Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijna eruit: Wildlife tele natuurfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bijna eruit: Wildlife tele natuurfotografie

Ikzelf heb ook pas een bigma, maar dan in combinatie met een D50.

Enkele voorbeelden kan je hier zien :

Persoonlijk vind ik de + punten :
    enorme zoom
    snel scherp stellen

De - punten :
    de lens heeft enorm veel licht nodig, lukt mij niet om deftige foto's
    te nemen op regenachtige/bewolkte/mistige dagen (hoewel bij Elsan lukt het wel)

Gewicht vind ik niet zo erg, maar ik heb er nog maar max 2 uurtjes met rond
    gelopen. Achtereen ga ik naar een airshow, en na 6 uur naar boven staan mikken met de bigma, zal ik weten te zeggen of het gewicht mij stoort.

Zo een superzachte opt-tech strap is wel een stuk aangenamer in ieder geval.

Wat ik mij afvraag : zou deze lens voldoen als ik over een 2-tal jaren een safari ga doen ?
    *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

Comment

Ben ook zéér benieuwd wat je van die bigma vindt als je hem neemt, laat je het even weten? Ben zelf ook van plan om dit objectief in de nabije toekomst te kopen.
      Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NaturalMystic Bekijk bericht
        Ik zie nu - helaas te laat - in dat ik jullie ten onrechte onjuist heb bejegend. Nogmaals mijn welgemeende excuses aan jullie beiden!

Allee, het goe voor ene keer, en nu fotookes maken
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Nog met het schaamrood op 'n kaken neem ik kennis van jullie super reactie.
          Bijzonder dank daarvoor. Voor mij een bijzondere les geweest die mij nog enige tijd zal bijblijven. Neem graag de tips in overweging en ga inderdaad gewoon foto's maken, want dat doe ik net als jullie het liefst.
          NaturalMystic
          Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

Comment

@NaturalMystic
            @JePe
            @LucD

Knap hoe jullie dit in het openbaar hebben opgelost.
            Dit doet mij echt goed.
            Velen kunnen hier een goed voorbeeld aan nemen.
            mvgr
            antoine200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NaturalMystic Bekijk bericht
              ...de kwaliteit van de foto's in combinatie met een D70 (wie heeft voorbeelden)...
              Ikke Neem maar eens een kijkje op de site bij Namibië

http://www.globetravellers.fotopic.net/

Dat gewicht valt wel mee hoor...als je een paar weken powertraining achter de rug hebt

Nee serieus, alles went, ook dat gewicht, je mist het zelfs na een tijdje als je er een andere lens opzet.

Pluspuntjes:
              - ideale lens voor safari's of andere wildlife fotografie als je naar de prijs/kwaliteitverhouding kijkt
              - scherpstelling ok zoals al aangehaald
              - best stevig

Minpuntjes:
              - Opletten geblazen met je vatting: zie dat er niet teveel krachten komen op je D70-vatting. Mijn D70 moest na 3 weken intensief gebruik met de Bigma op revisie daar de vatting gebreken begon te vertonen. Gelukkig nog onder garantie
              - Iets mindere bokeh, maar valt al bij al wel mee.

Een aanrader dus voor wat je zoekt
              My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Jayjay, mooie foto's !
                Zijn ze allen met de bigma genomen ?

PS : http://www.globetravellers.fotopic.net/p38978680.html
                Deze foto ziet er wel gevaarlijk uit, na de gebeurtenissen in Olmen
                *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

Comment

Heb de combo Bigma-D50 ook (nog niet zo lang). Enkele foto's ermaa zijn te vinden achter deze links:
                  meerkoet
                  kuifeend
                  http://www.flickr.com/photos/frederiklerouge

Comment

Zonder afbreuk te willen doen aan de gedegen kwaliteit van de foto's van Namibië, merk ik hier en daar een zeer opvallende vignettering. bvb foto's nummer 94, 95, 96, 117 en 133.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Zonder afbreuk te willen doen aan de gedegen kwaliteit van de foto's van Namibië, merk ik hier en daar een zeer opvallende vignettering. bvb foto's nummer 94, 95, 96, 117 en 133.
                      Yep, klopt, maar die is er dan ook opzettelijk ingeshopped, ben nogal een 'fan' van vignettering om het onderwerp meer te benadrukken

@ Facehugger: 90% is met de Bigma genomen, de overige 10% (de 'mensenfoto's' voornamelijk) met de 70-200VR
                      My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

Working...
                      X