginnen met je basismateriaal, je gaat wel ondervinden waar er nog gaten in de equipment zitten.
            Succes.
            Nikon Df

Comment

70-300VR en de SB600 zal mooi aanvulling zijn en niet van te hoog vallen ook nie

Comment

Beste fotografen,

Bedankt voor jullie info,zal deze opvolgen en eerst en vooral experimenteren met de lenzen die ik heb. De SB 600 ga ik alvast kopen. Maar voor de lenzen ga ik wat sparen,tenslotte heb ik nog geen ervaring met het digitale reflexcamera tijdperk en zal ik heel veel moeten oefenen tegen dat ik maar een factor van het gene jullie al kunnen bereikt heb.

ps: Spaarplan : 70-300 Nikon 70-300 mm/f4.5-5.6 en Tamron 17-50 f2.8, dan kan ik de groothoek en telezoom die ik nu heb verpatsen bij kameraexpress. De 50 mm ga ik houden zéér handig.

Comment

Working...
                X