Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beoordeeld deze lens...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beoordeeld deze lens...

Dit is een nikon 80-200 2.8 schuifzoom.

Hieronder vind je er foto's van (incl. uv filter). De vraag is: "is hij de 350 euro waard die mijn verkoper vraagt?" Volgens hem zijn er enkel wat gebruikssporen, nx schimmel, krassen e.d.

[Mod-LesC]Foto's zijn te groot, te veel en misschien niet eens van jouw hand? Daarom achter een link gezet.[/Mod]

bedankt!
    Last edited by LesC; 23 december 2010, 23:03.
    Ik maak foto's

Re: beoordeeld deze lens...

Los van het feit dat je de foto's hier niet mag posten én ze te groot zijn...

Ja..! Dat is dit objectief waard.
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Hoi,

ze ziet er zo te zien goed uit, als je ze gaat keuren kijk dan of het diafragma goed en soepel werkt alsook het zoommechanisme.
      Test zeker ook of ze goed scherpstelt op minimum scherpstelafstand (1.5m) en open diafragma (f2.8)
      Het kan zijn dat het scherpstelvlak fout komt te liggen, maw je stelt goed scherp en als je de foto neemt ligt het volledige scherpstelvlak vóór het focuspunt. Dit kan bij dit type op een digitale camera voorkomen. (het is tenslotte een lens van voor 1997, gemaakt voor analoge camera's.
      Denk er ook aan dat je ze bij procirep niet meer kan laten herstellen als er iets scheelt.
      Dus zeker goed nazien
      Maar als alles meezit ga je hier veel lol aan hebben, ik heb er mooie foto's mee gemaakt.

mvg Jozef
      D800 en een goed glasservies

Comment

Let er ook op dat de zoomschuif niet te licht werkt, niet onder eigen gewicht naar beneden zakt. Ik weet niet of dat te repareren is.
        Zit er een zonnekap bij?.
        Is de omschakelring van AF naar Manual heel?

Als alles OK is lijkt me 350 euro een goede prijs.

Groet Hans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
          Let er ook op dat de zoomschuif niet te licht werkt, niet onder eigen gewicht naar beneden zakt.
          Groet Hans.
          Ja , dat is onoverkomelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
            Let er ook op dat de zoomschuif niet te licht werkt, niet onder eigen gewicht naar beneden zakt. Ik weet niet of dat te repareren is.
            Zit er een zonnekap bij?.
            Is de omschakelring van AF naar Manual heel?

Als alles OK is lijkt me 350 euro een goede prijs.

Groet Hans.
            Alles positief, behalve het ontbreken van een zonnekap. Er zit wel een filter bij. De zonnekap fix ik via ebay dan
            Ik maak foto's

Comment

Zonder zonnekap zou ik er toch wat afhalen van de prijs...gaat niet heel makkelijk tweedehands te scoren zijn denk ik?
              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Hoi, voor 350 euro moet ze imo compleet zijn, dus mét zonnekap en lederen koker.
                In verband met de filter; enkel topkwaliteit anders beter géén filter.

grtjs Jozef
                D800 en een goed glasservies

Comment

Working...
                X