Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlens Sony?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zoomlens Sony?

Maar deze dus ook niet? Sony SAL 18-250 F3.5+6.3
    Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Riella Bekijk bericht
      Maar deze dus ook niet? Sony SAL 18-250 F3.5+6.3
      Liever deze:

De Sony is goed, de sigma beter en goedkoper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
        Als je voor een 18-250 wil gaan (ook uitstekend gedacht trouwens!) dan ga je best voor de sigma 18-250: Heeft geruisloze scherpstelling en OS! kost minder dan de sony versie en is (beetje) beter (recenter) dan de sony 18-250. kijk voor prijzen op cameranu.nl!
        Mee eens (natuurlijk ).

En als je niet meteen dat reusachtige bereik wil, dan zou ik dus ...

deze kopen .
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Haha, daar is ie dan

Die 18-250 is natuurlijk ook interessant, al is het maar om niet van lenzen te moeten verwisselen. Of vinden jullie dat niet ZO vervelend?
          Sony Alpha 300 met Sony 18-70mm F3.5-5.6 + Sony 18-55mm F3.5-5.6 + Sony 55-200mm F4-5.6 + Sony 50mm F1.8 DT + Sony 30mm F2.8 SAM DT.

Comment

Vervelend is het zeker niet. Je kan altijd de juiste lens erop zetten voor het bereik dat je nodig hebt hé . Alhoewel ik toegeef dat ik 99 % van de tijd met dezelfde lens (mijn 70-400 ) fotografeer. 't Voordeel ervan is dat je minder kans hebt om stof op je sensor te krijgen. Ik probeer altijd binnen te wisselen, als ik het überhaupt al doe.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Jeetje, ik weet het niet meer nu..

Comment

Haha, daar is ie dan

Die 18-250 is natuurlijk ook interessant, al is het maar om niet van lenzen te moeten verwisselen. Of vinden jullie dat niet ZO vervelend?
                Ik heb geen superzoom (zo worden ze genoemd) lens, maar ik heb wel altijd eentje gewild omdat:

-de optische kwaliteit amper tot niet onderdoen voor een goede kitlenscombinatie (je hebt zelfs iets meer bereik)
                -je veel minder foto's "mist" omdat je van lens moet wisselen -> je hebt er dus meer plezier aan in veel situaties
                -Zo'n lens is nooit verloren, ideaal voor op reis of voor een wandeling!

maar:
                -Deze lenzen zijn over het algemeen wat trager, zowel wat betreft lichtsterkte (aan de telezijde) als wat scherpstellen betreft
                -Duurder dan de combinatie van 2 kitlenzen (maar daar bovenop geruisloze scherpstelling (HSM) en optische beeldstabilisatie)

Ik heb 2 foto-tantes en fotograferen gewoon graag. Ze doen het voor de foto en zijn niet zo bezig met hun materiaal Ze lopen liever met 1 lens rond waar ze overal hun plan mee kunnen trekken...en ik kan ze geen ongelijk geven

Ik ben van plan om ook ooit een superzoom te kopen, 't zal voor de nex zijn...'t heeft gewoon nog geen prioriteit gehad

Maar de keuze is volledig de jouwe...

Comment

Aha,

Zoiets dan?

Comment

Sterk aan te raden zijn de 18-250 superzooms tov de 18-200's...de 18-200 zijn ouder en ondanks hun kleiner bereik, inferieur aan de nieuwere 18-250's...

Dus je laatste link is een goeie (zoals mijn link...)

Comment

Oké, ik bekijk het even!

Comment

Succes met je zoektocht!

De boom in met wat die mensen zeggen. Het is hier al zoveel aangehaald: "de 2de handsmarkt is groter", maar als je kan vraagt wat ze van plan zijn om te kopen; "goh, eigenlijk niks, maar stel dat..."

Misschien dat je al pro beter bent met Canon/Nikon hun FF gamma (ze zijn toch iets nieuwer dan de a900 ), maar als amateur zou ik niet zien waarom Sony slechter zou zijn dan zn soortgenoten bij de concurrentie...
                        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                        500px

Comment

Maar raad jij dan een Tamron of Sigma aan ipv een Sony lens?
                          Die Sony 70-200mm vond ik dan toch interessant, of ga ik daar te snel spijt van hebben denk je?

Comment

Maar raad jij dan een Tamron of Sigma aan ipv een Sony lens?
                            Die Sony 70-200mm vond ik dan toch interessant, of ga ik daar te snel spijt van hebben denk je?
                            Of je er spijt van zal krijgen, kunnen iemand anders onmogelijk inschatten.
                            Dat hangt volledig van je eigen verwachtingen af .

Zoals je wel al gemerkt zal hebben, heeft ieder zowat zijn eigen idee over wat de beste keuze is, en dat is ook logisch. Niemand maakt foto's op dezelfde manier en met hetzelfde doel voor ogen.

Wil je veel tele, dan lijkt de keuze voor een Minolta 100-300 APO me voor de hand liggend. Het is op één na de beste zoom in dat bereik, na de Sony 70-300 G.

Wil je het beste, al dan niet tweedehands, en mag het een een stuk meer kosten: Sony 70-300G

Wil je een nieuwe (/nieuwere) lens, niet duur, met garantie eventueel, en is het bereik minder van belang, dan denk ik dat een Sony 55-200 SAM de logische keuze is.

Wil je een nieuwe lens én toch ook de xx-300mm tegen een lagere prijs dan de Sony 70-300, dan dus Tamron/Sigma...

Wil je een superzoom, dan dus de Sigma 18-250. Voordeel: weinig/geen lenzen wisselen. Nadeel: beperkter bruikbaar bij weinig licht.

Zoals gezegd: de keuze zal je toch zelf moeten maken. Met elk van deze lenzen kan je foto's maken, en elke lens heeft voor- en nadelen...

(ps. En dan zijn de helft van de alternatieven hier nog niet aan bod gekomen. Was er iemand die zei dat er te weining lenskeuze was ?
                            Als je nog meer stof tot nadenken wil, dan vind je een zo goed als volledig overzicht van alle beschikbare lenzen voor Alpha, nieuw of tweedehands, op www.dyxum.com, met links naar reviews, tests, voorbeeldfoto's...)
                            Last edited by K-2; 20 januari 2011, 12:31.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

En al een keus kunnen maken ?
                              Ook al eens de Tamron 70-300 overwogen ? link (zelf nog geen ervaring mee, maar is één van mijn volgende potentiële aankopen)

En dan nog zeggen dat Sony minderwaardig is wegens te weinig keus in lenzen etc...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jointimus Bekijk bericht
                                En al een keus kunnen maken ?
                                Ook al eens de Tamron 70-300 overwogen ? link (zelf nog geen ervaring mee, maar is één van mijn volgende potentiële aankopen)

En dan nog zeggen dat Sony minderwaardig is wegens te weinig keus in lenzen etc...
                                Zeer goede keuze! Prijs/kwaliteit lijkt dit de meest interessante telelens van't moment te worden! Weet wel dat deze lens voor de Sony-uitvoering geen VC gaat meekrijgen é...'t was gewoon maar eens vermelden...

Comment

Working...
                                X