Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 24-70 lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikkor 24-70 lens

Ik ben van plan een Nikkon D90 te kopen maar twijfel nog over de lens. Is de Nikkor24-70 een goeie keuze en zoja, kan ik die eventueel tweedehands kopen?

Re: Nikkor 24-70 lens

Is een goeie keuze.

Op D90 ga je wat beedhoek missen, afhankelijk van hetgeen je gaat fotograferen.
    Tweedhands: ja, maar je zal moeten zoeken
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Ik zou voor een Nikkor 17-55 2.8 kiezen(en dan een 2de handse).
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spip Bekijk bericht
        Ik ben van plan een Nikkon D90 te kopen maar twijfel nog over de lens. Is de Nikkor24-70 een goeie keuze en zoja, kan ik die eventueel tweedehands kopen?
        hangt er van af... de 24-70 is een goede lens... maar heeft een erg beperkt bereik op een D90, het is eerder een lens voor een fulframe camera (D700, D3)

wat wil je fotograferen?

een 17-55mm lens is over 't algemeen meer aangewezen...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Voor Dx pleit ik ook voor de 17-55/2.8.
          De beste standaardzoom in het Dx-segment.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik zoek een lens die een beetje all-round is, omdat ik de camera mee op reis wil nemen naar India en maar met één lens wil werken.

Comment

all-round: zou dan eerder naar 18-200 ofzo gaan. Met een 50/1.8 voor het geval dat je iets lichtsterk nodig hebt.

Comment

All-round: de 24-70 zou in dat geval ontoereikend zijn.
                18-200 lijkt mij de enigste optie, doch is de 18-105 Vr wel optisch iets beter maar dan wel met minder zoombereik.
                Indien je toch naar 2 lenzen wenst te gaan: de 17-55/2.8 (makkelijk te vinden voor 800 euro 2e hands) gecombineerd met de 70-300 VR (380 euro). Met dit duo zal de kwaliteit een heel stuk hoger liggen dan met de 18-200 VR en heb je een formidabel zoombereik.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

vergeet de 24-70 niet te testen op front focus. Heb er gisteren een gekocht en zo stom geweest om niet in de winkel te testen... morgen vliegt ie terug. Gigantische frontfocus problemen. Lens focused gewoon 1,5 cm voor het onderwerp...
                  http://www.driesrengle.be - /portfolio - /huwelijksfotografie - Alles met een zwaar overpriced digitaal wegwerpkodakske

Comment

Nee geen goede keuze op een D90 zeker niet als enige lens, kan je beter de 17-55mm f2.8 kopen of een 17-70mm f2.8-4 sigma.

Comment

vergeet de 16-85 niet heb je toch weer wat meer bereik als allround lens ,eventueel aangevuld met de 70-300
                      http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dresse Bekijk bericht
                        vergeet de 24-70 niet te testen op front focus. Heb er gisteren een gekocht en zo stom geweest om niet in de winkel te testen... morgen vliegt ie terug. Gigantische frontfocus problemen. Lens focused gewoon 1,5 cm voor het onderwerp...
                        Wees daar niet zo zeker van, op mijn D3 en D300 heeft mijn 24-70 ook wat frontfocus, wat op mijn D700 absoluut het geval niet is, maar op de D3/D300 gemakkelijk op te lossen met de fijnregeling, maar je hebt gelijk, het zou eigenlijk niet mogen zijn, moeilijkheid is de vraag wat je nu eigenlijk moet laten bijstellen, je objectief of je camera, bij Nikon gaan ze blijkbaar nogal lichtzinnig om met de AF kalibrering.

Comment

Als je frontfocus op je D3/D300 hebt en op je D700 niet...ligt de oorzaak dan bij het objectief op bij de body?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Wees daar niet zo zeker van, op mijn D3 en D300 heeft mijn 24-70 ook wat frontfocus, wat op mijn D700 absoluut het geval niet is, maar op de D3/D300 gemakkelijk op te lossen met de fijnregeling, maar je hebt gelijk, het zou eigenlijk niet mogen zijn, moeilijkheid is de vraag wat je nu eigenlijk moet laten bijstellen, je objectief of je camera, bij Nikon gaan ze blijkbaar nogal lichtzinnig om met de AF kalibrering.
                            Als het aan mijn camera lag zou ik het probleem ook hebben nij mijn 70-200 of mijn 50mm eh... En af finetune is goed als hij er een mm naast zit, maar die 1,5 cm krijg ik niet opgelost met af finetune...
                            http://www.driesrengle.be - /portfolio - /huwelijksfotografie - Alles met een zwaar overpriced digitaal wegwerpkodakske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dresse Bekijk bericht
                              Als het aan mijn camera lag zou ik het probleem ook hebben nij mijn 70-200 of mijn 50mm eh... En af finetune is goed als hij er een mm naast zit, maar die 1,5 cm krijg ik niet opgelost met af finetune...
                              Bij welke f-waarde en afstand krijg je die 1,5 cm verschil? Als voorbeeld: De DOF bij 50 mm en F/2.8 op een afstand van 2 meter is 0.26 m op een 1.3 crop toestel (1D Mark III). De frontfocus lijkt me dan zeker oplosbaar met AF-finetuning.

Comment

Working...
                              X