Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lenzen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lenzen?

Beste forumleden,

Dit dilemma spookt al lang in mijn hoofd:
    Ik heb een GLOEDNIEUWE 70-200 Nikkor gekocht een maand geleden, maar meer en meer wordt ik aangeraden van die te verkopen, en met het geld dat die opbrengt, een 80-200 Nikkor te kopen samen met een 28-70 Nikkor.

Wat denken jullie hier van?? Want ik blijf hier maar mee zitten.

Groetjes,
    Jasper

Re: Welke lenzen?

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper1 Bekijk bericht
    Ik heb een GLOEDNIEUWE 70-200 Nikkor gekocht een maand geleden, maar meer en meer wordt ik aangeraden van die te verkopen, en met het geld dat die opbrengt, een 80-200 Nikkor te kopen samen met een 28-70 Nikkor.
    onzin... ik ben destijds van 80-200mm overgestapt naar een 70-200mm en dat is een groot verschil... snel, accuraat, VR, scherp

samen met mijn 85mm is het m'n meest gebruikte lens op m'n D700 en m'n 24-70mm blijft meestal in de tas zitten... (ik vermoed dat je ook op fullframe zit)

Waarom heb je een 28-70mm nodig? wat wil je fotograferen?

je hebt één van de beste lenzen van het hele nikon gamma en nog niet tevreden? wat lukt er dan niet?
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper1 Bekijk bericht
      Misschien wil degene die jou dit advies gaf dit objectief zelf heel graag hebben, en probeert nu via deze weg voor een mooi prijsje jou dit objectief afhandig te maken. Iets anders kan ik niet verzinnen. Dit is een super objectief, en als je dan toch wil uitbreiden, kijk dan eens naar een aanvulling in de richting van een Tamron 28-75/f2.8 objectief; hele goede prijs/kwaliteit verhouding en zeer goede resultaten op DX en full frame.
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Waw, dat waren directe reacties
        En Oracle, ik ben zeker heel tevreden er van hoor , enkel ja, geloofde ik even dat die 80-200 beter was... Wat dus duidelijk niet waar is :P.

Wel, ik hou me bezig met concert fotografie (maar ik ben ook nog Student-fotograaf), dus die 28-70 (of iets dergelijks) is echt wel handig in combinatie met de 70(80)-200.
        Die persoon zei me dat de 80-200's van vroeger beter waren van kwaliteit, en dat geld ook voor de 28-70, wist hij mij te vertellen.

En is die Tamron echt goed? Want ik ben van het principe: liefst iets meer betalen (en langer sparen dus ook), voor goeie kwaliteit, dan weinig betalen, maar eigenlijk niet zo'n super goeie lens hebben.

Comment

Je zou je kunnen afvragen wat het jou uitmaakt wat anderen zeggen. Als je trouwens naar
          iedereen moet luisteren. De één zegt dit, een ander dat, en weer een ander lult zo maar
          wat.
          Daarom de vraag: ben je zelf tevreden over deze lens?
          Zo ja, laat maar zeggen. Zo veel ze willen. Trek het je gewoon niet aan.

Comment

de 50mm F1.8 is veel beter dan de 70-200mm, Ik ben best bereid om die te ruilen met je 70-200mm... en je krijgt er nog een filter bij!
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Waarom wil je een paar nieuwe? Bent u niet tevreden met het?
              Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6

Comment

Er is maar één legitieme reden om de 70-200mm VR weer van de hand te doen en dat is "als je van de dokter niet meer zwaar mag tillen".................
                [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

beste Jasper,
                  je reageerde op mijn advertentie waarin ik oa een 80-200 te koop stel. Even mijn eigen winkel ondermijnen: als ik zou mogen kiezen tussen mijn lens en een 70-200, dan zou mijn keus héééél snel gemaakt zijn! Hou je 70-200, ikzelf ben heel tevreden over mijn oude schuifzoom maar 'k wil onmiddellijk ruilen, zelfs aan huis bezorgen.
                  Luc Crul
                  http://www.flickr.com/photos/luccrul/
                  Nikon D7000

Comment

Ok, ik ben duidelijk wel overtuigd.

Het argument was eigenlijk gewoon:
                    Is het volgens budget evenredig? één lens, of twee lenzen met meer bereik, maar iets minder kwaliteit.

Ik ben normaal ook altijd voor kwaliteit, maarja... Geld éhj

Maar okej, ik zal dus nog even sparen voor een 24-70... nog lang sparen dus

Merci voor alle tips enzo!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      de 50mm F1.8 is veel beter dan de 70-200mm, Ik ben best bereid om die te ruilen met je 70-200mm... en je krijgt er nog een filter bij!
                      Heeft dat filter er wel vanaf dag 1 opgezeten?

Comment

Oracle: Good try!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                          Heeft dat filter er wel vanaf dag 1 opgezeten?
                          ligt er naast... werk nooit met filters, maar daardoor is hij nog splinter nieuw (de filter)... 't is dus een mooi aanbod!

Comment

Working...
                          X