Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Firmware update Olympus om 1 Mark ii

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Firmware update Olympus om 1 Mark ii

Goedemiddag,

ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.
    ik heb een nieuwe camera gekocht en zag dat hier een nieuwe update voor was.
    nu wil ik hem updaten via mijn MacBook maar nu geef hij aan om deze functie te gebruiken moet u de instellingen voor beveiliging en privacy in de instellingen van de systeemomgeving en laden toestaan vanaf ‘OM Digital Solutions Corporation; wat geblokkeerd is.
    maar heb àlles afgezocht maar kan dit nergens vinden.
    weet iemand hier misschien hoe ik dit kan oplossen.

alvast bedankt voor jullie hulp.

Hoi,

Je moet toestaan dat MacOS kan lezen en schrijven in de gedeelde mappen (Documenten, Downloads, ...).
    In Sequoia 15.5 kan je dit vinden in Systeeminstellingen > Privacy en Beveiliging > Bestanden en mappen > OM Workspace en daar alle sliders activeren. Als je gebruik maakt van OM Capture dan moet deze instellingen ook activeren onder OM Capture.
    Via OM Workspace kan je de camera bijwerken.

Hopelijk helpt dit.

Christof Laeremans

Comment

Nee jammer genoeg geeft hij nog hetzelfde aan

Comment

Installeer appcleaner op je mac. Met dit programma kan je programma's verwijderen samen met alle bijhorende bestanden waarin de instellingen worden in weggeschreven.
        Installeer daarna OM Workspace terug waarbij je alle nodige stappen doorloopt.
        Christof Laeremans

Comment

AppCleaner is nu net een van die programma's die niet door de Apple Support Community wordt aanbevolen, al heb ik het zelf ook gebruikt. Men zal eer een goeie Find app aanbevelen. Ik gebruik zowel EasyFind als FAF (Find Any File).
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Weer iets bijgeleerd door deze post te lezen.
            Christof Laeremans

Comment

Dank jullie wel voor de velen adviezen.
              maar het is mij gelukt via ipad ging erg makkelijk

Comment

Working...
              X