Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 70-200 f/2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron 70-200 f/2.8

Deze week allemaal geschoten met de Tamron 70-200/2.8:

Comment

Ik heb andere dingen gehoord van de Tamron, zeer scherp maar wel traag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
        inderdaad, dat hoor je het meest!
        optisch stukken beter dan sigma maar ook stukken trager
        nikon stuff

Comment

T'is daarom dat ik de Sigma heb besteld, ik wil hem namelijk vooral voor sport gaan gebruiken en dan heb je liever een snellere lens dan een scherpere, al is die Sigma nu ook niet slecht he.

Comment

Heb deze lens nu ong. een jaar in gebruik, zowel voor event's als macro. Mij ga je niet horen klagen hoor

Toegegeven, ik hunker nog steeds naar de Nikon-variant, maar mucho dinero
            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Hoi
              Ik heb de tamron 70-200 aangeschaft als alternatief voor de canon EF 70/200 F4/2.8
              IK vind het een zeer goed objectief voor het geld.
              Even over de autofocus snelheid ik vind hem snel zat, ik fotografeer military vliegtuigen/vogels en dat gaat best goed.
              Hier wat foto's

Gr Hawk eyes
              en nog wat macro
              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
              Last edited by Hawk eyes; 24 februari 2011, 17:53.

Comment

Hier nog een serie met de Tamron 70-200/2.8:

Ik wil hem in elk geval niet meer missen, al was het maar om de korte scherpstelafstand van 95cm. De concurentie zit op ruim 140cm.

Comment

Ik heb deze lens dit weekend kunnen testen en ze viel reuze goed mee. De AF was naar mijn mening bijzonder snel en ik vraag me dan ook af hoeveel sneller de Sigma nog kan zijn?
                  GO ON...BE A TIGER!!!

Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

Comment

Ik heb hetzelfde probleem als de TS. Recent aangeschaft en op F2.8 is die te soft. Op 70 en 135mm valt het nog mee als je niet teveel moet croppen, zeker bruikbaar. Op 200mm F2.8 is die softer. Resultaten zijn ook zeer wisselvallig op F2.8.
                    Voor macro moet je minstens op F5.6 zijn, anders absoluut niet bruikbaar. Maar ik denk dat dit ook bij de andere 70-200's zo is.
                    Vanaf F3.5 is die dan wel mooi scherp.
                    De lens is nu binnen bij konijnenberg turnhout vanwege gedecentreerde lenselementen, rechterkant vd foto was niet scherp en hoop dat ze het oplossen en daardoor ook misschien de prestaties op F2.8.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      Ik heb hetzelfde probleem als de TS. Recent aangeschaft en op F2.8 is die te soft. Op 70 en 135mm valt het nog mee als je niet teveel moet croppen, zeker bruikbaar. Op 200mm F2.8 is die softer. Resultaten zijn ook zeer wisselvallig op F2.8.
                      Voor macro moet je minstens op F5.6 zijn, anders absoluut niet bruikbaar. Maar ik denk dat dit ook bij de andere 70-200's zo is.
                      Vanaf F3.5 is die dan wel mooi scherp.
                      De lens is nu binnen bij konijnenberg turnhout vanwege gedecentreerde lenselementen, rechterkant vd foto was niet scherp en hoop dat ze het oplossen en daardoor ook misschien de prestaties op F2.8.
                      Voor welke soort fotografie gebruik je deze lens?
                      GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

Voornamelijk voor racing/circuit.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          Voornamelijk voor racing/circuit.
                          Aha interessant. En wat zijn je ervaringen met deze lens in minder goede weersomstandigheden? Regenachtig weer, zwaar bewolkt weer, omstandigheden in de wintermaanden als er minder licht is of tegen de avond aan als het donkerder begint te worden?
                          GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

Aha interessant. En wat zijn je ervaringen met deze lens in minder goede weersomstandigheden? Regenachtig weer, zwaar bewolkt weer, omstandigheden in de wintermaanden als er minder licht is of tegen de avond aan als het donkerder begint te worden?
                            Heb deze lens pas recent aangeschaft, dus in die omstandigheden nog niet geprobeerd.

Comment

Wat vind je van de AF? Ik heb deze lens zondag getest en was achteraf heel tevreden met de behaalde resultaten. De AF reageerde mijns inziens heel snel en ook over het geluid van de motor kan ik niks verkeerd zeggen. De kans is dan ook heel groot dat ik voor deze lens ga kiezen.
                              GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

Heb vanavond de K5 + tamron 70-200 opnieuw aan het testen geweest. Weer een paar mooie resultaten gehaald maar op nog te veel foto's is het onderwerp onscherp en de achtergrond scherp. Wat kan ik beter doen?
                                GO ON...BE A TIGER!!!

Comment

Working...
                                X