Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikor 18-200 VR probleem ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikor 18-200 VR probleem ?

Hoi,

Sinds eergisteren heb ik eindelijk mijn Nikor 18-200 VR lens en
    de Nikon D50 body.
    De eerste dag leek de zoom erg straf te zijn.
    Gisteren naar het autosalon geweest en ik heb daar een 150-tal foto's
    genomen, en regelmatig gezoomed.
    s'avond thuis ben ik nog wat aan het spelen geweest met de lens en nu
    blijkt het volgende :
    als ik zo tussen de 60 - 175 mm ingezoomd ben, en ik hou het toestel
    zodanig dat ik de lens op het plafond richt, valt deze zeer langzaam terug
    in mekaar. Hij lijkt onder zijn eigen gewicht terug te komen ??

Is dat normaal ?

Als ik volledig ingezoomd ben (200 mm) blijft hij staan.
    *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

Re: Nikor 18-200 VR probleem ?

Da's lens creep volgens mij. Het is dan wsl ook zo dat als je camera bijv. rond je nek hebt hangen, dat de lens uitschuift...

Sommige objectieven hebben een lockje hiervoor, die het uitschuiven verhindert. Mijn 70-300 schuift ook gemakkelijk uit, maar daarvoor dient nu eenmaal dat slotje hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
      Da's lens creep volgens mij. Het is dan wsl ook zo dat als je camera bijv. rond je nek hebt hangen, dat de lens uitschuift...

Sommige objectieven hebben een lockje hiervoor, die het uitschuiven verhindert. Mijn 70-300 schuift ook gemakkelijk uit, maar daarvoor dient nu eenmaal dat slotje hé.
      Uitschuiven doet hij zo niet, want als hij op 18 mm staat , is hij redelijk
      terug vast.
      Van een slotje weet ik niks ....

Comment

mijn 70-300 heeft dat nog nooit gedaan... volgens mij ook geen slotje op te bespeuren

Comment

Dus,op de Nikor 18-200 VR is er geen slotje aanwezig?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Centrino
            Dus,op de Nikor 18-200 VR is er geen slotje aanwezig?
            Naar mijn weten niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door facehugger
              Van een slotje weet ik niks ....
              hieronder mijn objectief, met rechts het zoom-lock (die kleine uitstulping op de foto)

"A new zoom lock button keeps the lens safe and secure when not in use or used at the wide angle"

Of jouw lens dat heeft weet ik niet...

Comment

Is toch enkel een lock om die op groothoek te houden, niet? Dus kleinste mm? Bij Tamrons toch zo...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                  Is toch enkel een lock om die op groothoek te houden, niet? Dus kleinste mm? Bij Tamrons toch zo...
                  yep, zo is dat. Gelukkig heb ik niet de neiging om plafonds te schieten
                  Nee, serieus... bij vliegtuigspotten heb je toch zowiezo de zoomring vast met de hand zodat je kan bijsturen indien nodig. Zo verhinder je dan meteen dat de lens terug inschuift als je naar boven richt. Als ik het niet zou doen, dan schuift ze ook gegarandeerd in. Ik zie het probleem niet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                    yep, zo is dat. Gelukkig heb ik niet de neiging om plafonds te schieten
                    Nee, serieus... bij vliegtuigspotten heb je toch zowiezo de zoomring vast met de hand zodat je kan bijsturen indien nodig. Zo verhinder je dan meteen dat de lens terug inschuift als je naar boven richt. Als ik het niet zou doen, dan schuift ze ook gegarandeerd in. Ik zie het probleem niet...
                    Mja,
                    Enkel als ik in kerken of moskee's of andere architecturen wil fotograferen
                    en ik moet bv nog andere dingen regelen , dan heb ik er last van.
                    Of bij macro opnames van insecten van bovenaf.
                    Komt dus niet echt veel voor.
                    Maar ik had het wel toffer gevonden als de lens gewoon op zijn positie bleef.

Comment

Mja,
                      Enkel als ik in kerken of moskee's of andere architecturen wil fotograferen
                      en ik moet bv nog andere dingen regelen , dan heb ik er last van.
                      Of bij macro opnames van insecten van bovenaf.
                      Komt dus niet echt veel voor.
                      Maar ik had het wel toffer gevonden als de lens gewoon op zijn positie bleef.

je hebt de lens tweedagen en bent al in kerken en moskees gaan schieten???
                      een paar ogen om mee te kijken en een vinger om af te drukken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter Lampens
                        je hebt de lens tweedagen en bent al in kerken en moskees gaan schieten???
                        Nee, ik lag in m'n zetel met de handleiding van de Nikon D50
                        en had de camera op mijn buik liggen.
                        (kwestie van lezen en direct proberen )
                        Toon ik hem ingezoomd terug legde zag ik plots het 'erectieprobleem' .

Comment

Ondertussen (sinds 28 februari) heb ik de lens in mijn fotozaak binnen gedaan.
                          Daar hebben ze de lens naar de Beukelaar gestuurd.

Na 3 weken was de lens terug in de winkel => nog steeds hetzelfde.

De winkelier heeft hem dan maar teruggestuurd, nu vandaag is hij terug binnen, en raad eens ......
                          Ja, nog steeds niet gefixed.

Ik een boos telefoontje gedaan naar de Beukelaar : blijkbaar hadden ze het
                          vergeleken met een andere 18-200 vr lens, en die had da ook, dus da is normaal.

Mijn winkelier zei me nochtans dat da niet normaal was.

Ik zou ze nu met een begeleidende brief moeten terugsturen, en eventueel
                          zouden ze dan een andere lens sturen.
                          Maar de kans zit er dus dik in dat die da ook gaat hebben.

Spijtig, want zo een super lens die dat probleem heeft, tis echt zonde.
                          Last edited by facehugger; 24 maart 2006, 13:06.

Comment

ik zie het probleem niet echt in..
                            mijn tamron 28-300 heeft dit ook ...

Ondertussen (sinds 28 februari) heb ik de lens in mijn fotozaak binnen gedaan.
                            Daar hebben ze de lens naar de Beukelaar gestuurd.

Na 3 weken was de lens terug in de winkel => nog steeds hetzelfde.

De winkelier heeft hem dan maar teruggestuurd, nu vandaag is hij terug binnen, en raad eens ......
                            Ja, nog steeds niet gefixed.

Ik een boos telefoontje gedaan naar de Beukelaar : blijkbaar hadden ze het
                            vergeleken met een andere 18-200 vr lens, en die had da ook, dus da is normaal.

Mijn winkelier zei me nochtans dat da niet normaal was.

Ik zou ze nu met een begeidende brief moeten terugsturen, en eventueel
                            zouden ze dan een andere lens sturen.
                            Maar de kans zit er dus dik in dat die da ook gaat hebben.

Spijtig, want zo een super lens die dat probleem heeft, tis echt zonde.
                            www.loft6.be

Comment

Misschien een klein beetje relativeren ... Bij dit soort lenzen met een dergelijk extreem zoom-bereik en een vriendelijk prijskaartje, zal de mechanische kwaliteit meestal zijn wat je ervoor betaalt.
                              In praktijk wil dat zeggen dat je er op kan rekenen dat de exmplaren van dit objectief die WEL stroever zoomen, allicht na verloop van tijd en gebruik OOK wat minder stroef tot niet-stroef-genoeg zullen worden ...
                              Maar in alle geval heb je nog steeds een fantastisch goed objectief, zeker voor de prijs! Lees er Thom ook maar op na:
                              http://www.bythom.com/18200lens.htm
                              Greetz - k

Comment

Working...
                              X