Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon service?!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon service?!

Ik heb al een tijdje enkele krassen in m'n sensor van m'n 300D (sommige weten misschien de de posts hierover) maar zijn enkel te zien vanaf F18 en hoger.
    Wat later postte ik ook dat ik problemen had met mijn spiegel (dacht toen nog dat het de sluiter was).

Ik draag die binnen en laat er naar kijken, de spiegel dus. Ze vertellen mij dat ik hem kan opsturen voor een forfetair bedrag van 197eur en dat ze die spiegel dan zullen herstellen. Nu zijn we 3,5 week verder en krijg vandaag telefoon.

Die mannen hebben de sensor ook vervangen (ik had nochtans gezegd ENKEL de spiegel) en dat valt buiten die forfetaire bijdrage. Conclusie: 418eur (ZONDER transportkosten) ipv 197!!!

Ik heb de situatie uitgelegd aan de winkelverantwoordelijke en die ging terugbellen, dinsdag weet ik meer. Hoogst waarschijnlijk zal ik dus zowieso moeten die extra 200eur ophoesten (+ dan nog eens transportkosten) of ik krijg m'n camera niet terug!
    Last edited by Faan; 24 juni 2005, 09:51.
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

Re: Canon service?!

schoon, voor da bedrag had ge bijna nen nieuwe

ma die mogen toch maar nie zomaar iets veranderen , zonder uw goedkeuring??
    aangezien hij enkel forfetair is opgestuurd...

en naast een fout van canon is uwe winkel hier ook mis, zij moet opkomen voor hun klanten.

Comment

Ik kan mij moeilijk indenken dat gij hiervoor zult moeten opdraaien, uw instructies waren toch duidelijk genoeg. Als ze toch willen dat ge dat betaald maak maar goed van uw tak, het is hun fout, uiteindelijk.

Comment

dat is pijnlijk voor een student
        Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

Uw verkoper zal er volgens mij maar voor moeten opdraaien , misschien kan die zijn geld bij canon terugvorderen .

Heb je met canon zelf contact gehad , of alleen via uw verkoper ?
          Het kan ook zijn dat de verkoper canon slecht heeft geinformeerd ?
          http://www.dullaert.net

Comment

Wat staat er op papier?...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
              Wat staat er op papier?...
              daar ga het idd op neerkomen vrees ik

Comment

Die heeft zo'n standaard bon ingevuld voor herstelling naar Canon met de vermelding dat de spiegel kapot is en moet hersteld worden, en de betaling stond er ook op, dus veronderstel ik dat voor die mannen het wel moet duidelijk zijn dat dit enkel het forfetaire gedeelte was...
                Ik heb enkel contact gehad met de verkoper, die ging nu maandag of dinsdag contact opnemen met Canon. Dan gaan ze mij terugbellen...
                Als student is dit inderdaad niet al te welgekomen
                Focaldesign

Comment

Vraag es of dat bij Etbass ETB gebeurt is?? Daar alleen durven ze zulke dingen!! Onder andere reinigen vragen ze ook al 201€ .
                  Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                  http://www.racenews.be

Comment

Ja amai! Maandag zal ik eens bellen om dat te vragen, ofwel ga ik er gewoon persoonlijk naartoe, misschien beter om alles persoonlijk te bespreken met de winkelverantwoordelijke.
                    Focaldesign

Comment

www.etb.com.

201€ voor reiniging toestel. Kreeg hem terug met nog meer vlekken en kras in zoeker/matglass. Na klacht in te dienen heb ik 100€ treruggekregen en 2de herstelling gratis! Dus niet opgeven!!!
                      Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                      http://www.racenews.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faan
                        Die heeft zo'n standaard bon ingevuld voor herstelling naar Canon met de vermelding dat de spiegel kapot is en moet hersteld worden, en de betaling stond er ook op, dus veronderstel ik dat voor die mannen het wel moet duidelijk zijn dat dit enkel het forfetaire gedeelte was...
                        Ik heb enkel contact gehad met de verkoper, die ging nu maandag of dinsdag contact opnemen met Canon. Dan gaan ze mij terugbellen...
                        Als student is dit inderdaad niet al te welgekomen
                        Als dàt het enige is dat op de bon vermeld is, dan sta je sterk! Je hebt immers geen opdracht gegeven om de sensor of wat dan ook te vervangen. Zonder uw expliciete toestemming mogen zij dat niet vervangen, dus ook niet aanrekenen!
                        Zeker niet betalen, anders geef je impliciet je toestemming met wat ze gedaan hebben.

Comment

Bedankt voor de reacties allemaal. Morgen of overmorgen ga ik zeker eens persoonlijk de winkel bezoeken en daar vragen wat er nu precies op die bon stond. Ofwel heb ik gelijk en mochten ze enkel de spiegel doen, ofwel heeft de winkel de bon niet goed ingevuld (in had nochtans gezegd enkel de dingen die binnen het forfetaire bedrag vallen). Zowieso betaal ik geen cent meer dan de 197eur (waarvan al 25eur voorschot betaald). Als men dan gaat moeilijk doen zal ik eens een deftige aangetekende brief sturen naar zowel de winkel als Canon Belgium als de plaats waar de herstelling is gebeurd
                          Focaldesign

Comment

Ach ja Canon en service. Type het maar eens in Google in, dan ben je de komende 2 maanden zoet! In plaats van miljoenen aan marketingcampagnes te besteden, zouden ze wellicht wat meer kunnen investeren in de service en klantvriendelijkheid.

Comment

abonnement op test-aankoop komt in zo'n gevallen van pas
                              foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
                              X