Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 70-200 met of zonder IS of .......

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 70-200 met of zonder IS of .......

Ik weet dat hier al veel over gezegd is maar wie weet kunnen jullie mij toch helpen om een juiste beslissing te nemen

ik zelf ben er al over uit om een 70-200 te kopen mijn probleem is echter
    moet dit een :
    Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM Autofocus Lens
    of een canon zonder IS
    Sigma 70-200mm 70-200 f/2.8 f2.8 DG Lens - Canon Mount

kunnen jullie mij dan ook vertellen wat het verschil is tussen een canon of een sigma lens

kan een canon met is kopen voor 1400 euro

het is toch een hoop geld en iedere informatie die ik kan krijgen zal ik zeer op prijs stellen om achteraf toch niet met een slecht gevoel te blijven zitten

mijn dank is groot,

twijfelende Monique
    ps ik heb een canon 350 eos

Re: canon 70-200 met of zonder IS of .......

Vraag is: wat ga je er mee fotograferen? Is die IS daarvoor nuttig, of totaal zinloos?
    Bij Canon is er ook nog een f4, maar die sla je blijkbaar al over?

Comment

ik moet hem ook gebruiken voor binnensport (handbal) en had al informatie gekregen dat ik echt een f2,8 moest hebben

monique

Comment

Bij actiefotos zal je de IS functie minder missen, dan bv gij gewone verdere portretten of bij foto's zonder veel beweging. Zal je dus de sluitertijd wat lager kunnen zetten, zonder bewegingsonscherpte gevormd door het beven van je handen..

Voor handbal zou ik dus opteren voor de 70-200 2.8 L zonder IS

grtz
        Tevreden Canonist

Comment

Hallo Monique,

Ik heb zelf een 70-200 zonder IS en die zou je met wat zoeken tweedehands moeten vinden voor een 900 Euro. Mocht je deze lens is graag testen kan je steeds is op bezoek komen, alez als de verplaatsing niet te ver is voor U .
          Ik zou je wel aanraden om bij Canon te blijven, de Sigma is ook goed maar wegens de betere constructie en de hogere herverkoop waarde ben je toch net iets beter met een Canon Lens op een Canon Body !

Ik moet zeggen dat ik de IS nog nooit gemist heb

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
            Hallo Monique,

Ik heb zelf een 70-200 zonder IS en die zou je met wat zoeken tweedehands moeten vinden voor een 900 Euro. Mocht je deze lens is graag testen kan je steeds is op bezoek komen, alez als de verplaatsing niet te ver is voor U .
            Ik zou je wel aanraden om bij Canon te blijven, de Sigma is ook goed maar wegens de betere constructie en de hogere herverkoop waarde ben je toch net iets beter met een Canon Lens op een Canon Body !

Ik moet zeggen dat ik de IS nog nooit gemist heb

MVG, Jeff
            Kijk dan zou ik inderdaad toch sneller geneigd zijn de canon aan te raden. Met binnesport zit je snel met te weinig licht, waarbij je met f2.8 en een hogere ISO vaak tekort hebt, de IS geeft hierbij weer extra ruimte

wat moet ik hier dan mee jeff

Comment

nu ik heb een canon 70-200 met IS gekocht voor 1417 euro volgens mij was dat een goede prijs

nog iets: een externe flitser voegt dat nog iets toe aan binnensport!!

gr

monique

Comment

De IS beperkt de camerashake, maar helpt geen zier bij bewegende modellen die zo wi so om een hogere snelheid vragen. Nu heb je wel een goede zaak gedaan aan die prijs hoor, dus het is zeker geen miskoop.
                Flitsen bij zaalsporten , Ik denk niet dat het erg geapprecieerd wordt door de organisatie en door de spelers dus eerst vragen zal aangeraden zijn. Persoonlijk zou ik het niet doen maar een hoge ISO en een grote opening geeft veel kans op succes.

MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monique12
                  Kijk dan zou ik inderdaad toch sneller geneigd zijn de canon aan te raden. Met binnesport zit je snel met te weinig licht, waarbij je met f2.8 en een hogere ISO vaak tekort hebt, de IS geeft hierbij weer extra ruimte

wat moet ik hier dan mee jeff
                  Voor je binnensport foto's zul je aan de IS absoluut niets hebben(in het tegendeel, ze kan het AF systeem zelfs wat vertragen, maar dat los je op door de IS af te zetten). Door de actie moet je zowizo toch een korte sluitertijd hebben, waardoor normaal de camerashake ook geelimineerd is.
                  De IS zal wel een nuttige aanvulling zijn, als je de lens in slechte licht-omstandigheden wilt gebruiken voor vrij statische foto's(bv een zonsondergang, avond taferelen,...)

Hubert
                  Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                    De IS beperkt de camerashake, maar helpt geen zier bij bewegende modellen die zo wi so om een hogere snelheid vragen.
                    Klopt als een bus.

Je vraagt ons gisterenavond om 22u om raad en nu is ie al besteld blijkbaar
                    Heeft het eigenlijk nog zin om hier op vragen te antwoorden

Comment

nu ik heb een canon 70-200 met IS gekocht voor 1417 euro volgens mij was dat een goede prijs
                      mogen we ook weten waar... want is toch wel scherpe prijs... (ik hoop niet hongkong..)
                      -=- Light is the key...

Comment

ja ik heb eentje gekocht, dat wil niet zeggen dat ik het niet op prijs stel wat hier wordt verteld ik heb namelijk al eerder iets over de 70-200 gevraagd en gehoord
                        dus met de positieve berichten dacht ik kom ik bestel maar een 70-200 IS

wat is er dan mis met Hong Kong

gr

monique

Comment

wat is er dan mis met Hong Kong
                          monique
                          Dat als je een beetje pech hebt, de douane hem onderschept. Dan betaal je taxen en invoerrechten. De lens zal dan duurder uitkomen dan wanneer je hem hier zou kopen.

Comment

oeps niet aan gedacht

gebeurt dat vaak dat de doane hem onderschept wordt goedkoop weer duurkoop

Comment

In Belgie zijn ze sinds vorig jaar toch een pak strenger geworden! Pakjes met een redelijke omvang komen er niet meer door heb ik de indruk, en zo'n 70-200 steek je niet in een luciferdoosje

Hou ons zeker op de hoogte, altijd interessant...

Comment

Working...
                              X