Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van 300d naar 20d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• van 300d naar 20d

Momenteel heb ik een canon eos 300d. Ik ben aan het kijken om die te verkopen en een 20d aan te schaffen. Hebben al mensen die overschakeling gemaakt en zijn ze tevreden van het verschil? Weet iemand iets over de ruis in zwarte partijen? Bij de 300d had ik daar wel last van.
    Wat zijn de gangbare prijzen om een 300d te verkopen met de kitlens en extra batterij?

Re: van 300d naar 20d

Doen!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wannabee
      Doen!!
      Nu, dat vind ik zo kort door de bocht dat ik nog maar net op het nippertje ben kunnen wegspringen, of ik had hier gelegen met de feestdagen.

Ik denk dat topicstarter toch eerst een beetje meer info moet geven i.v.m. bedoelingen, budget, e.d.
      Is dat budget eerder aan de krappe kant, dan zou ik voor de prijs van de 20d bijvoorbeeld liever een 350d hebben met een goede lens. En zo kan ik nog wel een paar redenen bedenken waarom een 350d (of een Pentax, Olympus, en nog wat andere) op dit moment een betere keuze zou kunnen zijn. Of wie weet, en waarom niet: een 5d
      Waarmee ik ook niet gezegd wil hebben dat die 20d een slechte keuze zou zijn, alleen maar dat het iets genuanceerder kan...
      Voor een handjevol meer prenten....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door derb
        Momenteel heb ik een canon eos 300d. Ik ben aan het kijken om die te verkopen en een 20d aan te schaffen. Hebben al mensen die overschakeling gemaakt en zijn ze tevreden van het verschil? Weet iemand iets over de ruis in zwarte partijen? Bij de 300d had ik daar wel last van.
        Wat zijn de gangbare prijzen om een 300d te verkopen met de kitlens en extra batterij?
        Kan je wat meer info verschaffen, eventueel hoeveel geld je kwijt wil, wat je tot nog toe van die 300d geleerd heb, enz. Dan denk ik dat hier behoorlijk wat mensen heel goede raad kunnen geven.
        Die ruis in zwarte partijen doet zich waarschijnlijk voor op hoog iso (1600) of zo. Daar zul je met een 20d minder last van hebben. Maar met die 300d ook als je die isowaarden vermindert...
        (Misschien kan je een voorbeeldfoto met ruis bij beginners of gevorderden plaatsen en lezen wat de mensen hier er van vinden.)

De prijs is natuurlijk mede afhankelijk van het gebruik (aantal foto's), de staat van het toestel, enz. Als dit allemaal meevalt denk ik dat je tussen de 450 en 500 euro mag verwachten; al worden ze tegenwoordig zo massaal 2-de hands aangeboden dat dit na de feestdagen weleens een klein beetje kan zakken.
        Last edited by Louis; 23 december 2005, 09:27.
        Voor een handjevol meer prenten....

Comment

Waarom wil je hem wegdoen ? Als het alleen om de ruis te doen is dan zou ik het persoonlijk niet doen. Je kan dan misschien beter investeren in lenzen die lichtsterker zijn zodat je je ISO waarden lager kan houden. Zijn er misschien bepaalde features die de 20D heeft die je ervaart als een tekortkoming op de 300D (voor jouw toepassingen dan) ?
          Het is misschien appelen met citroenen vergelijken maar voor mijn 300D nam
          ik fotos met mijn Powershot G2. Ik dacht deze ook eerst te verkopen maar achteraf gezien als ik dan de gezonde afweging maakte wat dit toestel mij
          gekost had en de peulschil die er uiteindelijk nog voor kon krijgen ... ik heb
          hem gewoon gehouden als reservecamera

Oorspronkelijk geplaatst door derb

Comment

van 300D naar 350D lijkt mij geen oplossing, neem maar eens in je handen die 350D, tè groot verschil in grote denk ik, als je de 300D gewend bent.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

idd TS zou eerst moeten zeggen waarom hij die 20D wil boven zijn 300D. Qua ruis zal er niet zoveel verschil opzitten. Grote voordeel dat ik zie is de grotere buffer en de servo (werkt die op de 20D van echt goed ?). Voor macro's en tele kan zijn grotere pixeldensiteit je wat helpen.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat je waarschijnlijk een grotere vooruitgang boekt met betere lenzen dan met een betere body.

Bovendien wordt een canon body om de 18 maanden vervangen door een nieuw model. Terwijl een lens verscheidene jaren zijn 'waarde' behoudt.

Greetz
              Stefan
              --
              Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

ik vind een groot nadeel aan de 300d juist dat die zo licht is. Ook dacht ik door over te schakelen naar een 20d dat beelden wat rapper zouden verwerkt worden. Maar bij nader inzien kan ik misschien toch beter investeren in een betere lens en dan binnen enkele maanden overschakelen naar een betere body.

Comment

ik heb net de overstap gemaakt. Voor mij was de belangrijkste reden de snelheid. Niet snelheid van AF, wel de opstarttijd en het wegschrijven naar de kaart (grootte buffer ook)

Comment

Mja, kijk het is heel simpel, neem bijde toestellen vast en houd in gedachten dat de 20D iets sneller is en een paar mogelijkheden meer heeft. Als jij dit een goede reden vind om over te stappen , gewoon doen dan. Maar dan zou ik zeker zoals hierboven gezegt de 300D houden als reserve.
                    HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                    Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Zeker doen die overschakeling.
                      Ik heb over een maand of twee diezelfde overschakeling gemaakt en ik heb het me nog geen moment beklaagd.
                      In tegendeel die 20D is gewoon stukken beter dan die 300D.

Hij is veel sneller. Je kan ook een hele reeks foto's na elkaar schieten (ook in raw), wat met de 300D niet mogelijk was (of met lange tussenpauzes), laat staan in raw.

Hij presteert ook beter op hogere isowaarden. Houdt zijn autofocus veel beter.
                      De kleuren zijn veel beter.

Die extra megapixels laten je ook al wat meer crop toe.

Ik zou geen moment twijfelen. En voor de prijs moet je ook al niet aarzelen. Met die cash back promotie vind je hem voor een 1000€
                      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Als je enkel voor de beeldkwaliteit wil overschakelen, zou ik nog een generatie wachten.
                        Het verschil tussen 6 en 8 MP en zelfs de vooruitgang in de signaal-ruis verhouding vind ik te klein om de overstap van 300D naar 20D (of 350D) te maken.

Spelen ook andere zaken mee, zoals o.a.:
                        - Grote mode dial (instelwiel) op achterzijde ipv kruistoetsen (=gebruiksgemak)
                        - Grotere, stevigere body
                        - ISO3200 mogelijk
                        - Veel meer custom functions (en AF mode niet afhankelijk van programma-mode)
                        - 5 fps en grotere buffer

...dan kun je de overstap overwegen natuurlijk
                        Greetz Geert.
                        Canon gerief...

Comment

Working...
                        X