Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede macro lens voor nikon d70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goede macro lens voor nikon d70

Hallo,

Ik zoek een goede macro lens voor mijn nikon D70. Gezien fotografie voor mij nog zeer nieuw is had ik graag wat advies van jullie. Wat is nu echt een goeie lens op dit vlak en rekening houdend prijs/kwaliteit? Ze mag wel wat kosten maar natuurlijk ook gn fortuin.

Deze worden mij alvast aangeboden door iemand die ik vertrouw uit hongkong:

Sigma EX DG 105mm/2.8 Euros 310

Sigma EX DG 150mm/2.8 APO HSM Euros 470

Sigma EX DG 180mm/3.5 APO HSM Euros 485

Nikon AF-D micro nikkor 105mm/2.8 Euros 490

Tamron SP 90mm/2.9 Di nikon Euros 290

Ik moet er wel bij zeggen dat dit aanbod van januari al is, dus mss zijn de prijzen ondertussen gedaald of heeft hij er al betere in aanbod. Ik heb hem gecontacteerd en van zodra ik iets hoor laat ik het hier ook weten.

Alvast bedankt!

Re: Goede macro lens voor nikon d70

Volgens allerlei recensies ed zijn het allemaal goede lenzen. De één zal ieys beter zijn dan de andere, maar in test in Focus(feb) kwamen de Sigma's er goed uit.

Als je voor beestjes gaat zou ik er één nemen met HSM, AF-s bij Nikon, als je tenminste niet handmatigscherpstelt, want dan is het weer niet nodig.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De tamron ken ik niet, maar de overige lenzen zijn allemaal zeer zeker heel goed.

'k zou me niet doodstaren op prijs/kwaliteit, maar gewoon op de brandspuntafstand van de lens. En dat hangt dan weer af van het type fotografie dat je wilt doen: korte lens vs lange lens.

Zie hier: http://www.belgiumdigital.com/tips/articleid/171

Voor echt insecten te fotograferen zou ik gaan voor de sigma 150 of 180. Omdat die een grotere werkafstand hebben.

(heb zelf de 150. Gekozen omdat die minder groot was dan de 180, en wat lichtsterker was. Niet belangrijk bij macro-fotografie, maar wel heel handig als je gewoon foto's neemt).

success met de keuze

Comment

Sigma 150mm, zonder twijfel

Gr kees
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Ik ben bijzonder tevreden van mijn Tamron SP 90mm Di.

Welke brandpuntsafstand de voorkeur krijgt is inderdaad afhankelijk van wat je ermee wil fotograferen. Ik koos voor de "middenweg" tussen het kleinere werk (bvb. insecten) en product- of portretfotografie.
          BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door baloo
            Ik ben bijzonder tevreden van mijn Tamron SP 90mm Di.

Welke brandpuntsafstand de voorkeur krijgt is inderdaad afhankelijk van wat je ermee wil fotograferen. Ik koos voor de "middenweg" tussen het kleinere werk (bvb. insecten) en product- of portretfotografie.
            De 150mm is anders ook uitermate geschikt voor het "kleinere" werk
            Heet ook macrolens he.

Ik had zelf de nikkor 60mm ooit, maar die was veel te kort, JUIST voor die kleine insekten omdat ik er te dichtbij moest komen.

Gr Kees
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Alle hogergenoemde macro-objectieven zijn "goed". Lees eerst eens wat gebruikerservaringen (search!) en bepaal dan welke uiteindelijk het best geschikt is voor uw doeleinden.

Laat u echter niet (mis)leiden door de lage HK prijzen.
              Persoonlijk zou ik nooit non-EU materiaal kopen, maar ieder is natuurlijk vrij om een partijtje poker te spelen hé...

Comment

hmm, dat zien er aantrekkelijke prijzen uit

laat zeker iets weten ivm prijsevolutie en hoe je dan bestelt/afhandelt!

Koen
                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                www.koendd.be

FZ50

Comment

Ik heb zelf de sigma 150 mm en ben hier uitermate tevreden over. Zoals al gezegd zijn alle lenzen die je hebt staan goede lenzen, maar het is net wat je wilt. Ik trek er regelmatig met iemand op uit die de tamron 90mm heeft. Ook een hele goede lens, maar hij wil nu toch ook naar de 150 of 180 mm, aangezien hij te dichtbij moet komen en daarbij bij een lange macro wat meer van de achtergrond wegvalt.

Comment

De geciteerde prijzen uit Hong Kong zijn laag, maar wat met de invoerrechten en de verzendingskosten? En wat doe je in geval van defecten?
                    De prijzen bij Corné en camernu zijn 100€ per lens meer. Je hebt geen invoerrechten en minimale verzendingskosten. Bij defecten heb je snel een passende oplossing.
                    Voor 100€ verschil zou ik eerlijk gezegd in eigen regio blijven.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Allereerst: iedereen zeer bedankt voor de nuttige reacties.

Luchtpost valt wel mee zo'n 15 euro en invoerrechten betaal je nt (tenzij je pech hebt) omdat het als "gift" verzonden wordt.
                      Voor de garantie kan je geloof ik hier in een servicecenter terecht maar dat moet ik nog eens vrg.

Nog es allen hartelijk bedankt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
                        hmm, dat zien er aantrekkelijke prijzen uit

laat zeker iets weten ivm prijsevolutie en hoe je dan bestelt/afhandelt!

Koen

De prijzen zijn 't zelfde gebleven, je kan meer lezen over de man waar ik mijn waren bij koop via deze link:

Sinds 1998 de marktplaats voor aankoop en verkoop van tweedehands fotoapparatuur en toebehoren.

mvg

Comment

ik heb nu een klein jaar de sigma 180mm, zeer knappe lens, perfect om mee op afstand te werken (vlinders, insecten)

Maar heb toch vorige week de sigma 105mm besteld.. die is vandaag aangekomen en was aangenaam verrast. Voor bloemen enzo vond ik deze, al was het maar een korte test, al veel aangenamer werken dan de 180mm.

Dus zoals al gezegd door andere.. het hangt er heel sterk vanaf.. en dan is de 150mm een mooie middenweg?

Comment

Working...
                          X